volle staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

volle staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 09:52

Hallo!

Ik had een vraagje hoe houden jullie de staart van je paard vol,
Of hoe maken jullie ze nog voller??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:56

De mijne heeft van zichzelf een supermooie volle staart, ik doe er eigenlijk heel weinig aan. Gewoon beetje de strootjes eruit pluizen en niet teveel kammen en borstelen.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:59

Ik pluis de staart van mijn fjorden altijd eerst met de hand uit. Ondertussen spuit ik er regelmatig wat equistar in. Daarna kam ik met een metalen kammetje (met smalle ronde tanden) plukje voor plukje de staart uit, als het nodig is nog een beetje equistar erin. Daarna met een mediumharde borstel de staart nog een keer uit borstelen.

Het kost even tijd.....maar het resultaat is verbluffend!!! Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:26

Heel regelmatig er equishine in. En bijna iedere dag met een gewone mensen haren borstel uitkammen. Het is iedere dag een tel werk en je krijgt er een onwijze staart van! Ik doe het al 2 jaar en hij word alleen maar dikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:38

goed ontklitten en heel voorzichtig borstelen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:43

Ik borstel Imker's staart iedere dag uit met een goedkope plastic mensenborstel. Ook gaat er zeker 3x per week een lading Equistar in. Verder doe ik er niets speciaals mee, hij groeit en groeit gewoon door!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:58

Goed ontklitten en voorzichtig borstelen. Als scrabble in een modderige wei staat doe ik er soms wel eens een vlecht in nadat ik hem ontklit en geborstelt heb. Want als ik hem daarna uit ga borstelen zitten er niet zo veel klitten in.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:00

na een vlecht lijkt hij veel dikker. met kammen krijgen sommige paarden een ontieglijk dun staartje. dus het hangt van je paard af of je'm net heel vaak of zo weinig mogelijk moet kammen.
ijslanders hebben bv erg dikke manen en staart, maar die mag je nooit kammen. hangt ervanaf wat je wilt dus.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:04

ponyzotje schreef:
ijslanders hebben bv erg dikke manen en staart, maar die mag je nooit kammen.

Misschien een hele domme vraag hoor: maar waarom niet?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:06

juist omdat ze dan de dikte verliezen. je mag enkel bv met een harde borstel de plukken ontwarren. maar niet uitkammen, ze zouden ontzettend veel haar verliezen.
kijk bv naar samuds manen en staart, erg dik, maar als je dag telkens zou kammen blijft er een sprietje over.
dit is dus een ijslander met de typische manen, kan dikker maar daar heb ik geen foto's van.
(c)

Afbeelding

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:02

ik doe altijd cowboy magic in parels staart en dan vlecht ik hem in.
borstelen van een staart is niet goed, pluis hem liever uit..

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:40

rider`s magic. Bijna het zelfde als cowboysmagic. Verder pluizen en kammen met een "pikborstel"

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 08:43

Waar haal ik dat cowboy magic???? ik ben er al een tijdje naar op zoek, heb het gezien bij een kennis en vond het erg fijn spul.

Overigens borstel ik Nappie zijn staart gewoon met een harde borstel, nooit met iets anders en hij valt er niet door uit. Ook word zijn staart er niet dunner van hoor. Tuurlijk je moet niet raggen met zo'n borstel maar ik borstel het gewoon door, ook als hij klitten heeft

Van de week zijn staart gewassen en hij is nu echtt zilverkleurig en lekker dik Kwijl

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:32

ponyzotje schreef:
juist omdat ze dan de dikte verliezen. je mag enkel bv met een harde borstel de plukken ontwarren. maar niet uitkammen, ze zouden ontzettend veel haar verliezen.
kijk bv naar samuds manen en staart, erg dik, maar als je dag telkens zou kammen blijft er een sprietje over.
dit is dus een ijslander met de typische manen, kan dikker maar daar heb ik geen foto's van.


Dus dit zou ook opgaan voor bv shetlanders? Dan ben ik het daar niet mee eens. Ik doe Dennis z'n turbo dikke staart iedere dag met een mensen haren borstel en hij blijft giga dik. Ik doe dit al 2 jaar en hij is alleen maar dikker geworden. Net als z'n manen trouwens.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:36

Dennis schreef:
Dus dit zou ook opgaan voor bv shetlanders?

Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Als je voorzichtig borstelt en kamt, dan haal je toch alleen de losse haren weg. Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:47

Saar"]
[quote="Dennis schreef:
Dus dit zou ook opgaan voor bv shetlanders?

Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Als je voorzichtig borstelt en kamt, dan haal je toch alleen de losse haren weg. Schijnheilig
[/quote]
Dat is mijn mening en bevinding iig wel. Als je het de 1e keer doet komen er we wat haren uit(maar nog niet eens echt veel) en als je het dan bij houd niet meer. Ik heb er nooit een probleem mee gehad. Bij geen van alle pony's.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 11:06

Netty heeft een hele dunne staart, maar begint nu eindelijk bij te groeien, de korte afgebroken plukken hangen nu op helft.
Ik doe er elke dag equistar in en borstel hem uit, sinds ik dat doe, gaat het erg goed met har staart, tot tegenstelling daar voor. Ik wilde eerst niets de staart doen omdat hij zo dun was, maar op de 1 of andere manier belven de haren loskomen. Sinds ik hem elke dag netjes doe, raken er geen klitten in en trek je ook niets kapot met het uitpluizen en borstelen.

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:21

cowboymagic is bij ons op stal verkrijgbaar (greupstables)
.... zal eens navragen voor je bij henk ferdinadus waar hij dit vandaan heeft.
misschien verkoopt arhur het wel?!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 01:14

Napoleon: cowboy`s magic haal je in western zaken. Rider`s magic is een heel eind gelijk en hebben ze in de meeste ruitersport zaken. Het is van leovet en word geleverd door Brockx

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 01:15

arthur, als je die van arthurs westernsstore in vorstenbosch bedoelt... Ja daar hebben ze het

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 09:01

Ik borstel obelix zijn staart 1 x in de week goed door met equistar en verder doe ik er niks mee.... En ik moet zeggen dat hij al pittig staart begint te kweken.. Party!! Asterix zn staart doe ik nog helemaal niks mee...Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 15:36

Andrew zijn staart is ook vrij vol, tenzij hij hem weer af schuurt door de zomereczeem. Zijn staartharen zijn ook vrij sterk. Ik spuit er een aantal keer per week antiklit in (van de Welkoop, ben erg tevreden) en borstel het dan voorzichtig uit met een zachte langharige borstel en eventueel en plastic mensenborstel als hij erg vies was en geklit.
De manen van Andrew zijn erg broos, vooral als hij veel rolt (droogt het uit en wordt stroef van het zand) Daar moet ik dan echt een heleboel antiklit in spuiten zodat ze zacht blijven, pas als ze zijdezacht zijn ga ik er met de borstel doorheen, anders breken de haren af. Helaas schuren zowel de eczeem- als de winterdeken over de manen, dus echt mooi van gelijke lengte en dikte krijg ik ze niet meer...

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 17:11

ja Haha! die bedoelde ik!