veharen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mich55

Berichten: 7
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: kudelstaart

veharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 18:32

hey hey
ik heb een vraagie mijn verzorg pony verhaart heel erg en daar heeft ze ook last van hele erge jeuk enzo dus wat is de snelste manier om al die haren weg te krijgen???

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:35

Heeeeeeeel veel poetsen. Tot je arm lam wordt zeg maar *LOL*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:36

Goed poetsen Haha!
Er bestaat een speciaal blok voor, die veel haren meeneemt. Ik kan even niet op de naam komen.
Maar er zijn hier vast genoeg mensen die er wel op kunnen komen. Tong uitsteken

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:39

precies enorm veel poetsen, 1 van de hengsten op m'n stage wordt er ook gek van zodra hij na arbeit op stal staat zonder deken roltie alsof hij enorm veel koliek heeft Lachenje kan ook flink wat uitgeven en zo een stofzuiger borstel kopen, je pony laten wennen aan stofzuiger en je zuigt hem zo schoon

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:53

Puik/puin, haha, zo'n blok bedoel je denk ik? Ik was ze gewoon als het mooi weer is, dan komen er heel veel haren af.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:11

Het is een lava blok, heb het net even aan mijn moeder gevraagd. Zij kon het zich wel herinneren.

Misschien word er wel hetzelfde bedoeld met een puin/puik blok, dat wij er een andere naam voor hebben.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:32

Of een borstelblok.
En inderdaad met wassen komen er ook altijd ontzettend veel haren mee.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:34

Wij zeggen altijd borstelblok.Bedoelen jullie een zwart blok wat naar rotte eieren stinkt als je hem weer gladschuurt?

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:38

Bedoelen jullie geen Slix borsteltje..? Lijkt net een soort schuurpapier..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:51

ik vond die poetsblokken vreselijk!, de haren kreeg je wel weg, maar het blok gruist en dan had je dus last van anderen dingen in z'n vacht die veel erger kunnen zijn dan losse haren

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:04

Woogy schreef:
ik vond die poetsblokken vreselijk!, de haren kreeg je wel weg, maar het blok gruist en dan had je dus last van anderen dingen in z'n vacht die veel erger kunnen zijn dan losse haren


Inderdaad, je kunt beter met een rubberen rosborstel werken. daar masseer je ze lekker mee en komen de haren beter los. Als je zo een poetsblok gebruikt moet je dat alsnog doen ander blijft ie met dat gruis in z'n vacht zitten wat ook weer gaat jeuken met alle gevolgen vandien.

gewoon rubberen borsteltje gebruiken. Werkt naar mijn mening nog het beste.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:09

Loolapelooza"]
[quote="Woogy schreef:
ik vond die poetsblokken vreselijk!, de haren kreeg je wel weg, maar het blok gruist en dan had je dus last van anderen dingen in z'n vacht die veel erger kunnen zijn dan losse haren


Inderdaad, je kunt beter met een rubberen rosborstel werken. daar masseer je ze lekker mee en komen de haren beter los. Als je zo een poetsblok gebruikt moet je dat alsnog doen ander blijft ie met dat gruis in z'n vacht zitten wat ook weer gaat jeuken met alle gevolgen vandien.

gewoon rubberen borsteltje gebruiken. Werkt naar mijn mening nog het beste.
[/quote]

met zo'n rubberen gaat het heel goed en wat ook helpt is geen rondjes draaien maar gewoon poetsen en hard duwen of gewoon met je handen hem "plukken" HHH Party!!

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:10

koop een borstel met van die metale haren werkt perfect
tenzij je pony een gevoelige huid heeft

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:34

En stel dat het echt niet lukt heb je ook bepalde middelen die de haaruitval bevorderen....

ik dacht iniedergeval dat lijnzaadolie daartegen helpt, maar weet het niet helemaal zeker!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:48

linlovesyou schreef:
En stel dat het echt niet lukt heb je ook bepalde middelen die de haaruitval bevorderen....

ik dacht iniedergeval dat lijnzaadolie daartegen helpt, maar weet het niet helemaal zeker!

Lijnzaad olie helpt inderdaad, en veel poetsen zoals iedereen al zegt, ik vind ook een rubber ros borstel het fijnst.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:52

plukken kan ook heel goed, ben je wel ff bezig maar als je met je ene hand gaat plukken en de andere gaat poetsen met ene rosje ben je zo klaar eigenlijk, af ff wat tijd per dag voor uittrekken, gewoon 2 uurtje flink ontharen Lachen plastic ros wil ook heel goed werken

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:45

lijnzaadolie en met de andere kant van het zweetmes de haren er uit halen. moeten ze niet een te gevoelig huidje hebben. ik heb een fjord en die vindt het heerlijk. ze gaat er echt voor staan. dus de gekartelde kant van zweetmes gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:58

Ik heb mijn paard gisteren nog helemaal gewassen met een klein beetje Head & Shoulders. Dat helpt heel goed tegen een droge schilferige huid, ruikt lekker en ze gaan er super van glimmen. MEt het zweetmes trak je ook heel veel losse haren weg.
Alsje gaat wassen moet je natuurlijk wel warm water tot je beschikking hebben. Het lekkerst is wanneer je ze daarna onder het solarium kunt zetten.