aanschafprijzen pony's en paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

aanschafprijzen pony's en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 11:55

is er iemand die mss een indicatie kan geven van wat een goed paardveulen/ ponyveulen bij aanschap kost. ik zou graag van de onderstaande klasse willen weten wat ze ongeveer kosten.

welsh a
welsh b
welsh c
welsh K
welsh cob
paard (dressuurtype)

ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:04

paard dressuurtype varieert van € 2000 tot € 2 miljoen, hangt er maar van af wat je wilt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:06

Kijk eens rond op marktplaats.nl
Daar staan allerlei paarden, pony's en veulens te koop voor diverse vraagprijzen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:14

Ik heb ff op marktplaats gekeken en daar heb ik het volgende gevonden:
Welsh A 350 euro
Welsh B 1200 euro
Welsh C /
Welsh k 400 euro
Dressuurpaard, heb je in heeeel veel verschillende prijsklassen, voor 2150 euro heb je op marktplaats.nl een KWPN merrieveulen met aanleg voor dressuur.
Dit zijn echt maar richtprijzen je moet echt zelf op zoek gaan want jij weet zelf het beste wat voor iets je wilt en hoeveel je er aan uit wilt geven.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:02

Dat kwpn veulen vind ik dan wel errug duur, zal wel aan de papieren gelegen hebben.

Als je een goedkoop nog niet ingereden dressuurpaard wil, kun je die al krijgen voor 2500 euro, soms minder.
Echter hoe meer talent het beestje heeft, hoe betere bouw, hoe meer de ouders presteerden (papieren), des te meer betaal je ervoor.

Dit geldt dus ook voor de welsh pony's, maakt niet uit.

Als ik jou was zou ik eerst eens beslissen waarom je een pony of paard wilt kopen.
Wat wil je er mee doen? Heb je daar de mogelijkheden voor?
Wat voor ras en wat voor stokmaat zou het beste bij 'jouw wensen' passen?

Of stel je deze vraag gewoon in 't algemeen? Want standaard prijzen voor een bepaald ras zijn er niet, dat hangt af van veel factoren toch?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:07

2150 euro voor een merrieveulen duur?
Als het goed is, is dat nu dus eigenlijk een jaarling, voor dat geld is de verkoper nog niet eens 'rond'.
Moet je zien wat je tegenwoordig aan da begeleiding, dekgeld, stelgeld merrie en opfok kwijt bent.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:44

De waarde van een paard hangt van zoveel factoren af, daar is geen indicatie voor te geven.
Zo zijn er de externe factoren: jaargetijde, verhouding vraag/aanbod op dat moment en economie.
En dan nog het paard zelf: afstamming, capaciteiten, leeftijd, kleur, klassering.

En dan nog het belangrijkste: wat heeft de koper voor het paard over?

Veel vraag en aanbod sites doorkijken geeft een beetje een indicatie voor dat moment.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:55

Wou net zeggen Sjuimpje. Hoezo duur Verward