Trektocht voor het goede doel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Trektocht voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 14:27

Ik wil altijd al eens een hele lange (denk aan het buitenland) trektocht maken en ik wil dat eigelijk deze zomer gaan doen. Dus ik heb ook bedacht als ik dat toch ga doen, dan doe ik dat meteen ook voor het goede doel. (al dan niet alleen of met meerdere personen)
Dus ik begin nu met info verzamelen enzo, want ik weet verder nog van niks. Misschien dat ik het nadat ik er meer van weet ookwel niet meer wil, of dat het niet kan om een of andere reden. Maargoed
welke bokker heeft info voor mij???

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:42

Als je een trektocht gaat maken, ga je van station naar station; misschien kan je overal oproepjes plaatsen, wie er met je mee wil en wie er stukken met je mee wil ! Vertel op zoveel mogelijk plaatsen dat je dit van plan bent, dus als je richting Duitsland wil, bijv. op een paar Duitse paarden fora, als je richting Belgie/ Frankrijk gaat, op Belgische( Franse Fora enz. Als je er geld voor een goed doel mee op wilt halen, zorg dat je goede informatie over dit doel het, zodat de mensen snel kunnen zien, waarvóór je dit wilt gaan doen! Leuk plan zeg! Veel plezier en succes met de voorbereidingen en ik neem aan dat we het te horen krijgen als vertrekt Knipoog !!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:52

Heeee! Je hebt dezelfde droom die ik heb!

Ik wil dat ook nog ooit eens gaan doen. Deze zomer is wel snel hoor! In principe wil ik zoiets best samen met je doen, maar ik zit met werk en zou dus vrij moeten kunnen krijgen. Het makkelijkst zou zijn om dit medio augustus te gaan doen, de laatste jaren is dan het weer het mooist en is er wellicht ook de meeste aandacht van mensen. ( heeft geen zin als iedereen met vakantie is.) Wellicht een idee om een omroep in te schakelen ( tv fryslân ) en er gelijk een documentaire van te maken? Ja... ik denk hier al langer over na.

Misschien kunnen we beter even pb-en?

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:17

Goh! Gaaf! Heb al een paar plannetjes voor de zomer, maar misschien kan dat ook nog wel..
Nah, denk het niet..geld is aardig op, laat het aan mij voorbij gaan.
Maar veel suc6 ermee! Neem vooral niet te veel mee: primitief is het toverwoord..
Goed doel? HET RONALD MAC DONALD HUIS!!!!!!
Echt waar! Ik heb een tijdje terug gezien hoe hard het geld daar nodig is, want niets wordt gesubsidieert! Wij konden er niet in omdat er maar plaats was voor 12 personen, en er stonden er inmiddels 18 op de wachtlijst!!!!!!!! De verzekering vergoed niet, geen hotel oid, alleen als je er langer als 2 weken in zit, en laten wij er nou ong. 2 weken moeten verblijven (in Groningen) Was aardig prijzig geweest als we niet doorgedramt hadden, we konden nu in het gastenverblijf van het ziekenhuis zelf...
Dus hint, hint!!
En nogmaals suc6!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:09

*volcano* en ik hebben het er vanavond in de stal over gehad,
maar we zijn nog niet eens wat we gaan doen.
Zij denkt dat we in 1 week naar luxemburg/frankrijk kunne rijden.
dan wil ze de route helemaal uitstippelen,en overnachtingen regelen.
Ik ga liever gewoon naar drente,da ze ons droppen,en dat we zonder kaart enzo maar moeten zorgen dat we weer te paard thuis komen.
We nemen geld mee,en zorgen dan wel dat we ergens kunnen slapen.
We weten dus nog helemaal niet wat ons te wachten staat,en DAT vind ik een uitdaging.
Maar *volcao* wil helemaal naar luxemburg/frankrijk,dus we zijn er nog niet uit...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 21:42

Ik wil zekerweten verder weg dan drenthe! Drenthe heb je in goed een dag wel terug gereden, misschien 2. Daar vind ik niet zon uitdaging aan. Ik wil minstens een week onderweg zijn, liever nog 2 weken.
Gewoon lekker alleen met je paard en de natuur en evt nog een paar mensen die mee zijn.
Bovendien denk ik dat ook veel mensen het een lachertje vinden als je bij ze aan komt of ze je willen sponsoren voor het goede doel dat je van drenthe naar friesland rijd te paard. Tenmiste ik vind het gek aansteken.
Ik had ook zoiets in gedachten als per gereden kilometer gesponsord worden dus dan heb je aan luxemburg meer. Bovendien wil ik wat van de wereld zien. Ik wil graag eens door de bergen rijden in de middle of nowhere. En ook lekker relaxed, dus niet de hele dag te paard, maar bijv 's ochtends rijden, dan een plaatsje voor de paarden zoeken en zelf een beetje om je heen kijken, wat leuke dingen doen en dan aan t eind van de middag nog een stuk en dan voor de avond weer een slaap plaats zoeken.
En bijvoorbeeld de terug weg door nederland evt nog een paar kleine bokt meetingkjes.
Niet een tocht waarbij je hele dagen te paard zit en alleen maar rijd, maar ook nog een beetje avontuur.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:57

Ik ben het gedeeltelijk met Volcano eens... Lindy je kunt niet zomaar op de bonnevooi met je paard op pad. Wat als je geen stal kunt vinden? Jijzelf kan altijd nog een hotel in of een tentje opzetten, maar je kunt niet je paardje zomaar aan de kant van de weg zetten.

Dus zoiets moet uitgestippeld worden en er moet gebeld worden waar je terecht kunt met je paard (en). 30-40 km op een dag is reëel, maar dan zit je toch flink wat uurtjes in het zadel.

Nog iets om over na te denken... eten en maaltijden, pluk je wat van straat, kook je zelf of zorg je voor mensen op elke overnachtingsplek. Misschien is het handig om een groepje mensen mee te laten rijden met een auto of busje en dan op kampings te overnachten met tentjes. en daar dus ook te koken. Maar dat moet dan wel weer mogen van de kamping houder, zo'n club paarden en... je hebt spitten nodig en/of prikweitjes.
Kortom er moet echt wat georganiseerd worden.

Een route door drente...veluwe en dan naar brabant ofzo is al een behoorlijk eind, vergeet niet, je moet ook weer terug!

De tocht te paard is al een heel avontuur denk ik zo, ik vraag me af of we het puf nog hebben om iets te doen tussendoor.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 22:24

Ja ik had eigelijk het idee om naar luxemburg gebracht te worden en dan weer terug te rijden. (of natuurlijk ergens anders heen, frankrijk ofzo)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 09:38

dapperdier schreef:
Jijzelf kan altijd nog een hotel in


haha,geen hotel joh.We denken dan gewoon aan een boerderij,met de paardjes in de stal.En het zijn alleen nog maar ideeen,alles moet nog uitgewerkt worden.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:56

Bij wijze van spreken Lindy!

Eeeh luxemburg is wel erg ver hoor...als je zo'n 30 km per dag doet dan ben je wel ruim twee weken bezig!

Als je nou van hieruit vertrekt, dan kun je gewoon zien hoever je komt binnen een bepaalde tijd en als we dan weer opgepikt kunnen worden van waar we dan ook maar uitkomen.

Misschien willen bokkers ons wel helpen en kijken of ze een plekje vrij hebben voor de paarden. ......

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:54

Van ons uit tot Leeuwarden is het denk ik 800 km. (van ons tot aan Utrecht is het 650 km). als jullie van ons uit terug naar Ned. willen starten, ben je van harte welkom Lachen ! Ben alleen bang dat dat te ver is, of niet ??!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 14:25

nou eigelijk wil ik een héél eind weg, maar ik moet ook rekening houden met anderen die met me meegaan want die willen waarschijnlijk lang niet zo ver ...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 14:27

dapperdier schreef:
Bij wijze van spreken Lindy!

Eeeh luxemburg is wel erg ver hoor...als je zo'n 30 km per dag doet dan ben je wel ruim twee weken bezig!

Als je nou van hieruit vertrekt, dan kun je gewoon zien hoever je komt binnen een bepaalde tijd en als we dan weer opgepikt kunnen worden van waar we dan ook maar uitkomen.

Misschien willen bokkers ons wel helpen en kijken of ze een plekje vrij hebben voor de paarden. ......


Dat vind ik nou eigelijk ook wel een goed idee!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:00

Dank je... soms heb ik zo'n openbaring...