Mens en Paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Mens en Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:55

Afgelopen zondag ben ik bij een workshop geweest bij Mens en Paard, in Belgie.

Kennen jullie Mens en Paard, zijn jullie daar wel eens geweest voor een les, workshop, clinic of iets dergerlijks?
En vooral, wat vonden jullie ervan?

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 02:11

Wat vond jij ervan ? Jij bent er geweest tenslotte Lachen

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 04:17

Hmm, ik heb gehoord (niet gezien) dat hij Hempfling probeert na te doen, maar een ernstig gebrek heeft aan timing en feeling voor het paard.
Verder weet ik er niets van hoor. Dus ik ben erg benieuwd naar een verslagje van de workshop!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:11

Tinkie schreef:
Wat vond jij ervan ? Jij bent er geweest tenslotte Lachen


Heel scherp. Haha!

Meestal vermeld ik niet meteen wat ik er zelf van vind. Op de een of andere manier zijn veel meer mensen het dan ineens eens met jou, maar jullie hebben wel gelijk.

Ik ben er zondag dus geweest.
Van 10.00 's ochtends tot 18.30 's avonds bezig geweest. Tussendoor gegeten, koffie gedronken enz enz.
Zelf vond ik het heel leuk, en vooral leerzaam. Je kan zelf met zijn paarden werken. Verschillende paarden, we hebben er 4 gehad. Allemaal met hun eigen eigenaardigheden. Hierdoor kreeg je de kans om op verschillende situaties te reageren.
We werkten daar in een kleine bak, van 15x15m. De workshop ging over werken aan de hand en werken op de cirkel. We zijn dus bezig geweest met het paard aan de hand (duh) en aan de longe.

Ik ken zelf de methode van Hemfling niet, dus ik weet niet of hij hem probeert te imiteren. Wel weet ik dat hij een tijd met Hemfling samen heeft gewerkt dus het zal best kunnen.

Wat op mij misschien wel de meeste indruk gemaakt heeft is juist hoeveel timing die man heeft. En hoe goed hij mens en dier aanvoelt.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die wel eens bij hem geweest zijn?