lip chain

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 07:29

Wie heeft er ooit een lipt chain gebruikt? Getver ik werd er helemaal gruwelijk van. Je doet dan een ketting over het tandvlees van de boventanden en als het paard dan vervelemd is geef je er een ruk aan, AUWWWWWW! Dat lijkt me zo verdomde zeer doen. Dit is dus iets wat die fijne hoefsmid van het verhaal op de paardenpraat doet. Ik dacht dat ze de ketting door zijn mond had gehaald, maar hij lag dus over het tandvlees. Okee het paard was ook strontvervelend maar toen haar man (die helpt altijd met bekappen en beslaan) er een ruk aan gaf moest ik zelf bijna gillen.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 07:57

morge pril?

ik heb je verslagen gelezen en ik vraag me 1 ding af, ben je daar bij de slagersschool?
Of zijn het echte hoefsmeden, ik heb het ooit met een hengstveulen gehad in drie voeten in het leven bekapt, maar die hoefsmid heft in honderd km omstreek geen paard meer aangeraakt,en ontslaan moeilijk ? toch niet als ze aan mijn paarden klooien sorry, op staande voet OUT!!!!!!!!!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:50

Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.

Wel gebruikt mijn hoefsmid bij echt hele lastige paarden een praam. Dat is een stok met een touw in de vorm van een lus eraan vast. De lus wikkel je dan om de bovenlip van het paard.

Groetjes,
Party!!
Ellen

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 01:33

Bij ons op stal gebruiken ze soms een 'hengstenbit' een soort rond metalen ding, heel dun, geen idee hoe dat precies in de mond zit, met een ring onder z'n kin. Is meestal voldoende, alleen bij accapunctuur doen ze het halstertouw eraan vast. (is vast pijnlijk die naalden, denk ik dan...)