Zwangerschaps test voor merries?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Zwangerschaps test voor merries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 00:00

Ik ben het hier in Nederland nooit tegen gekomen maar heb het via het buitenland aangeboden gekregen voor de verkoop, een zwangerschaps test voor paarden!
Ik had geen idee dat dit ook voor paarden bestond!
Nu is mijn vraag, zijn jullie hier bekend mee? Is het in Nederland ook te krijgen? zo ja, welk merk of merken? en zo nee, is hier animo voor?
Het lijkt mij wel wat om dit bij mijn verkoop te gooien maar heb geen idee of het gebruikt wordt (of gaat worden)
Straks zit ik met een partij die vast en zeker beperkt houdbaar is die ik niet kwijt raak, lijkt mij geen goed plan Haha!

Dus heb je hier ervaring mee of weet je dat het in Nederland wel wordt verkocht/gebruikt, hoor ik dat heel graag!


Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......



Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 01:06

Wow, dat is duur zeg, maar dat is denk ik ook iets anders dan ik bedoel, die ik bedoel daar gaat het er niet om hoe lang het duurt maar of ze drachtig is of niet, een predictor voor merries dus Haha!

Hier even de omschrijving die ik kreeg:

The new user friendly "do-it-yourself" home pregnacy test for mares.
It is designed for use by the layman, the horse owner or the stable manager, in the field or stable.
Each kit is completely self contained in a durable 2 1/2" x 2 3/4" plastic box with everything needed for conducting one test on site with just a few drops of blood.

No need to draw blood with a syringe. Just get a few drops with the lancet provided and wet the end of the Q-tip. Results in the form of blue dots are produced in about an hour.

The test is based on immuno-assay technology and detects the presence (or the absence) of the pregnacy hormone eCG (PMSG). The kit is designed to detect the hormone 40 days after breeding and until the hormone disappears from the bloodstream of the pregnant mare.


Wat ik wel een beetje eng vind is dat het dus met bloed gaat, als het nou net als bij de mens met urine was... Ik zie mij zelf nl. niet in mijn merrie prikken. Volgens de aanbieder moet je dat doen op het haarloze gedeelte rond neus/lip, nou als ik dat bij mijn merrie doe ben ik bang dat ze in mijn nek zit of hebben ze daar minder gevoel misschien?
Ik vraag mij af of ik in Nederland zo maar iets mag verkopen waarmee je in je paard moet prikken.......
Maar in ieder geval zou ik dit al kunnen aanbieden voor een prijs rond de 30 a 40 Euro, dat is niet zo duur hoewel ik mij wel afvraag of de veearts laten komen niet goedkoper is.......

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers