Strooisel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 12:17

Wat betalen jullie in de maand ongeveer aan strooisel voor je paard?
Ik wil dat graag weten om in te kunnen schatten wat de kosten zijn voor de Haflinger die ik ga 'delen' met iemand. De stallingsprijs is namelijk F 275,- per maand exclusief uitmesten en strooisel. Het uitmesten kun je dus zelf doen, zodat je naast die 275 alleen strooisel betaalt.

De Haflinger staat overdag in het land of in de paddock en gaat in de winter 's nachts op stal.

Hoe vaak moeten we dan ongeveer uitmesten als we de stal netjes bijhouden met elke dag de drollen eruit halen? En hoeveel strooisel hebben we nodig? Stro of zaagsel.

(ze had het over 12,50 per grote baal, volgens mij ging het om zaagsel, kan dit kloppen?)

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:20

Die prijs kan wel kloppen voor strooisel. Mijn Tinka staat samen met shetlander in een inloopstal. Ik haal twee keer per week de natte zooi en drollen er uit en gooi er dan ongeveer weer een halve baal zaagsel bij. Ik doe dus met een pak zaagsel twee weken. Maar ja het ligt er natuurlijk aan hoeveel ze op stal bivakkeren Clown

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:39

Bij ons stonden de paarden de hele dag op stal Extreme duivel , de stallen moesten dus elke dag uitgemest worden. Ik had dan ook elke week minimaal 1 grote baal nodig, wil je de stal echt een beetje schoon houden. En bij ons kosten ze 16 gulden geloof ik,,,dus reken maar uit. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik de grootste smeerkees had die er mar bestond hoor Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:47

Astrid gebruikt idd Hemparade, kost f12,50 per baal.
Ze hadden het er ooit ook over om op stro over te gaan, maar weet niet zeker of ze dat nog doen. Is wel goedkoper toch?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:55

Die van mij staat 's winters de hele dag op stal en dna mest ik ongeveer 4 keer per week uit. Dat houdt in: die 4x wordt alles uit de stal gehaalt en opnieuw gestrooit en tussen door stooi ik gewoon op of ik haal alles de drollen er een beetje uit. Gaat prima vind ik zelf. Ik gebruik per week denk ik, zo'n 1.5 baal. Wel van die kleine baaltjes hoor.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:24

Ik gebruik ook zaagsel, ik betaal F. 10,- per baal (groot).
Ik haal 1x per dag de drollen en natte plakken eruit en ben per paard zo'n halve baal per week nodig (ze staan alleen 's avonds en 's nachts binnen).
Da's dus zo'n F. 20,- per paard per maand.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je paard op stal is, Siebus was in het begin een grote smeerzak en toen had ik meer zaagsel nodig, hij is nu goed ingeburgerd en weet waar z'n hoekje is.

Zit het brok en hooi ook bij de prijs in?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 16:32

Dat weet ik dus niet precies, dus ik zit nu de maximale prijs te berekenen van alles.

275 is inclusief gebruik box, paddock, weiland, zadelkast, binnenbak, buitenbak, longeercirkel en ik dacht ook voer.
Hooi weet ik niet.
Maar strooisel komt dus voor een pony die alleen 's nachts op stal staat op maximaal 1 grote baal per week = F 50,- in de maand begrijp ik.

Dus de totale prijs is 275 + 50 = 325 en dan komt daar eventueel nog hooi bij.