Diploma rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-01 10:47

Hoi,
Ik wil bij de NPC wedstrijden gaan rijden, maar voordat ik een startkaart aan kan vragen, moet ik eerst diploma rijden. Ik moet dan alle 'onderdelen' van het paard weten, zoals: spronggewricht, pijpbeen enz. En ik moet een proefje rijden. Ik vind het eigenlijk zo'n onzin, maar moet dit bij alle bonden? Ik vind het namelijk wel raar als het bv. bij de KNF niet zo is.. Weet iemand dit?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-01 18:24

Weet echt niemand dit?

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 18:47

Ik ben lid bij de KNF en daar is dat niet zo. Je mag gewoon een startkaart aanvragen en beginnen. Om over te kunnen naar bij. de klasse L moet je 5 winstpunten hebben gehaald en niet nog een of ander diploma hebben. Ik vindt het raar dat dit bij de NPC anders is.

Ik heb eerst ook bij een manege gereden die aangesloten was bij de NPC. Daar heb ik toen (ik kon nog niet echt goed rijden) het diploma gehaald in de klasse A. Maar dat was alleen voor het leuke en dus niet echt om te mogen starten op wedstrijden.

In Duitsland schijnt het nog anders te werken. Mar daar weet ik verder helemaal niets vanaf.

Ellen & Lurano

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-01 19:05

Ik vind het ook super raar dat ik zoiets moet halen. Ik neem aan dat als je wedstrijden gaat rijden, dat je dan toch wel weet hoe je een paard moet rijden en verzorgen? Ik vind het maar overdreven hoor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 08:37

Misschien een hele simpele oplossing: vraag gewoon een startkaart bij de KNF aan, dan ben je van alle problemen af.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 18:12

Ja, dat zou echt de oplossing zijn, maar de manege waar ik nu bij rijdt is aangesloten bij de NPC en het is wel zo makkelijk als ik daar gewoon blijf rijden, anders zou ik naar een andere plaats moeten, naar Montfoort of Nieuwegein bijvoorbeeld.

karishma
Berichten: 52
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:14

waarom ga je dan niet gewoon diploma rijden? of kost dat heel veel geld?? ( en je leert er nog meer bij)
groetjes patricia

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 18:20

Ik weet niet of je weet wat het diploma rijden inhoudt? Ik moet eerst een heel boekwerk over de verzorging,ziektes enzovoort uit m'n hoofd leren. En ik moet ook nog alle 'onderdelen' van het paard leren zoals spronggewricht, pijpbeen enzo. Dan moet ik nog een proefje rijden met mijn paard. B7 ofzo, dus niet heel moeilijk. Maar ik vind het gewoon dom, want ik moet inschrijfgeld betalen en bij andere bonden hoeft dit niet. Ik vind het gewoon super-raar. Verward Boos!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 23:29

Ik heb een jaar of tien geleden B en L diploma gereden van het NPC. Ik vond de theorie toen heel erg meevallen. Vooral voor het B diploma rijden was het erg basic wat je moest weten. Maar dat kan natuurlijk wel veranderd zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik een heel boekwerk uit mijn hoofd moest leren. Maar ik denk dat die theorie voor het B diploma niet zo'n probleem hoeft te zijn voor iemand die veel met paarden bezig is. Dus gewoon maar dat diploma rijden, dan kan je lekker bij je eigen vereniging blijven.
succes

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 23:43

Klopt het diplomarijden is een stuk moeilijker gemaakt. Maar wel landelijk gelijk, dat was het eerst ook niet. Nu als je naar een andere manege gaat, en je zegt welke diploma's je gereden hebt dan weten hun meteen in welke les ze je moeten indelen. Dus dat is weer makkelijker. Maar inderdaad de theorievragen vindt ik een beetje vergezocht.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 12:43

Als je aangesloten bent bij de NPC, moet je dan per klasse diploma rijden? Dus als je naar de L gaat, moet een diploma rijden, bij de M ook enz. Dit meen je toch niet he? Is dat echt waar?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-01 17:38

Citaat:
Op 2001-07-13 12:43, schreef Manon:
Als je aangesloten bent bij de NPC, moet je dan per klasse diploma rijden? Dus als je naar de L gaat, moet een diploma rijden, bij de M ook enz. Dit meen je toch niet he? Is dat echt waar?



Is dit waar? Weet ieman dit?