Wat zou je voor dit beestje kunnen vragen??TIPS???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Wat zou je voor dit beestje kunnen vragen??TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 15:04

heey,
ik heb een vraag: wat zou je voor dit beestje kunnen vragen??
ze is een merrie, van 11 jaar (wordt dit jaar 11), ze is goed zadelmak, maar niet verkeersmak, heeft geen concours gelopen, is pas vanaf dr 10 de jaar wat mee gedaan, maar erg lief beest!! verder kerngezond, kan je mee fokken ook. oja en ze is 1.57, klein dus.... en vrij van gebreken! ze is totaal onbespierd, maar dat komt gewoon omdat er nog niet echt hard mee aan het werk is geweest. ze kan mooi aan de teugel, is wel btje gevoelig in de mond. ik weet wel dat ze niet echt veel waard zal zijn met hoe ze er nu voor staat, maar ze kan ook wel fijn en lekker bewegen, en spongetje doet ze ook prima. ze is kwpn, afstamming, is eusebio-zeoliet-ramiro-nimmerdor-farn-torrero
FOTO:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/img]

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:17

Waarom doe je haar weg??
Ik denk zo rond de 1250 a 1500 euro.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:19

Leuke papieren dat wel. MAar ze moet verkocht worden als e pony. Heel veel leren zal ze wel niet meer denk ik. zit ongeveer in dezelfde prijsklasse te denken als corina, mischien iets meer.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:32

ik vind het een leuk beestje, idd wel heel weinig bespierd voor 11 jarig, maar ze wordt ook weinig gebruikt
denk ook iets van 1000 euro, misschien wat meer
hangt er vanaf hoeveel de kopers voor hem over hebben

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:41

Ik denk zo rond de 1500 a 2000 euro. Het is inderdaad wel een leuk paardje om te zien. En het papier is ook wel leuk/ interesant.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 15:46

we weten nog niet zeker of we haar weg doen, en ze leert juist wel veel bij,want ze leert ontzettend snel, en zou zo ene dressuurproefje kunnen lopen. we dachten zelf dat ze wel iets meer waard was hoor... maarjah ik wilde eens vragen enzo. ze is heele rg weinig bespierd, maard at heeft niks mer dr leeftijd te maken, want er is gewoon dr hele leven niks mee gedaan bij haar vorige eigenaren, ze heeft alleen op stal gestaan zielig he, en we kwamen daar om een paard te kopen, en toen hebben we deze dame er in 1 koop bij gekocht duzz.. ze is pas vanaf ahar 10de zo'n beetje önder het zadel"en moet dus gewoon als een jonkie worden gereden. en zo gedraagd ze zich ook. amar alles is veeeel beter geworden, want eerst was de hoefsmid ook een ramp, die zal ze in dr leven bij haar vorige eigenaar wel nouwelijks hebben gezien, maar nu gata alles beter, ze is veel rustiger en op dr gemak bij ons...

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:13

Hallo Koetje,

Ik vind het fijn dat je paard snel leert en dat het heel erg goed gaat.
Maar vanwege haar leeftijd (nog jong hoor) en haar ervaring zal niet iedereeen zomaar veel geld neer leggen.
Of je moet geluk hebben en haar als Fokmerrie verkopen of iemand moet helemaal voor haar vallen en er ook goed voor betalen.
Veel sucses.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:32

Leuk paard, weinig bespiering, weinig ervaring, leuk papier.
Voor een wedstrijdpaard is ze eigenlijk al te oud in verhouding tot wat ze kan.
Voor een recreatiepaard is het lastig dat ze niet verkeersmak is.
Voor een fokmerrie heeft ze haar grootte niet mee.

Ik zou haar eerst een paar maanden flink aan het werk zetten en verkeersmak maken. Dan kan ze als veelzijdigheidspaard verkocht worden en kun je er naar mijn idee wel meer voor krijgen. (maar dan heb je natuurlijk ook de kosten van die extra maanden en schiet je er uiteindelijk qua prijs niet veel mee op.)
Je kunt natuurlijk wel een stukje meer vragen dan wat je ervoor verwacht te krijgen. Eventuele kopers zullen toch altijd afdingen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:36

Desiree schreef:
Leuke papieren dat wel. MAar ze moet verkocht worden als e pony. Heel veel leren zal ze wel niet meer denk ik. zit ongeveer in dezelfde prijsklasse te denken als corina, mischien iets meer.



Ze moet als paard verkocht worden hoor. Ze is 1.57 en dat is echt paard.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 23:34

neej er gaat echt niet over 5 milimeter hoor, bij ons op de club'zijn paarden van 1.60, 1,62 die als e pony staan opgeschreven, dat is toch te zot!!
maar verkeermak maken, doe IK niet met dr, ik heb 1 keer buitenrit met dr gemaakt,ze is ergens van geschrokken en ik ben toen met dr onderlangs door een sloot geweest, zei langs een boom, en ik met mijn hoofd tegen een tak en eraf gedonderd, en ik wist ff nix meer, zei door 5 prikkeldraden heen, nee ik niet meer, dan laat een ander zijn leven er maar op wagen jah toch? ik ben daarin niet zo'n held....

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 02:13

Kitty heeft het aardig bekeken, maar ja, ze is niet voor niets commercieel medewerk(st)er Knipoog
Een beetje werk met de pony nu kan zich best uitbetalen mits het een beetje vakkundig gebeurt. Verkeersmak maken is normaal gesproken niet zo'n geweldige drempel, mits alles onder het zadel een beetje soepel veloopt.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:41

Mijn vraagprijs zou zijn voor een dergelijk dier 2.500 euro. Maar als verkoper zou ik met 2.000 euro mijn beide handjes dichtknijpen. Dek dat 1.500 euro een goede prijs is. Ik vind 1.000 euro te laag.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:48

orionneke"]
[quote="Desiree schreef:
Leuke papieren dat wel. MAar ze moet verkocht worden als e pony. Heel veel leren zal ze wel niet meer denk ik. zit ongeveer in dezelfde prijsklasse te denken als corina, mischien iets meer.



Ze moet als paard verkocht worden hoor. Ze is 1.57 en dat is echt paard.
[/quote]

Toch zullen mensen haar beschouwen als een pony en anders als een hit. een paard vinden ze pas iets boven de 1.60m en zelfs DAT vinden ze nog klein. Mensen denken nu eenmaal dat kwaliteit in de hoogte zit, ik weet ook niet waar ze dat vandaan halen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:28

Desiree schreef:
Toch zullen mensen haar beschouwen als een pony en anders als een hit. een paard vinden ze pas iets boven de 1.60m en zelfs DAT vinden ze nog klein. Mensen denken nu eenmaal dat kwaliteit in de hoogte zit, ik weet ook niet waar ze dat vandaan halen.


En daar kan ik helemaal in mee!!! Veel mensen denken ook dat mijn paard nooit groot genoeg wordt om iets te kunnen berijken Verward
Ik vind dat onzin. Hij is pas 2.5, en 1.60 hoog, hoezo, dat blijft een uk?????

Maarverder vind ik dat je voor jou merrie ongevver 1750 kan krijgen. Maar dan wel met ietsjes meer bespiering.
Verder ziet het papier er wel goed uit voor fokmerrie.....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:16

Het enige wat je uit bovenstaande lijstje kan opmaken is dat het waarschijnlijk een Eusebio x Torrero is.
Alle andere namen die erbij staan zitten allemaal achter Eusebio...
Verkeerde rijtje opgenoemd dus.
Hoe kan je nu zeggen dat het dan een goed papier is? Zie ik hierboven meerdere keren staan.
Ook weet niemand wat voor predikaten er in de moederlijn zitten, lijkt me redelijk belangrijk. Het feit dat het een merrie is en je er een veulen in kunt stoppen maakt het nog niet automatisch een geschikte fokmerrie.

Verder kunnen we er kort of lang over banketstaaf, er is gewoon geen markt voor kleine paarden, maakt niet uit of je zelf blij bent met diegene die je zelf hebt. Dus prijs is lager.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:10

Ik denk ongeveer tussen de 1500 en 2000 euro.
Hangt er ook vanaf of je nog aan de spieren gaat werken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:34

Ik vind het een mooi beestje... Ik zou zelf iets in die hoogte zoeken omdat ik vrij klein ben, maar dat ze niet verkeersmak is (zelfs niet gewoon buitenrit mak) zou mij terughouden haar te kopen. Ik ben met mijn eigen pony jarenlang bezig om het verkeersmak te maken, heb een aantal vervelende situaties meegemaakt wat allemaal maar net goed ging (hij is buiten het verkeer om een heerlijke buitenrit pony), dus mijn volgende paard moet echt verkeersmak/ buitenmak zijn!!!

Een redelijke prijs voor een paardje vind ik tussen de 1500 en 2500 euro. Wil ik meer uitgeven, dan moet het wel iets bijzonders zijn... Als die merrie verkeersmak was zou je er wel zo'n 1800 tot 2000 euro voor kunnen vragen, meer als ze wat meer ervaring zou hebben...
Echt mooie uitstraling!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:21

't Is best een leuk paardje om te zien hoor !

Jammer dat ze nooit wat intensiever bereden is, maar wie weet wat je er allemaal nog uit kunt halen.

Zelf zou ik er niet voor kiezen (tenzij noodzakelijk) om haar op dit moment te verkopen.
Dan krijg je toch van die "net niet" reacties: net iets te klein, niet geklasseerd in de sport, misschien niet geschikt als recreatiepaard, misschien ook niet geschikt om mee te fokken.

Aan de maat kun je niks veranderen, da's een ding dat zeker is
Wat je wel kunt doen is haar flink aan het werk zetten.
Dat kan lastig zijn met een volwassen paard dat weinig bereden is, maar het heeft ook z'n voordelen zoals dat ze flink wat lichamelijk werk aan kunnen en vaak al een stuk volwassener zijn in het hoofd.
Grote kans dus dat je er in relatief korte tijd grote vorderingen mee kunt maken !
Dan zou het een logische stap zijn om haar eens op wedstrijd uit te brengen zodat ze in elk geval geklasseerd is.
Een paard dat wat gepresteerd heeft verkoopt toch een stuk gemakkelijker, en daar is dan meteen de prijs naar.
Of misschien zelfs een combinatie van sport en fokkerij, dat is ook zeker nog een mogelijkheid !

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 18:39

bedankt allemaal, hier schiet ik al weer wat mee op Hyper! THNXXX!!! ik ga aan de slag met haar