aantal vragen voor mijn werkstuk 'Paardenhouderij'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

aantal vragen voor mijn werkstuk 'Paardenhouderij'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 13:00

Hallo ik hoop dat jullie ze willen en kunnen antwoorden.
En als het kan een beetje ruime antwoorden.
Het gaat over MBO paardenhouderij, na die opleiding enzovoorts.
Bedankt.

de vragen met korte uitleg hoe en wat:

1. Welke opleiding heb je daarvoor nodig? ( voor wat voor werk je doet?MBO en daarna nog HBO gedaan? Hoelang heb je die opleiding gedaan? Welke opleiding, waar, heb je hem gevolgd? enzovoorts)

2. Is er genoeg werk in de paardenhouderij? (dus heb je makkelijk werk in de regio of niet te ver van je woonplaats? Enzovoorts)

3. Wat kan je ermee verdienen? ( vermeld er ook bij wat je doet, hoeveel uur, enzevoort. Het mag ook via PB als je het niet openbaar wilt maken)

4. Hoe is je dagindeling? (van hoelaat tot hoelaat werk je, wat doe je op een dag, bv maandag blabla, dinsag blabla, etc. Enzovoorts)

Alle info is welkom, ook wat niet helemaal met deze vragen te maken heeft.
Als iemand nog een deelvraag heeft die intressant is en veel info over is is dat ook welkom Knipoog

Dankje!!!

xxxSanne

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:15

zoek even naar andere topics, is laatst een heel groot topic over geweest. zoeken op opleiding, dan vind je em wel.. als ik em tegen kom zal ik je de link ff geven.
succes ermee

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:14

tja kan ik wel doen, alleen ik wil wat meer gerichter op deze vragen, hoe ik ze stelde Haha!

Dus iemand nog antwoorden?
Of weet iemand een site waar dit soort dingen te vinden is?

xxxSanne

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:36

Er is genoeg werk in de paardenwereld. maar het is niet altijd rozengeur en manenschijn. Je werkt met levende dieren, dus je moet vaak werken op dagen dat andere vrij zijn. meestal moet je zes dagen in de week werken van acht tot alles gedaan is.
De verdiensten verschillen nogal, maar als je een goede instelling hebt, niet om elk akkefietje ziek bent, niet zeurt over arbeidstijden en geen grote bek hebt, dan kun je goed verdienen in de paarden.
Ik ben niet super talentvol, maar heb wel de goede instelling. ik kan dus overal terecht en ik heb een dikke auto onder m'n kont...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:40

SanneVD schreef:
Hallo ik hoop dat jullie ze willen en kunnen antwoorden.
En als het kan een beetje ruime antwoorden.
Het gaat over MBO paardenhouderij, na die opleiding enzovoorts.
Bedankt.

de vragen met korte uitleg hoe en wat:

1. Welke opleiding heb je daarvoor nodig? ( voor wat voor werk je doet?MBO en daarna nog HBO gedaan? Hoelang heb je die opleiding gedaan? Welke opleiding, waar, heb je hem gevolgd? enzovoorts)
mavo en alles eronder, oh wacht dat is nu ivbo schakelklas(hebben ze bijna allemaal uit mijn klas gedaan, is tussen vbo en ivbo in dacht ik) en vmbo
ik doe nu 3 jarige opleiding op het wellant college in dordrecht, heb mavo gedaan(ben de enige uit de klas, maar omdat ik geen wiskunde had kon ik de vier-jarige niet doen) zit nu in m'n eerste jaar


2. Is er genoeg werk in de paardenhouderij? (dus heb je makkelijk werk in de regio of niet te ver van je woonplaats? Enzovoorts)
ja ligt eraan wat je wil gaan doen, als je wil gaan fokken dan moet je ergens een landje kopen, als je ergens wil gaan werken moet je rondzoeken in wat je leuk vind
ik loop nu stage op de renbaan duindigt, bij ene prive jockey trainer, en daar is genoeg werk te vinden, is ook zeker wel leuk maar in dressuur wordt je echt uitgetest, krijg je echt rotklusjes te doen om te zien hoe je reageert. op maneges net zo, tenminste op de meesten, daar krijg je ene riek in handen en ze zien je niet voor de rest van de dag(ervaring ermee)


3. Wat kan je ermee verdienen? ( vermeld er ook bij wat je doet, hoeveel uur, enzevoort. Het mag ook via PB als je het niet openbaar wilt maken)
ik wilde gaan werken op m'n oude manege, ben blij dat ik dat niet heb gedaan ze zouden met 2 euro per uur betalen, het is vaak een karrig loon wat je hebt als je voor iemand werkt, zou je zelf fokker, trainer, topruiter zijn dan verdien je automatisch meer

4. Hoe is je dagindeling? (van hoelaat tot hoelaat werk je, wat doe je op een dag, bv maandag blabla, dinsag blabla, etc. Enzovoorts)
ik begin school op maandag dinsdag en donderdag om half 9 en ben tussen 2 uur en 4 uur half 5 vrij, ben dus vrij laat thuis en zeer vroeg op(moet erheen met de trein en bus) op woensdag en vrijdag loop ik stage wat ik eigenlijk het leukste van de opleiding vind Lachen
op een dag op school heb je lessen van 50 minuten, 2 lessen dan een pauze twee lessen pauze etc. je doet hele verschillende dingen zoals praktijk(van alles longeren monsteren poetsen toiletteren van alles) en theorie voor maatschappijleer, verzorgen paarden, voeren, hygiene etc.
je krijgt ook mest dienst paar keer per jaar en corvee, dit wordt heel onduidelijk weer gegeven op het prikbord met een half A4-tje waar het op staat


Alle info is welkom, ook wat niet helemaal met deze vragen te maken heeft.
Als iemand nog een deelvraag heeft die intressant is en veel info over is is dat ook welkom Knipoog

Dankje!!!

xxxSanne

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 11:13

SanneVD schreef:
Hallo ik hoop dat jullie ze willen en kunnen antwoorden.
En als het kan een beetje ruime antwoorden.
Het gaat over MBO paardenhouderij, na die opleiding enzovoorts.
Bedankt.

de vragen met korte uitleg hoe en wat:

1. Welke opleiding heb je daarvoor nodig? ( voor wat voor werk je doet?MBO en daarna nog HBO gedaan? Hoelang heb je die opleiding gedaan? Welke opleiding, waar, heb je hem gevolgd? enzovoorts)
ik wil de HBO deurne doen. ik zit in 4 havo (je hebt minstens havo nodig of al een MBO)

2. Is er genoeg werk in de paardenhouderij? (dus heb je makkelijk werk in de regio of niet te ver van je woonplaats? Enzovoorts)
ja, maar niet goed betaald

3. Wat kan je ermee verdienen? ( vermeld er ook bij wat je doet, hoeveel uur, enzevoort. Het mag ook via PB als je het niet openbaar wilt maken)
uhm, ik denk 25 euro voor een half uur prive les, instructrice

4. Hoe is je dagindeling? (van hoelaat tot hoelaat werk je, wat doe je op een dag, bv maandag blabla, dinsag blabla, etc. Enzovoorts)
van ong 8 tot 6 uur

Alle info is welkom, ook wat niet helemaal met deze vragen te maken heeft.
Als iemand nog een deelvraag heeft die intressant is en veel info over is is dat ook welkom Knipoog

Dankje!!!

xxxSanne


tsja ik weet niet of deze antwoorden de bedoeling zijn, maar zo is het bij onze manege

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 16:18

andere mensen nog die he werk al doen?

xxx Sanne