Slaan naar andere paarden + onrustig bij poetsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Slaan naar andere paarden + onrustig bij poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 18:38

Hoi hoi, iemand heeft mij een vraag gesteld, maar ik weet niet zo goed hoe ik haar kan helpen. Misschien hebben jullie tips voor haar?
Dit is het verhaaltje Knipoog
Hallo,
We hebben pas geleden een 9 jarige welsh cob merrie gekocht voor onze dochter van 7 jaar, die volgens de vorige eigenaresse erg sociaal naar andere paarden zou zijn. Ze staat op een boerderij in Drenthe in een eigen box en overdag loopt ze los in de binnenbak. Ze ziet er helemaal niet ongelukkig uit heeft het echt naar haar zin maar verdraagt geen andere paarden in die binnenbak. Elk paard blijft ze slaan met als gevolg dat ze nu dus slechts een bepaalde periode van de dag alleen in die binnenbak staat en haar box in moet als de andere paarden de bak ingaan. Hoe los ik dit op?
Ook lijkt ze een hekel te hebben aan borstelen, ze wordt heel onrustig en draait steeds weg. Heeft iemand daar nog een tip voor?
Alvast bedankt!


Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog


Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 17:28

Volgens de eigenaar stond ze wel echt bij andere paarden. Het was ook echt een voorwaarde dat ze bij de nieuwe eigenaar ook weer bij andere paarden zou komen te staan.
Tijdens het borstelen is ze alert met de oren en stapt ze dus telkens opzij, ze staat dus niet stil.

Ik denk persoonlijk dat ze voor het poetsen een vertrouwensband op moeten bouwen. Ik denk dat het paardje zich inderdaad onzeker voelt en het idee heeft zelf in de gaten te moeten houden of de kust wel veilig is. Hij zal moeten leren om de eigenaar te gaan vertrouwen...

Heeft verder nog iemand tips?

Druk druk druk... Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, masyo en 77 bezoekers