waarom bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokkertje16
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-02-03

waarom bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 11:37

hoi, misschien een rare vraag hoor, maar ik zie bijvoorbeeld bij ITP heel veel van jullie met bandages rijden.
Het staat natuurlijk mooi (vooral met bijpassen shabrakje ofzo Kwijl ), maar ik hoor regelmatig dat je veel beter geen bandages kunt gebruiken maar liever beenbeschermers omdat hij aan bandages heel veel steun heeft, waardoor de benen dus eigenlijk zwakker worden. Daarom rij ik maar heel weinig met bandages (alleen soms eens voor de foto ofzo).

Waarom gebruiken jullie dan bandages? of gebruiken jullie die ook niet zo veel?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:53

Ik gebruik ze dus ook eigenlijk alleen maar voor de mooiigheid~! Alleen als ik s'zomers veel aan springen doe en haar benen krijgen het hard te voorduren, dan gebruik ik zo nu en dan ook wel eens bandages maar echt nooit elke dag en tijdens het recreatierijden. Als ze de bandages heel vaak dragen (dus elke dag ofzo) dan worden de benen iid wat zwakker.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:50

ik gebruik ook 9 van de 10 keer peeskappen, puur voor bescherming. Bandages inderdaad af en toe voor het mooie aanzicht.
Bandages bieden meer steun, maar laat liever een paard z'n benen hard worden voor ze te veel te ondersteunen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:03

Ik gebruik ze absoluut nooit, heb ze alleen om bv icepacks op hun plaats te houden als dat weer eens nodig is na een robbertje knokken in het land Haha!
Verder rij ik altijd (in de training) met 3-in-1-beschermers (Action) en buiten heb ik nooit beschermers om.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:16

Ik rijd ook nooit met bandages, ook omdat ze pezen dan lui worden.
Het ziet er wel mooi uit, maar ik zie er verder niet het nut van in, integendeel..

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:39

Ik heb van mijn dierenarts het advies gekregen om in ieder geval iets om zijn voorbenen om te hebben aangezien hij nogal ver instapt met zijn achterbenen. Ik heb een tijdje gewoon met beenbeschermers gereden, maar heb nog geen paar gevonden dat niet schuurt. Verder hebben zijn benen een paar maanden terug een flinke oplazer gehad toen hij met zijn been heeft vastgelegen, dus vandaar.

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:52

vraagje mag je bandages met wedstrijden om? ( als je het andwoord hiero op weet wil je me dan even pben?)

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:54

ligt eraan met de fnrs wedstrijden mag het wel, met knhs niet.
(met inrijden natuurlijk wel) Lachen

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:58

ik gebruik misschien 1 of 2 keer in de week bandages. soms als de bak wat zwaarder is, dan wil ik zn benen wat steun geven zodat ie er net ff wat minder snel doorheen zakt. het liefst gebruik ik gewoon peeskappen. ik heb ooit met action gereden maar het nadeel daarvan is (met springen vooral) dat hij het niet voelt als ie zn eigen benen aantikt en dat ie het dus ook niet afleert.

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:02

leuk om te lezen...ik vroeg me dat ook al af. Ik rijd zonder wat dan ook om de benen. Hij heeft sokken en daar iets omheen ziet er niet uit en helpt volgens mij ook niets omdat die dikke laag haar eronder zit.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 12:27

bandages kunnen idd extra steun geven en zeker paarden die hoger in t werk staan kunnen die steun gebruiken.
Ik rijd ook altijd zonder bescherming om de benen. Ailin staat overdag buiten en loopt dan ook zonder beenbescherming. haar sokken zitten dus vol met zand ed en dat is dus niet schoon te houden. de kans dat de beenbescherming gaat schuren is in mijn ogen ook groter dan de kans dat ze zich aantikt of verzwikt.
verder vind ik t bij een paard met sokken ook niet uitzien.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:07

Fab strijkt zich wat, sinds ze lichte ataxie heeft. Ik had altijd strijklappen voor haar, maar ik kan er nu geen meer vinden waar geen zand tussen gaat zitten........dus rijd ik nu maar met badages.
Aangezien ze al bijna 16 jaar is, geloof ik dat het met het achteruit gaan van de beenkwaliteit wel mee zal vallen Haha! De pezen en zo zijn sterk genoeg en ze heeft voor een 15jarige redelijk droog beenwerk!