waar gekke paarden????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

waar gekke paarden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 18:27

he je hoord wel eens paarden die gevaarlijk zijn en waar je nix me kan ook niet kwa rijden. weet iemand soms waar je die paarden kan vinden is er een adres die die paarden opvangen en helpen?


ik hoop snel wat te horen tnx: bluehunter Clown

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:03

Ik heb er nog nooit van gehoord. Dus ik weet ook geen adres ofzo.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:05

Meestal belanden zulke paarden op de lange duur bij de slager.
Ben je actief op zoek?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:11

wat wil je ermee dan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:21

Doe jezelf een plezier en koop zo'n dier niet. Er is meestal een reden voor waarom dat dier bij de slager beland. Besteed je tijd en je energie en je geld liever aan een veulen die anders geen kans op deze wereld zou hebben. Een blanco canvas waar je nog alle kanten mee uitkunt, en die je kunt vormen zoals jij dat wilt....

En het veulen zal het je zijn hele leven danken....

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:16

nog een topic! *zucht*
Wat wil je ermee doen dan???
en idd zoals cassidy zegt: koop dan een veulen die anders geen kans zou hebben!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:24

Ik weet ook niet wat je ermee wilt maar koop ajb niet zo'n paard. Als het jou wel lukt is het mooi, maar die kans is zooooo ontzettend klein.
Ik heb wel eens wat gezien op het net. Een stal die veel aan NH deed. Ze zeiden dat ze elk "wild" paard weer "mak" kregen!!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:32

Hij mag morgen wel even op mijn paard, volgens mij is hij wel genezen dan Haha!
Praatjes zijn leuk, maar de realiteit is anders Frusty

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:56

Als ik al zo'n paard zou hebben dan zou ik hem nooit of te nimmer aan een 14-jarig kind verkopen. Dat zou ik toch echt niet op mijn geweten willen hebben.

Alleen in de Penny worden levensgevaarlijke paarden trouwe metgezellen van jonge kinderen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:59

Jeetje Percy, is hij pas 14? Ik had nog niet in zijn profiel gekeken. Dit is dus duidelijk Pennymeisjes (of -jongens) gedrag?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:41

In dit geval Penny-jongensgedrag, dat onderscheidt hem in elk geval een beetje van de rest Knipoog

okke
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 02:35

nou, ik vind het wel getuigen voor realiteitszin! Er zijn heel veel paarden die te gevaarlijk zijn -geworden- om op te rijden. En inderdaad, regelmatig gaan ze in frikandellen... Zo ver ik weet is er geen adres voor dit soort paarden, het zou ook geen storm lopen, want paardenhouden is nu eenmaal geen goedkope hobby, en op de een of andere manier zullen ze zichzelf toch betaalbaar moeten maken... Er bestaan wel mensen die het nog wel willen proberen een paard weer enigzins te helpen -ik, sprak de gek- om weer vertrouwen terug te krijgen, maar het is veelal een zaak van zeer lange adem. Daar moet je maar zin in hebben, waarnaast ook nog de ruimte en het geld. Het kan zomaar 2 jaar duren vooraleer het paard weer voldoende vertrouwen krijgt, in sommige gevallen moet je het zelfs dan alsnog opgeven... Nee hoor, Percy, het is een heel goede vraag geweest, laat iedereen maar lachen of je voor een Penny-jongen uitmaken, er bestaan juist zeer veel penny-meisjes -of hoe je ze ook maar wilt noemen- die er juist aan ten grondslag hebben gelegen dat bepaalde paarden niet meer te vertrouwen zijn. Enige realiteitszin is juist te prijzen!
Okke

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:14

Enige realiteitszin is zeker te prijzen. Maar om dan te proberen zo'n paard te "redden"(want dat vermoed ik toch dat hier achter steekt) is Penny-meisje/jongens gedrag. De echte misdadige en gevaarlijke paarden horen niet in handen van 14 jarigen als ze al gecorrigeerd kunnen of moeten worden. Ik denk als iemand de stap al zet om zo'n paard weg te brengen en er geld op verliest, dat ze dan werkelijk eerst alles zelf hebben geprobeerd. De enkeling in deze uitgesloten die er de kennis niet zelf voor in huis heeft of de tijd en de middelen niet kan of wil opbrengen.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:15

okke schreef:
Percy, het is een heel goede vraag geweest, laat iedereen maar lachen of je voor een Penny-jongen uitmaken, er bestaan juist zeer veel penny-meisjes -of hoe je ze ook maar wilt noemen- die er juist aan ten grondslag hebben gelegen dat bepaalde paarden niet meer te vertrouwen zijn. Enige realiteitszin is juist te prijzen!
Okke


Eeeehm, ik ben Percy en ik ben geen jongen Haha!

Juist omdat er nogal eens misgaat met paarden en "penny"-kinderen lijkt een jong kind mij niet de aangewezen persoon om een paard weer goed te krijgen.
Ik denk dat hier juist de realiteitszin ver te zoeken is.

En om eerlijk te zijn: ik ken eigenlijk geen levensgevaarlijke paarden die in handen van een ervaren ruiter niet weer goed kwamen. Dat zijn dan ook meestal niet echt levensgevaarlijke paarden maar de eigenaar vindt dat. Maar als diezelfde eigenaar besluit dat het paard de frikandellen in moet dan doe je daar weinig aan.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:46

Cassidy schreef:
De echte misdadige en gevaarlijke paarden horen niet in handen van 14 jarigen als ze al gecorrigeerd kunnen of moeten worden.


Echte misdadige en gevaarlijke paarden bestaan niet.
Het is net als Percy zegt, ze worden zo gemaakt/gezien door hun eigenaar, maar bij ervaren mensen kunnen ze heel anders zijn/worden.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:03

Ja en een 14-jarige is zeker de aangewezen persoon om zo'n paard weer goed te krijgen? Ik denk toch dat je daar aardig wat ervaring en volwassenheid voor nodig hebt...

Veel paarden worden zo gemaakt, misschien wel, maar ik denk dat bluehunter net als in een pennyverhaal een 'vreselijk mishandeld' paard wil kopen om hem zijn vertrouwen weer terug te geven etc... Terwijl IMO veel gevaarlijke paarden juist worden gemaakt door inconsequente en 'te lieve' ruiters.

Ik ken trouwens ook echt wel paarden waar gewoon en steekje los zit/zat, die waren gewoon staatsgevaarlijk en daar moest met de grootste zorg mee om worden gegaan, lijkt mij niet een taak voor een 14-jarige.

En als zo'n paard echt gevaarlijk is, zal ik er ook niet opstappen, liever dat paard in de frikandellen, dan ik tussen 6 plankjes hoor...

okke
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:14

Gut, wat doen jullie allemaal moeilijk... kan me niet herinneren ergens gezien te hebben dat de 14 jarige geinteresseerd was een zwaar gefrustreerd paard te willen kopen... Misschien zou je het ook als open vraag kunnen zien, gewoon, wie kent het verschijnsel en wat gebeurd er daarna verder mee. Over het berijden ervan was ook nergens sprake trouwens. Als het een vraag geweest was betreffende oudere paarden hadden jullie toch ook niet zo lopen hakken?
okke

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:18

okke schreef:
Gut, wat doen jullie allemaal moeilijk... kan me niet herinneren ergens gezien te hebben dat de 14 jarige geinteresseerd was een zwaar gefrustreerd paard te willen kopen... Misschien zou je het ook als open vraag kunnen zien, gewoon, wie kent het verschijnsel en wat gebeurd er daarna verder mee. Over het berijden ervan was ook nergens sprake trouwens. Als het een vraag geweest was betreffende oudere paarden hadden jullie toch ook niet zo lopen hakken?
okke


Bij Eenmaal Andermaal vroeg Bluehunter wel een gevaarlijk paard te koop Okke, ik denk dat de reacties daar vandaan komen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:19


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:21

Nou er waren op EA twee topics dat hij zulke paarden wou kopen..
Lijkt mij voor een 14 jarige toch niet erg verstandig..maar misschien ben jij ook wel zo'n Penny-jongentje??!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:31

Ach, een kind die zogenaamd geen doodangsten kent, wat leuk.....

Als hij zich dood wil laten vallen of slaan door een gestoord paard van boven de 1,70 dan moet die het vooral doen! Ik hoop alleen dat zijn ouders hem nog de goede richting kunnen sturen voordat hij aan zoiets begint. Is dat niet het geval zegt het misschien iets over de opvoeding? Wel heeeeeel stoer voor een 14 jarige puber om een wild paard te hebben, daar gaat het toch om?

Ga eerst naar school nederlands leren schrijven. Leer verder goed rijden op een brave pony en laat de wilde paarden aan proffesionele mensen of de slager over.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:32

Haha ik moet wel even lachen,sorry...

Een meisje bij ons uit de klas wil een opvangtehuis beginnen voor moeilijk opvoedbare paarden,maar ze durft niet op parden te rijden want ze rijd alleen maar pony's....

Ze is 18 maar lijkt 14,sorry dat ik het zeg hoor...maar dat lijkt net zoiets als dit..

Grote avonturen beleven met wilde paarden doe je maar in je dromen,in het echt zal het toch wat anders gaan....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:04

Appie"]
[quote="Cassidy schreef:
De echte misdadige en gevaarlijke paarden horen niet in handen van 14 jarigen als ze al gecorrigeerd kunnen of moeten worden.


Echte misdadige en gevaarlijke paarden bestaan niet.
Het is net als Percy zegt, ze worden zo gemaakt/gezien door hun eigenaar, maar bij ervaren mensen kunnen ze heel anders zijn/worden.
[/quote]

Echte misdadige en gevaarlijke paarden bestaan wel degelijk. Paarden die duidelijk een binnenbrandje hebben gehad en waar een steekje aan los is. Ook zonder inwerking/verkeerde behandeling door de mens...en juist die zijn het gevaarlijkst.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:27

Maar die zijn zeer zeldzaam Cassidy en die krijg je op geen enkele manier meer goed. Dan is er echt maar een oplossing mogelijk, voor het paard ook vaak beter.

Maar als ik soms zie wat sommige mensen wild en gevaarlijk noemen dan vraag ik me wel eens af paarden die rustig zijn in hun ogen misschien niet van hun plaats komen Knipoog

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:48

Vaak zijn mensen van 14 absoluut niet bang. Dit is inprincipe heel goed.
Maar je kunt ook een beetje te overmoedig worden!!!!
Over een paar jaartjes denkt ie denk ik wel anders. Ik wel iig. Ik ben nu bijna 21 en stuk banger dan een jaar of 6 geleden. Je ziet de gevaren, je hebt veel gezien en meegemaakt, je moet denken aan je baan, enz, enz.