onderleggers bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 11:58

Ik gebruik meestal peesbeschermers, maar als ik echt dressuurles heb, loopt ze in de bandages. Ik gebruik dan altijd vilten onderleggers. Wie gebruikt dat ook of heeft er wat anders onder. Dit paard is kleiner dan de vorige en nu moet ik de onderleggers kleiner laten maken. Misschien dat ik iets anders wil proberen voor eronder, maar weet nog niet wat. iemand een idee?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:59

Ik gebruikte vroeger ook altijd van die viltachtige onderleggers,
nu heb ik van die onderbandages van eskadron, die schuiven minder snel en zijn ook goed uit te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:03

Ik heb een soort schuimrubberen peesbeschermers die je onder een bandage kan doen ipv lappen. Dan bescherm je dus de pees maar geef je ook nog ondersteuning. je ziet die dingen bijna nergens meer maar ik vind ze wel erg handig. Kan wel alleen met niet rekbare bandages.
Ze staan in de BR-gids:
Hampa protector, bieden extra bescherming onder de bandages, voorgevormd en luchtdoorlatend.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:19

Ik heb dezelfde als Sjuimpje.. maar eerst gebruikte ik ook van die Vilten lappen.. die knipte ik altijd doormidden zodat ik 2 kleinere rechthoekige lapjes had voor de voorbenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:43

Die Eskadrons zijn erg mooi maar wel prijzing. Ik hou het dus lekker bij vilten lappen van 6.50 per stuk *LOL* . Ik moet ze wel op maat knippen maar dat is geen probleem. Ze gaan ook een eeuwigheid mee.

Ik knip trouwens ook kleine stroken van die onderleggers die ik onder de neusriem leg ter bescherming van de kaak.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:47

Gewoon die vilten vind ik wel handig. Als ik geen zin heb om ze om te doen, gebruik ik alleen werkbandages zonder iets eronder. Ik vind trouwens dat peesbeschermers ook prima voldoen tijdens een intensieve les.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:55

even off topic misschien, maar zijn bandages echt zo slecht als ze beweren(dat de pezen er slap van worden tijdens veelvuldig gebruik)? Verward

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 13:07

Deze beschermen beter bij de zijgangen en het strekken dan peesbeschermers. Vandaar dit verschil. Tijdens les doe ik dat meer.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:39

gebruik altijd eskadron onderlappen,heb ook vilten maar vind deze beter blijven zitten Clown ,inderdaad wel prijzig maar paarden zijn zowieso duur he! Vingers aflikken