Endurance, wat houdt dat precies in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Endurance, wat houdt dat precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 21:56

wie kan mij vertellen wat ponies/paarden precies doorlopen hebben bij endurance?en wat dit allemaal inhoud?Ben (nog) een totale leek Verward dus alle reacties zijn welkom.......

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 07:56


xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 09:39

ik heb ff gekeken........maar dat is het hem nou juist...ik dacht ook altijd dat dat vooral met uithouding te maken had.
maar kwam het tegen in een advertentie van gadedijk over een tinker.....alleen sloeg dat meer op dat ze alles kon...viaducten, rails etc etc...meer kwa verkeersmakheid????

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:13

De site van de Nederlandse endurance vereniging: www.deronline.nl.
Maar wat wil je nu precies weten? Over het algemeen rijd je in het bos. Uiteraard kan je natuurlijk wel eens een grote weg of viaduct tegenkomen en dan is het wel prettig als jouw paard daar geen problemen mee heeft.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:30

Ik vind verkeersmakheid niet bij Endurance training speciaal horen. Ik vind dat elk paard dat naar buiten gaat dat moet kunnen. Het is wel zo dat het bij de Endurance wel handig is, anders sta je voor een viaduct en gaat ie er niet over...
Het is ook belangrijk dat je paard rustig is, hij moet wennen aan de wedstrijdsfeer, maar dat is een kwestie van ervaring.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:28

Mijn paard is vrij verkeersmak, ik kan veilig naar buiten, al moet ik dan geen grote tractoren of vrachtwagens (of "enge" objecten) tegenkomen. Over rails en viaducten gaat ze wel, al is een enge ondergrond (ik moest laatst over een geel fietspad..) wel een drama. De meeste km´s voeren toch door het bos/natuur, maximaal 10% van de rit mag verhard zijn, dus dan zit je daar gauw op.
Conditie is de belangrijkste factor, verkeersmakheid is een vereiste, maar ook meer logica. Met een onverkeersmakpaard kun je ook amper in het outdoorseizoen een wedstrijd springen..