Vraag voor de mensen met paarden aan huis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:12

Dance, dat zijn een heleboel goede adviezen!
Misschien dat er nog meer mensen zijn die ervaringen/tips hebben op dit gebied?

Mijn vriendin kocht in oktober een boerderij, ik heb daar sinds december mijn paard staan.
Het is ontzettend veel werk en wat me telkens weer opvalt: je moet als 'stalhouder' zeg maar altijd in de gaten houden dat, mocht jij een keer een been breken, dat er (meerdere!) mensen zijn die jouw werk kunnen doen!

Verder zijn er, zoals Dance al zei, een hoop dingen die goedkoper kunnen.
Door bijv. bevriende buren te vragen, maar ook door bij de verbouwing al je vrienden, vriendinnen, familie enz. in te schakelen.
Ook kun je soms dingen tweedehands overnemen.

Onze stallen waren echter niet bepaald standaard maten, redelijk groot dat wel, maar de spijlen zijn door een smid met de hand gelasd en ik heb ze nog helpen verven.... als ik denk aan de spierpijn... *LOL*
Ook heb ik nog geholpen met het zetten van de omheining, vraag aan iemand met ervaring hoe hoog die palen het beste kunnen zijn (ben 't ff kwijt).

Waar de buitenbak moest komen bij ons, lag eerst een opgehoogde wei.
Opgehoogd, omdat er vroeger puin (oude stenen enz.) was gestort.
Gedeeltelijk (alleen de bovenste laag) is dit afgegraven, daarna werd er zand met dunne zowel als grove korrel in gedaan. Hoeveel cm weet ik niet meer, kan ik navragen.
Dat zand bevalt ons heel goed, maar we hebben het nog niet meegemaakt in de zomer, even afwachten. Tong uitsteken

Het puin dat zich nog in de bodem onder de bak bevindt, is een prima drainering, maar anders kun je de bak ook zelf laten draineren, kost alleen wel wat... Haha!

Wat heel fijn is: een overdekte poetsplaats o.i.d. en een stukje buiten dat betegeld is, voor als je je paard wilt laten bekappen of afspuiten enz.
Verder hebben we bij ons genoeg opslagruimte enz. wat erg handig is want je wilt niet weten wat je allemaal 'kwijt moet'. Bloos Haha!

Heel veel geluk gewenst hiermee, ik hoop dat je het allemaal geweldig voor elkaar krijgt! Party!!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:53

In krantjes als Viavia, dagblad, weekblad, streekkrantje of zo bij jou in de buurt enz. staan altijd wel advertenties van boeren die hooi en stro verkopen.

Ik zou als ik jou was echter eerst eens informeren bij andere paardeneigenaren, gewoon bij de vereniging aan mensen vragen, of anders aan de boeren in die straat vragen of ze goed hooi te koop weten. Lachen
Veel succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, nikkietjuh, Niwla en 119 bezoekers