Hoe moet ik volhouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ovatie4ever
Berichten: 21
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: son en breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:06

Verlies blijft moeilijk.... Verdrietig
Ik rijd voor een fokker/handelaar, vanaf het begin af aan dat ik daar op stal kwam wist ik dat als een paard goed verkocht kon worden hij er sowieso uit ging.
Ik heb al een paar fantastische dieren mogen rijden en (het logische gevolg) ze ook weer af moeten geven. Dit is af en toe zeker niet makkelijk. Het enige wat ik kan doen is mij erop instellen dat het gebeurd en na de verkoop van een paard niet de hoop verliezen. Maar ik denk dat het heel belangrijk is dat je er rekening mee houdt dat je een paard kan verliezen zeker als je zelf de eigenaar niet bent!!!
Hopelijk voel je je snel iets beter en vind je een nieuw troeteldier. Laat nog eens iets horen!!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:03

Over verlies moet je zowiezo praten en ik denk dat er hier op bokt veel mensen zijn die ook dergelijke dingen hebben meegemaakt. Ik reed zelf eerder altijd bij een stalhouderij, waar ook les werd gegeven (soort manege) en ik wist ook van te voren dat ik de ene week een paard zou rijden die er de week daarna al verkocht kon zijn. Net wat Ovatie4ever zegt moet je je er goed op in stellen dat als je een paard van een ander rijd je die kan kwijtraken. Misschien kan je als je weer een paardje vind er naar vragen of die mensen plannen hebben. Nog is dit natuurlijk geen garantie. Veel strekte in ieder geval!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:09

Hoi,wat vervelend dat je je nu zo leeg voelt!
Ik weet zelf heel goed hoe dit voelt..
Ik heb laatst mijn vorige pony verkocht omdat het niet meer ging.
Hij was mijn beste vriend en ik geef nog steeds heel veel om hem!
Elke dag mis ik hem ,en iedere avond moet ik weer huilen omdat ik hem zo mis.
Maar ik doe er veel aan om me weer beter te voelen,ik ga naar vriendinnen toe en ga dan gezellige dingen doen.
Ik rij af en toe op paardjes van vriendinnen en ik probeer gewoon overal vrolijk aan mee te doen.
Als je je rot voelt zoek dan afleiding of praat erover met iemand die je vertouwt.
Ook wil huilen heel veel helpen!
Sterkte ermee!
Als je nog meer kwijt wilt kun je me altijd PBen...
Groetjes Simone

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:04

Moeilijk hoor... En natuurlijk heel vervelend. Het is een rouwproces, waar je doorheen moet. Sterkte, en praat erover met anderen, dat helpt.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 21:05

Ik denk dat je gewoon moet doorgaan, dan leer je zelf bij. Het is heel moeilijk, ik 'train' nu zelf ook paarden voor de verkoop. Al ben ik maar 13, ik leer samen met die paarden, ze gaan niet achteruit, ook goed vooruit(tot er een mooie B-proef uitkomt) en vanaf er een verkoper is, is die weg. Dat weet ik dan wel op voorhand, maar ik ga nu gewoon door, soms moet er eens iemand anders op, ik help die persoon dan zoveel mogelijk, maar ga me er niet druk om maken, ik ga gewoon op elk paard dat ik stap er het beste van maken.