wat ligt er [b]onder[/b] je western of stockzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

wat ligt er [b]onder[/b] je western of stockzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 16:35

Er is veel discussie en info over soorten en merken chabraken en pads. Wat ligt er bij jullie onder je western of stockzadel?
Bij mij in ieder geval een stukje oud moltonlaken, scheelt ernorm met vies worden gewone pad.
Ben eigenlijk naar de alternatieve pads e.d. benieuwd...
Heb nieuw paard, jong, wil het zo goed mogelijk doen....koop wrs stock of westernzadel.
esther

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:41

Ik heb een neoprene pad voor de dagelijkse trainingen en een zuiver wollen voor shows.
Als je deze vraag op het westernforum stelt, krijg je betere antwoorden denk ik.

Ik vind een moltonnetje onvoldoende voor een westernzadel, omdat dat niet genoeg schokabsorberend werkt. Een westernzadel heeft immers ook geen kussens.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:44

ik weet niet hoe dat heet, gewoon zo n vierkant dekje.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:20

Onder mijn Ortho-Flex ligt een originele OF-pad (ergonomisch gevormd naar de rug).
Bij andere zadels gebruik ik een viltpad met schoftuitsnijding en gaten voor de ruggegraatbeluchting, die zit in een hoesje wat makkelijk in de wasmachine en droger kan. En je kunt nog eens een ander kleurtje Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 22:22

NB mijn moltonnetje ligt ONDER de pad, dus extra.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 22:26

Moet je wel uitkijken dat er geen vouwen inkomen, dat gaat zeer doen op de rug.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 22:27

Yes

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 01:39

Ik hen onder mijn westernzadel eerst een zuivere wollen pad gehad, echter ik vond dat het zadel hier nogal op verschoof. Sinds ongeveer twee jaar heb ik een neopreen pad dit bevalt prima het paard heeft genoeg bescherming voor zijn rug en het zadel schuift niet meet, ook niet bij het opstappen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:43

Ik had eerst een wollen pad, maar dat ging schuren toen er zweetvlekken inkwamen. Ze zijn heel moeilijk schoon te krijgen, vind ik. Toen heb ik een neopreen pad gekocht, met van die luchtgaten. Vormt lekker naar de rug, is goed schoon te houden, en wat het belangrijkst is: geen schuurplekken! Voor de wedstrijden kun je er een wedstrijdkleedje overheen leggen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:03

Ik heb er verschillende. Een neoprene pad met schoftuitsparing en luchtgaten op de ruggegraat, een dikke pad met motief (materiaal weet ik niet) en zo'n gewoon dekentje.
Meestal gebruik ik mijn neoprene pad.