Ben je allergisch en wil je toch paardrijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Ben je allergisch en wil je toch paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 14:32

Hallo!
Wij zijn op zoek naar mensen die allergisch zijn voor paarden en hierdoor hun hobby/liefhebberij aan de kant moeten schuiven of veel medicijnen moeten slikken om de allergie te onderdrukken. Op het moment zijn wij bezig met een project over Curly's (paardenras) dat bij velen de allergische reacties niet oproepen. Een onderdeel van het project is: Het onderzoeken hoe recreanten tegen deze mogelijke vernieuwing (manege met Curly's) aankijken. Heb je interesse en wil je ons helpen, reageer snel! Dan sturen wij je spoedig een vragenlijst toe.
Alvast bedankt!!

groetjes Olga
(hoge school Larenstein)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:51

je mag mij een vragenlijst toesturen. mijn moeder is erg allergies en neemt dus iedere dag medicijnen in! ze is allergies voor bijna alle dieren behalve vissen. ze heeft nu flixonase en dat is een ontstekingsremmende neusspray.dit is het enige wat helpt.
mijn e-mail: dvbergen@hotmail.com

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:51

wat een leuk en goed idee!

ik wens jullie veel succes ermee

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:05

Hoi Olga, goed idee om dit op bokt te zetten, ga ik ook doen!
Liefs Ilse

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:23

ja inderdaad een goed idee! Ik heb wel stofallergie, maar geen haar-allergie...

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:59

Chrissie schreef:
wat een leuk en goed idee!

ik wens jullie veel succes ermee


Helemaal mee eens!! Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:05

Ik krijg lichte eczeem van paarden, maar doe er verder niets aan, kan er namelijk wel mee leven...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:17

Ik krijg het somns een beetje benauwdbij de bak en dan niet ik even naar buiten. Verder moest ik meestal veel niezen en vooral de dag erna.
Ik doe er niets aan, soms allergie pilletje.

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:28

Ik ben allergisch voor paarden. Boos! Ook voor andere dieren met haren zoals honden en katten enzo. Toen ik de eerste keer ging paardrijden had ik het heeeeel erg benauwd en allemaal niezen en dikke ogen enzo. Maar ik heb gewoon doorgezet en nou heb ik er niet zo heel veel last meer van bij paarden. Omdat ik iedere dag bij m'n paardje kom. Ik slik dus ook medicijnen om mijn benauwdheid een beetje tegen te gaan enzo.

je mag mij dus wel een vragenformulier sturen!!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:00

ik ben er allergisch voor als ik verkouden ben dus niet altijd alleen als ik verkouden ben ik heb mediceinen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:09

Ik ben heel erg allergisch voor dieren en dat is niet zo handig als je thuis een dierentuin Pling en een dier-en veehouderijopleiding doet Haha!
Maar zonder dieren kan ik niet leven en dus hou ik al die bijwerkingen maar een beetje aan het kantje! Ik haal nu op de 2 maanden een allergie-spuit in het ziekenhuis en doe het daar aardig op! daarnaast heb ik medicijnen om astma te onderdrukken...........dit alles heeft wel bijwerkingen op mij Scheve mond ik heb het vaak erg benauwd en heb een chronische oorontsteking en heb periodes dat ik onafgebroken hoofdpijn heb (zoals nu de afgelopen 2,5 week) Mijn konijnen hou ik zoveel mogelijk buiten, en de helft van onze honden verharen niet Haha! caafjes kan ik vrij goed tegen en eiegn katten ook! 'Vreemden'katten gaan wat minder goed....werk in een dierenopvangcentrum en dan hoest en krab ik me te pletter Boos! Maar mijn dieren zou ik nooit willen missen en ben altijd helemaal gelukkig als ik bijna geen hoofdpijn heb en mijn oren niet zo vreslijk irritant zijn Lips are sealed Verder alles okay hoor Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:14

paardje schreef:
ze heeft nu flixonase en dat is een ontstekingsremmende neusspray.dit is het enige wat helpt.


Ik heb ook een neusspray, omdat poeder(inhalator) nog benauwder van werd en pillen kan ik niet slikken (beetje een fobie of zo...ik weet het niet Haha! ), maar dus was een neusspray en injectie dus enigste optie. Ik heb ook een tijdje oplosbare pillen gehad en die werkten een tijd goed, maar ben nu dus resistent tegen die dingen en dat is zwaar balen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:18

Ik ben ook allergisch voor paarden, honden, katten, konijn, cavia´s etc. Maar ik moet ook wel veel mediceinen slikken om toch nog te kunnen paardrijden enzo. Zo heb ik Ventolin, Seretide, Flixonaise en nog wat pillen. Wij hebben ook een hond, pony´s, katten en een konijn, maar de hond en de katten wonen in de bijkeuken en het konijn heeft buiten een hok en de pony-stal is ook buiten. Ik moet ook altijd meteem douchen als ik gereden heb ofzo. Als ik dan aan m/////n ogen zit worden ze helemaal rood en gaan ze tranen etc. Ik heb dus astma wat vooral lastig is bij harige dieren. En ik ben allergisch voor ze.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 08:47

Maar wat wil je met die Curly's? heb wel gehoord dat mensen daar niet allergisch voor zijn. Ik vind het geen sportpaarden. Het zijn meer recreatiepaarden waar mensen best op kunnen leren rijden hoor.
Maar gevorderden heb ik m'n twijfels over. Wil je ze ook gebruiken voor springen?
Als je doelgroep recreanten zijn, dan kan het. Maar sommigen hebben meer ambities en dan twijfel ik.
Verder de prijs: worden de lessen op curly's duurder dan gewone lessen?
En moet je ook nog stof tegengaan.

HEt is de vraag in hoeverre mensen meer willen betalen voor rijden op curly's als ze toch maar eens in de week rijden (ik denk even voor de manegeruiters, kan er naast zitten). En je moet goed voor ogen houden wat je wilt. Er komt meer bij kijken dan alleen een paard. OOk honden moet je dan weren. Zand in de bak zorgt voor stof enz.

Ik ben niet (even afkloppen) allergisch voor paarden e.d. Maar houden jullie wel rekening met bovengenoemde dingen? (heb wel gelezen dat jullie je richten op recreanten, maar ik ben altijd meer wedstrijdgericht geweest en die mensen zijn er ook nog Knipoog )

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:05

Maar germie, sommige mensen KUNNEN niet eens rijden door hun allergie, dan is dit toch de uitkomst? En een recreatiepaardje kan alles Lachen

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 11:54

Ik ben niet (even afkloppen) allergisch voor paarden e.d. Maar houden jullie wel rekening met bovengenoemde dingen? (heb wel gelezen dat jullie je richten op recreanten, maar ik ben altijd meer wedstrijdgericht geweest en die mensen zijn er ook nog )

Wij houden met al deze factoren rekening! Want bij allergie zijn vaak stof e.d. ook factoren die deze reacties veroorzaken. Wij gaan met ons project uit van een toekomstige manege. Curly's zijn geschikt voor western, dressuur en recreatie, hebben we uitgezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:32

Ik heb vroeger met een meisje in de les gereden die ook alergie had,, ze hadden toen 1 manege pony ingespoten( een prik ) met iest en het meisje zelf had ook een prik gehad en dan kon ze wl op die pony rijden,, veel wete ik er nietmeer van het is zeker 10 jaar gelden.. maar er is dus wel iest voor...

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:23

sjees ben blij dat ik niet allergisch ben als k alles zo lees hier! hihi en morgen ben k natuurlijk allergisch!;)had al eerder gehoord over die curly's. maar voor mensen die allergisch zijn en zelf zo'n paardje willen,die niet (alleen) op een manege willen rijden, zijn die beestjes ook nog te betalen?zo veel komen ze niet voor, dus kan ik me voorstellen dat ze nogal wat kosten.(jaja heb opgelet bij economie:P)
baaj baaj

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:34

Debo schreef:
Ik heb vroeger met een meisje in de les gereden die ook alergie had,, ze hadden toen 1 manege pony ingespoten( een prik ) met iest en het meisje zelf had ook een prik gehad en dan kon ze wl op die pony rijden,, veel wete ik er nietmeer van het is zeker 10 jaar gelden.. maar er is dus wel iest voor...

dat is precies wat ik om de 2 maanden dus laat doen, antigenen inspuiten van mijn paardjes en dan heb ik dus geen problemen.....daarom heb ik bij vreemde dieren vaak wel last en moet ik een tijdje wennen en dan gaat het iets beter! gelukkig is de medische wereld al een heel end! Haha!