Hoe reageert je paard op je/een hond???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Hoe reageert je paard op je/een hond???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 17:41

Ik wil wel een wat ervaringen delen, van hoe jullie paarden op honden reageren! Het liefst je eigen hond, maar het mag ook een hond zijn die op de manege rondloopt of bij een buitenrit opeens je pad kruist....

Wij hebben zelf een Berner Sennenhond, hij heet DIOR, en dat gaat best wederzijds wel goed....Alleen Pepsi doet altijd wat afstandelijk tegen hem...hij gedoogt hem en dat is ook dat!! Knipoog
Spelen wil hij niet, alleen als hij in een gekke bui Clown is, dan gaat hij wel rennen en bokken tegen Dior, maar zodra hij op stal staat wil hij er niet veel van weten.

De shetjes daarentegen vinden Dior geweldig.... Party!! Dat is zo'n leuk gezicht om te zien, ze spelen echt met elkaar.....Van de week was er een handdoek bevroren die over een weihekje hing, terwijl ik aan het uitmesten was hoor ik een hoop heen en weer rennen en kabaal....ik kijken en ik heb zo gelachen Haha! Haha! Haha! , Snowy had de bevroren handdoek in zijn mond (bespottelijk gezicht!!) en Stef probeerde het er uit te halen, lukte dus niet en toen kwam Dior, die ging er ook aan trekken en kreeg het wel los.....De hond wegrennen en de shetjes erachter aan...liet Dior de doek weer los en begon het spel opnieuw!!!

Dat is zo leuk om te zien dat een hond zo goed op kan schieten met die paardjes en zelfs hooi met ze mee gaat eten!!! (dat is helemaal grappig om te zien, want hij vind er natuurlijk niets aan Misselijk ).

Je merkt wel als je met de paarden buitenloopt dat ze een andere hond niet raar vinden, maar een hond die opeens vreselijk begint te blaffen en achter hen aanrent vinden ze wel eng.....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:50

Piropo geeft nix om honden, wij hebben een aantal honden op het manegeterrein loslopen en als Piep in de bak staat gaat de Herder altijd achter hem aan, het grappige is dat Piep dit als een spelletje ziet en de rollen heel snel omdraaien, hond door de bak en Piep erachteraan.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:54

bij vreemde honden doet sjaak een beetje van dit

Bij mij eigen honden een beetje van dat Lovers

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:02

Op stal loopt een hond, die echt bij de paarden aan het klieren is. Hij probeert ze steeds in de neus te bijten en is echt vervelend. Steeds omhoogspringen naar hun hoofden. De hond is aan het spelen, maar mijn paard wordt echt woedend. Toen ik haar laatst uit de stal haalde, liep de hond voorbij en sloeg ze naar hem met de voorbenen. Ik vrees dat het nog eens fout gaat. Naar andere honden doet ze niets.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:15

Als er een hond voor Rinkja haar box langs loopt gaan de oren plat in de nek en jaagt ze de hond weg door er naar te happen.
Ze staat in een box met grote ijzeren spijlen tot de grond,waar haar hoofd doorheen kan,dus de meeste honden kijken wel uit,en lopen met een boog er om heen.
Alleen *volcano* haar nieuwe jack Russelpup rent er vrolijk langs en blaft naat Rinkja en als Rinkja raar doet trekt ze zich er niks van aan.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:12

lucky vind honden niet eng ofzo maar ook niet echt geweldig!
soms zijn er van die honden in het bos die half in zn staart gaan hangen, nou dan moet je zn oren eens zien! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:15

Kawa is niet bang van honden.
En als een hond loopt te etteren en er achteraan loopt te blaffen/bijten, dan slaat hij er niet naar maar draait zich vliegensvlug om en kapt dan met de voorbenen.
Heel gemeen, maar honden die Kawa kennen blijven wel uit de buurt Extreme duivel

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:42

Foxy en Oscar zijn beide niet bang voor honden. Foxy vind ze zelfs helemaal geweldig. Oscar intereseert het niet zo, maar als ze lastig worden, geeft hij wel een trap achteruit.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:46

Mijn paard staat bij een dierenasiel, dus hij is wel honden gewend Haha!. M'n instructrice heeft een herdertje en als wij even met een lange teugel stappen, mag de hond los. Die gaat dan dus als een gek achter de paarden aan, maar ze trekken zich er gelukkig niks van aan.

Duncan is dus erg hondproof ! Knipoog

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:49

Rocky (paard) kijkt altijd heel vrolijk naar Oscar (hond) en als Oscar dan eindelijk in de buurt durft te komen, heeft het niet zo op paarden, gaan Rocky's oren naar achter en is het hap als Oscar niet al weg is gesprongen Tong uitsteken

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:51

laatst was ik met mijn pony aan het wandelen en ze was al wel erg fit. komt er ineens een hond uit een steegje en ja daar schrok ze erg van ze gaf echt een mega hoge bok naar achter. die hond schrok ook heel erg was wel een grappig gezicht. die hond keek nog ff achterom en ging er toen maar heel snel vandoor haha. de vonken kwamen ook onder haar ijzers vandaan. maar normaal als er honden bij ons op stal lopen dan vind ze die niet eng. ze kijkt er eerder een beetje chagrijnig naar.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:53

Sher is niet bang voor honden, ze vind ze wel interresant. Laatst was er een hond die een beetje bang was voor paarden, en Sher zat maar met haar neus in zijn vacht te snuffelen enzo. DIe hond zat echt heel zielig te piepen, maar Sher vond het wel leuk Haha!

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:54

Mijn buurvrouw heeft een jonge hond,en die wil vaak met mijn paard spelen.
Dan gaat die hond net zo lang blaffen en gek doen tegen mijn paard tot hij mee gaat rennen,dat vind die hond helemaal geweldig.
Maar andere honden geven allebei mijn paarden niks om.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:35

Het boeit Den echt niet. Wij hebben op stal een erg vrolijke hond die graag met de paarden probeerd te spelen. En Den vind dat eventjes leuk maar daarna niet meer. Dennis is er al een keer dwars over heen gelopen omdat hij de hond zat was. Als ik een vreemde hond tegen kom ergens met Den en die hond is te opdringerig tegen hem laat ik Den heel erg vrij. Dennis draait meestal z'n hoofd dan naar de hond toe en dan is het goed.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:38

Mananzo is voor weinig dingen bang, behalve voor blaffende honden, daar is ie echt heel erg bang voor

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:42

Ik heb twee honden. En Max is wel gemeen, die wil ze weleens trappen. Maar tussen mijn ene hond en Taran gaat het super.
Hier even een foto:
Afbeelding

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:43

Danny heeft een enorme hekel aan alle dieren, dus ook aan honden - ze heeft al eens een Mechelse herder vliegles gegeven. De stalhonden en -katten en -kippen blijven wijselijk uit haar buurt.
Rain vindt honden juist leuk, de stalhonden rennen ook gewoon onder hem door als hij toevallig op hun "pad" staat...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:44

Levi vind honden niet eng, hij is juist erg nieuwsgierig naar die gekke blaffende wezentjes Haha! Op de manege lopen ook zat honden rond. Het maakt hem niet uit of ze blaffend rondspringen, achter hem, naast hem etc...alleen als ze voor hem komen en dan tegen hem op proberen te springen vind hij dat eng, maar het enige wat hij dan doet is achteruit lopen...hij bijt of slaat niet naar ze.
Tijdens een wandeling buiten, moest ik hem vaak zelfs tegenhouden om naar honden toe te gaan Clown Hij wilde altijd even kennismaken hihi...alleen zijn niet alle honden + bazen daarvan gedient dus dat ging niet altijd door Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:46

Yorghos vind er niks aan. Hij gedoogt ze wel, maar gaat er niet mee spelen ofzo.
Op buitenrit maakt het hem ook niet zoveel uit. Alleen als ze in zijn staart gaan hangen wil hij nog weleens een achterbeen optillen.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:49

Misschien heb ik allemaal vage paarden maar om te beginnen met mijn pony en paard dat gaat SUPER!! Mijn pony toen ie nog alleen was likte altijd mijn hond af als ie onder zn neus ging staan. Vind de hond kei leuk. Toen kwam mijn nieuwe paard die vond hem ook meteen leuk en doet dat ook lekker likken, ook speelt hij samen met hem in de wei. Hij steekt wel eens zijn been uit van joligheid maarniet om te trappen en te raken al helemaal niet. Als onze hond op stal staat en niet bij hem in de buurt trapt ie tegen de deur of begint te kappen van heej kom eens naar mij. Dat vind ie kei leuk en gaat hem dan helemaal afsnuffelen en likken.

Dan heb ik dus in november een 1.5 jarige pony gekocht. Die loopt gewoon op de wei met nog 2 veulentjes. Mijn hond mag niet in die wei komen je weet nooit met die beesten zeker niet als ze met zn 3en zijn. Als ik mijn pony op stal had staan aan het touw wilde ik niet dat ie in de buurt kwam. Maar wat blijkt nu die pony is ook zo ontzettend lief voor mijn hond. Ze is dus gewend om eronder te gaan staan dus deed ze dat bij deze na wat voorzichtig aftasten ook. Ook deze pony ging haar aflikken en niet zomaar hap ofzo. Soms proberen ze haar staart of oren te pakken maar dat heeft ze zo in de gaten en dan draait ze wat bij. Als de hond nou bij de draad loopt komt die pony ook kijken van heej ben je dr weer en dan weer snuffelen en likken.

Dusse ik weet niet of het apart is maar zij reageren stuk voor stuk SUPER op mijn hond en dat is maar goed ook.

Een van de veulens die jaagt erachter na die vertrouw ik voor geen meter lijkt wel of ie hem probeert te pakken en gaat dan ook nog bokken, of het slaan is weet ik niet, maar ze mag niet in die wei komen zonder toestemming.

Met mijn pony had ik vroeger les ergens anders en die hond gaf hem dan een lik over zijn neus nou daar was ie niet van gediend!!! Terwijl onze hond dat wel mag. Dus een paard is niet gek.
Mijn paard die kijkt dan echt heel vreemd van wat is DAT nou weer???

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:03

bij america's funniest homevideo's was een filmpje gister waarin een grote hond een shetlander in z'n kont beet en die shetlander gaf die hond een lekker goeie vliegles }>

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:15

Sam heeft niet iets tegen honden. Maar als de boer zijn honden in zijn weiland komen dan rent hij er keihard achter aan vooral die wapperende staarten vind hij prachtig om te pakken Haha! . Je ziet hem dan echt met die voorbenen een beetje meppen en erachter aan en die honden proberen weg te rennen zijn ze bij het hek staat Sam daar snel na de andere kant staat Sam ook daar weer. Als dit in de bak gebeurt is het een spelletje ma zijn weiland is zijn weiland en ik geloof dat ze daar niet geheel welkom zijn Party!! Toen ik hem in mijn achtertuin had staan ging het eigenlijk wel goed tussen Sam en mijn hond. Als ik Oscar(hond) nu mee neem en hij komt bij Sam in de bak probeert Sam de staart te pakken. Maar als Oscar vanachter het hek zit te kijken. Komt Sam af en toe even kijken en snuffen en gaat het heel goed Lovers . Maar de honden van de boer die blijven liever uit de buurt }> . Sam is trouwens voor vreemde honden totaal niet bang als een hond naar hem hapt trekt Sam zijn mond ook open en die is toch echt wat groter *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:56

Ik heb Gammon en PeeWee (onze Bull) nog niet echt kennis met elkaar laten maken. PeeWee kan nogal blafferig en schuw zijn en Gammon is voor mij nog wat onbeduidend tegen de buurhond (Dober) van stal. Of hij hem nou wil aanvallen of met hem spelen wil... Maar dat vind ik van de zomer wel uit. Lachen

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:58

Mijn pony heeft altijd bij een dierenpension gestaan. en nu staan ze bij iemand die hondentrainingen geeft en elke dag met 5 honden bij de stallen komen. dus bang zijn ze er niet voor. als ik buiten rij, gebeurt het nog wel eens dat er een jack russel in z'n staart hangt (fijn die eigenaren die hun honden de baas zijn ), maar daar trekt hij zich niet zoveel van aan. ze moeten niet in z'n buurt komen als hij aan het eten is, maar voor de rest kunnen ze zo onder hem door lopen, zonder dat hij wat doet.
bij mijn pony moeten ze niet in de wei komen, want dan heb je grote kans dat je een hond voorbij ziet vliegen met een woedende pony op z'n hielen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:09

Het is vooral heel vervelend met loslopende honden op het strand die achter je aan komen rennen en in paard zijn benen happen.. dit vind ik niet kunnen.
Mijn pony raakt helemaal over haar toeren word echt vreselijk bang en wil weg gaat trappen etc.