Staart met dreads, wat voor antiklit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Staart met dreads, wat voor antiklit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 13:14

Mijn hengstje heeft een super vol staartje (hij is nog niet zo heel lang aangezien zijn hengstenvriendjes hem van de zomer hebben aangevroten).
Alleen krijg ik hem niet mooi uitgekamt,
zijn staartharen zijn echt heel dik van structuur en draaien in elkaar.
Op het moment dat ik het ga uitborstelen worden de dreads wel wat dunner, maar vervolgens heb ik er dus nog meer Haha!
Nou mest hij op stal altijd redelijk strak tegen de muur aan waardoor hij zijn staart niet heel ver kan optillen en er dus nog wel eens wat mest door zijn staart loopt, normaal niet zo'n probleem.
Want met gewone staarten kam je het er zo uit, alleen in dit geval worden de dreads keiharde staven...

Ik gebruik nu altijd equishine/equistar of iets in die geest.
Heeft er iemand soms ervaring met mouse of creme oid wat ik wel eens in een shop voorbij heb zien komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:16

Veel betere en betaalbaardere oplossing: babyolie erin kneden na het wassen. Minder dreads en stront krijgt er geen of weinig grip op. Wat erin zit, borstel je er zo weer uit.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:17

Idd babyolie of een zachte cremespoeling.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:28

ik was de staart van Banjer met L'Oreal 2-in-1 shampoo... shampoo en conditioner in één.. Haha!:D

Dit doe ik overigens alleen in de zomer... en dan hooguit 1x per 2 maanden....

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:36

Ik heb pas met het lekkere weer ook een keertje zijn staart gewassen.
Ik gebruikte daarna ook altijd die antiklit in een oranje bus, ben het merk kwijt. Dus toen had ik maar even een grote bus van de goedkoopste antiklit cremespoeling gekocht bij het Kruidvat.
Nu is zijn staartje lekker poezelig en zacht.

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:40

een scheutje wasverzachter door je spoelwater helpt ook super goed! de staart van mijn paard is zwart en die gaat daar echt enorm van glimmen!

met babyolie wordt het zo'n vette bende (en de geur vind ik ook niet echt stoer voor een paard )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:53

siliconenspray voor op ritsen van tenten ed *LOL* Werkt echt super!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:33

Eerst de staart wassen met shampoo. Daarna met de hand de hele staart plukje voor plukje uitpluizen (duurt lang).
Daarna flink wat equishine in de staart spuiten. Je kunt nu de komende tijd heel makkelijk de staart losborstelen.

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:41

Hai,

De manen en staart van mijn paardje bestaan geheel uit dreads. Vorige zomer heb ik ze helemaal uitgeplozen en gekamt. Daar deed ik bij de manen ongeveer 7 uur over!!! (ze zijn dan ook zo'n 90 cm. lang).
Daarna heb ik ze gewassen, weer uitgekamt en er glansspul en antiklit in gespoten. Daarna heb ik ze ingevlochten, zodat ze niet direct weer in elkaar zouden draaien.
Drie dagen later haalde ik de vlechten er uit en waar je bij stond draaide alle dreads er weer in. (zucht) Gaaaap
Nu laat ik het maar zo, vind het eigenlijk wel stoer. Maar ja, toch al dat werk voor niets, dat doenwe zeker niet nog een keer. Frusty
ik punt wel iedere twee maanden zijn manen en staart bij om te zorgen dat ze blijven groeien.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:02

De manen en staart mijn paardje zijn erg lang en vol. Omdat dat voor het ras ook erg gewild is ben ik er erg zuining op. Meestal 1 of 2 x in de week equistar. Werkt het beste. Verder heb ik pas een soort mouse gekocht (volgens mij heet het magic rider. Witte tubbe (jawel, met ophang haakje)rode letters en rode dop. Dat is ook erg lekker spul. De staart wordt er een beetje vettig van waardoor het niet meer zo makkelijk aan elkaar plakt. Verder wil biotex ook wel eens helpen. Maar dan ben je weer met water enz. aan het rommelen. Equistar of die mouse doe je er tijdens het borstelen even in das veel makkelijker.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:33

Ik zweer bij: Eerst wassen met een shampoo. Ik gebruik gewoon shampoo voor mensen. Daarna van hetzelfde merk, cremespoeling Haha!
Daarna lekker zwieren en laten drogen. Daarna de equistar erover heen en uitpluizen maar. Herhaal de equistar regelmatig.

Netty heeft hetzelfde, ook dreads. Ze had hele dikke inelkaar gedraaide strengen, kreeg het met geen mogelijkheid eruit.
Daarbij Netty's staart afgeschuurd. Nu begint het weer te groeien. Ze heeft nu bovenaan een hele dikke staart, dan zie je precies tot waar het gegroeid is en daaronderuit komt een sliertje staart. Maar het gaat steeds beter. En door de equistar trek je het minder snel kapot.

Ik heb bij haar nog geen cremespeoling gebruikt, maar bij andere paarden altijd gedaan. Ik heb namelijk nog niet echt een wassessie achter de rug. Toevallig van de week haar staart gewassen met alleen shampoo en daarna equistar, was al voldoende voor een mooie glimmende uitgeplozen staart.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:17

Ik heb weleens van die antiklit mouse gebruikt, maar ik vond het resultaat niet echt denderend...
Wat echt perfect werkt, is cremespoeling van fructis, voor lang haar. Eerst gewoon wassen, flink wat cremespoeling erin, en dan terwijl de cremespoeling erin zit voorzichtig doorkammen met een kam met grove tanden of, nog beter, een gewone mensenborstel. Resultaat gegarandeerd

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:00

Staartenfreak als ik ben (ik moet altijd als ik een lelijke staart zie hem uitpluizen Frusty ) doe ik meestal eerst helemaal uitpluizen (ik zelf doe dat met een harde borstel en veel geduld) daarna goed wassen met warm water minstens twee keer, daarna Antiklit van Canterhorse en dan laten drogen en met een vlecht op stal.

Volgens vele mag je geen harde borstel gebruiken maar ik kan niet zeggen dat Nappie zijn staart er op achteruit is gegaan.......... hij heeft nog steeds een mooie volle staart die ik nu elke dag alleen maar even hoef door te borstelen en die lekker glanst Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:55

ik heb nou shampoo die je niet uit hoeft te spoelen van het kruidvat. het word er niet echt schoon van, maar het is wel goed te gebruiken als antiklit en het ruikt ook nog lekker. kost maar 1,80. weet nie hoe lang het meegaat want ik heb het net 2 weken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:17

Ik zweet bij Cowboy Magic! Bud heeft namelijk ook dreads in zijn staart, en dat is zo veel minder. Beet CM erin, borstel gaat er zo doorheen, en dreads zijn weg Lachen

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 01:59

Ik heb magic gel,echt super peet heeft ook altijd van die leuke dreads Boos!
En nog een voordeel,het zaagsel valt er zo met een zwieper uit Haha!

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 02:11

zweet! je bij cowboy magic?..... zo zwaar is het niet om in bud zn staart te smeren! ik zweer! erbij.. het is machtig spul! Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 02:54

Ik zweeR er ook bij...ik kan door het grapje van Bart mijn vorige bericht niet meer wijzigen

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:31

jah dat magic spul schijnt heel goed te helpen. als je dat erin hebt gedaan kan je met een gewone haarborstel uitkammen ik doe dat nu elke dag maar dan zonder iets erin te smeren en er zitten nu bijna geen klitten enz meer in ook glisskuur (of hoe je dat ook schrijft is te koop bij drogist) helpt erg goed vind ik maar mijn pony heeft niet egt een hele dikke staart dus ik weet niet of dat bij jouw paard helpt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 11:55

M'n tinker gaat als ik aan z'n staart ga prutsen altijd met z'n kont duwen, hij vond het eerst eng als er daar iemand aan zat, en nu is het voor meneer zo heerlijk dat ie dus gaat duwen .... nu doe ik z'n staart over de staldeur, maar hou blijft 'm dan in een krul scheefhouden. Echt een grappig zicht hoor!!! Echt borstelen gaat heel moeilijk omdat z'n staart deels krult en ook de haren krullen. Wassen zal bij iets warmer weer moeten getest worden wat mijnheer ervan zal vinden.
Iemand al ooit de "paardemiddeltjes" geprobeert op z'n eigen of z'n kids??? Ik heb hier een dochter met lang haar die zo makkelijk in de klit gaat zitten ..... Haha! ... Ik zie er meteen een handig hulpmiddeltje in! Extreme duivel

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:19

Concorde gebruikt altijd cockpit spray als anti-klit! een beetje vreemd maar wel .... uhm.. het werkt wel! Haha!
groetjes Ilse

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:58

Sonja: Cowboy Magic is voor zowel mensen als paarden Haha!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:57

Ik was de staart eerst met antiklit babyshampoo. Ik heb babyolie in een spuitbus gegooit, en spuit daarna daar mee de staart in. Prachtig volle staart zonder klitten en mooi glanzend is het resultaat Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 15:21

Mmmm .... Staartenfoto's messchien? Wie neemt er wel 's een foto na z'n werk aan dit "onderdeel" van z'n paardje???