welke stal...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

welke stal...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 12:13

hoihoi
er komt dus een bruikleenpaardje... nu ben ik aan het twijvelen wat stal betreft.
vanaf juli ga ik bij een vriendin staan die haar stallen dan eindelijk klaar heeft, maar totdan ben ik afhankelijk van pensionstalling.
nu kan ik kiezen tussen 2:
optie 1; ruime stal; weidegang in de zomer... maar tot aan juli dus niet, maar wel een paddock; grote buitenbak; gedeelde zadelmkamer; er wordt gevoerd; wasplaats koud water en een zeer irritante stalbaas... dit voor 155 euro per maand
en is dicht bij huis.
optie 2; ruime stal; geen weidegang; paddock; buitenbak; zadelkast; word gevoerd; voor zover ik weet aardige stalbaas. prijs weet ik vanmiddag, maar ik verwacht rond de 120 euro

na die tijd ga ik dus bij mijn vriendin staan... daar kan ik lekker alles zelf regelen, jeuj!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:15

twee dus, lijkt me simpel. Verschillen zijn niet zo groot, en een irritante stalbaas is echt een drama (spreek uit ervaring).

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 12:16

is het ook idd... optie 2 is wel een stuk verder weg... een kwartier met de scooter en optie 1 maar 2 minuten. maar het is ook maar voor 3 maand

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:17

ik moet 25 minuten autorijden, blijf dus bij optie 2.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 12:18

haha, oke dan, ik ga er vanmiddag kijken... ik weet dus nog niet hoe het er allemaal uitziet... maar dat weet ik vanavond

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:45

Optie 2, en laat je t weten?

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:54

optie 2......je kunt beter een stal hebben waar je je prettig bij voelt. En drie maanden kan erg lang zijn als je een irritante stalbaas hebt.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 19:47

bij optie 1 heb ik meron ook op stal gehad... opzich heb ik niet veel te maken met de stalbaas. ook staan daar veel vriendinnen van me, dus het is wel gezelliger.
bij optie 2 ben ik net geweest... het ziet er een beetje bouwvallig uit, de bak was niet goed (heel zwaar) en de stal was kleiner dan bij optie 1. en daar sta ik dan eigenlijk alleen.
ik denk dat ik toch maar voor optie 1 ga. ik heb die man al een jaar overleefd, dan moeten 3 maanden toch ook nog wel lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:56

Ach 3 maanden is nog te overzien lijkt me. Daarna heb je een andere goede oplossing. Succes!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:02

het zou idd moeten lukken...
die stalbaas is echt een "old school" type... hij beweert ook dat een zware bak goed is voor de benen en rug van het paard... allemaal van dat soort dingen
toen meron schimmel had, had ik een blaadje op zijn stal gehangen dat ze hem niet moesten aaien ivm schimmel. dat had ie eraf getrokken omdat hij zei dat het niet besmettelijk was. dat soort dingen allemaal, hij denkt het altijd beter te weten, terwijl hij er de ballen verstand van heeft.
die vriendin waar ik ga staan staat daar nu ook nog. en er staan nog veel meer mensen waar ik goed mee kan opschieten.