Bit slaat groen uit!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:16

Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat als koperoxide zo giftig zou zijn dat er dan bitten (met het specifieke doel om in het paard zijn mond gedragen te worden) van gemaakt zouden worden...


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:50

Vandaar dat al die waterleidingen van koper zijn tegenwoordig Tong uitsteken

Een teveel aan koper ionen is inderdaad erg slecht. Tot zover ik weet wordt koperoxide pas een probleem in een zure omging (lage ph-waarde) omdat de geoxideerde deeltjes veel meer/makkelijker koper ionen afgeven dan gewoon koper, maar tot zover ik weet hoef je je hierover in een normale ph neutrale omgeving weinig tot geen zogen over te maken.

Leuke vraag voor een scheikunde les, lijkt me.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:04

Dan hou ik het maar gewoon op roestvrij staal Knipoog

Doet me trouwens denken aan al die gekke Romeinse keizers met loodvergiftiging van de waterleidingen Knipoog


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:13

Ransie schreef:
Muckypup, wat bedoel jij precies met normale PH neutrale omgeving?


Whoa... scheikunde.. da's best lang geleden Knipoog

ph neutraal = niet zuur, maar ook niet basisch.

Hierboven wordt een schoonmaak methode met citroenzuur beschreven, wat (zoals de naam al zegt) een zuur is. In zuren dansen er wat meer vrije waterstof ionen heen en weer dan in basische oplossingen, waar dan bvb koper ionen zich weer kunnen binden.

In een "normale" omgeving heb je over het algemeen een PH waarde van rond de 7... het lijkt me dat dat in een paardenmond niet anders is...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:18

Joh, dat was wel weer even een opfris curss voor me wat betreft scheikunde... Leuk wel Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers