Gelijk of ongelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Gelijk of ongelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 20:35

Hey allemaal
Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een eigen paard. Mijn ouders heben het goedgekeurd (eindelijk!!!) maar op 1 voorwaarde: ik moet alles zelf betalen. Ze denken dat ik het dus niet haal met de 12000 wat ik uiteindelijk kan uitgeven. Red ik het hiermee of kan ik beter langer sparen? Verward

groetjes tessa (eerst was ik imka maar mijn wachtwoord deed vaag Tong uitsteken )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:49

Ligt een beetje aan je leeftijd, denk ik. Om een paard te onderhouden zul je toch wat geld moeten verdienen. Met 12000 euro (toch?) zul je het een tijdje redden, maar die raakt een keer op.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:50

Je gaat 12000 euro?? sparen? Hoelang wil je daar voor sparen?>

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 20:59

ik moet daar 4 jaar voor sparen daarna ga ik werken dus verdien ik wel weer genoeg (hoop ik) voor het paard. ik heb expres gezegd dat ik 4 jaar ga sparen omdat ik daarna klaar ben met studeren en een baan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:50

Ligt er totaal aan. Als jij een GP-paard wilt kopen, kun je beter nog een jaar of -tig doorsparen. Als je een gewoon leuk en gezond paard wilt kopen (waarbij ik goede gangen absoluut niet uitsluit) dan heb je aan 12000 Euro een heel riant startkapitaal hoor. Verlies alleen de vervolgkosten aan dagelijks onderhoud en calamiteiten niet uit het oog. Met een hongerloontje daarna red je het niet.

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 21:53

hongerloontje? Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:03

Haha weet ik veel wat jij over vier jaar bent of uitvoert? 'k Weet niet eens hoe oud je bent. Misschien ben je wel tien en wil je over vier jaar een krantewijk nemen.
Of misschien ben je een stukje ouder en over vier jaar chirurg ofzo....
*LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:36

Sonja schreef:
Haha weet ik veel wat jij over vier jaar bent of uitvoert? 'k Weet niet eens hoe oud je bent. Misschien ben je wel tien en wil je over vier jaar een krantewijk nemen.
Of misschien ben je een stukje ouder en over vier jaar chirurg ofzo....
*LOL*


Haha, lol Haha!
Maar Sonja: er staat dat ze over een jaar of 4 klaar is met studeren, ik neem aan dat dit niet voor krantenbezorger is Knipoog
Afijn, het punt is duidelijk: het venijn zit um met name in de "vervolgkosten" en niet zozeer in de aanschaf van het paard.

Imo. is 12000 euro ruim voldoende om een leuk paard voor te kopen.
En over 4 jaar heb je waarschijnlijk een baan en zal het onderhouden van je paard ook niet zo'n probleem zijn.
Er zijn hier al diverse topics geweest over de onderhoudskosten van een paard, met de zoekfunctie (als ie het doet Knipoog ) kun je hier vast meer over vinden.

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:41

onthoud dat je maandelijks ook een heel bedrag moet hebben liggen voor stalling etc. En als je paardje ziek wordt, ne mischien wel geopereerd moet wordne, heb je ook veel nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:50

Oscar schreef:
Maar Sonja: er staat dat ze over een jaar of 4 klaar is met studeren, ik neem aan dat dit niet voor krantenbezorger is Knipoog


*LOL* Hihi, alleen beginstukje gelezen *LOL*
Maar zelfs na een studie is het vaak maar afwachten waar je terechtkomt. Ik heb momenteel een universitair geschoold iemand op een produktiebaantje lopen... Studie zegt dus nog niet alles, en bovendien zijn startersbanen vaak nog geen vetpot. Eerst bewijzen wat je kunt, en dan verdienen, is vaak het motto....

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:58

er kan altijd iets gebeuren met je paard, ioook waar je zelf niets aan kunt doen.
Hou daar ook rekening mee.. vraag alles even na en schrijf het op zo kun je berekenen wat je per maand kwijt bent.. ik zou hetzeker niet doen als je dan krapjes gaat zitten.
Ik weet ook niet hoeveel je in een maand verdient.. en of je ouders je misschien kunnen helpen mocht het nodig zijn!

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:07

marfiek schreef:
er kan altijd iets gebeuren met je paard, ioook waar je zelf niets aan kunt doen.
Hou daar ook rekening mee.. vraag alles even na en schrijf het op zo kun je berekenen wat je per maand kwijt bent.. ik zou hetzeker niet doen als je dan krapjes gaat zitten.
Ik weet ook niet hoeveel je in een maand verdient.. en of je ouders je misschien kunnen helpen mocht het nodig zijn!


Ben ik het mee eens, Misschien kun je een half jaartje voor de maandelijkse kosten opdraaien maar eens is je geld op en dan heb je straks misschien net een goede band met dat paardje en moet je hem weer verkopen.