Wat zouden jullie doen verkoop pony ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Wat zouden jullie doen verkoop pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 17:07

Ik kan Tammy mijn drachtige shet verkopen aan mensen met een gehandicapt dochtertje. Ze hebben al eerder een ponietje gehad maar die bleek te schoppen en bijten. Niet echt een succes voor zo'n meisje.
Ze zijn bij Tammy wezen kijken en die 2 waren geweldig samen, heel erg leuk. Ik weet zeker dat ze daar een goed adres aan zal hebben.
Nu mailde ze me dat het niet doorgaat omdat Tammy drachtig is.
Beetje vreemd want toen ze bij ons waren vonden die mensen dat juist erg leuk. Ik heb meteen gevraagt wat het probleem dan was.
2 dingen, ze was heel erg bang dat ze weer een pony zou kopen die later vals bleek te zijn en ze was bang voor hoge kosten als het mis zou gaan tijdens de bevalling.
nou ben ik de beroertste niet en als dat het enige is wat in de weg staat om dat meisje en Tammy gelukkig te maken dan help ik graag een handje. Ik had dus het idee om dan Tammy aan ze uit te lenen totdat ze bevallen is, wat dus betekend dat als er iets mis gaat de kosten van de dierenarts van mij zijn. En dan bijv. dat die mensen daarna pas betalen.
Wat zouden jullie doen ? Kan je dat bijv. op papier zetten (je kan tenslotte tegenwoordig niet iedereen vertrouwen)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 18:03

als ze er mee instemmen zou ik het in ieder geval op papier zetten en met bij zijn van een derde persoon laten tekenen. Zo sta je altijd veilig mocht er iets gebeuren.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:29

Als je ik het zou doen zou ik in ieder geval een contactje opstellen. Je weet immers maar nooit wie je voor je hebt.
Probeer wel goed in te schatten dat dat echt het probleem is. Ga eens met ze om de tafel zitten en bespreek alle voor en tegens.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:48

Ik zal dat wel op papier zetten idd. Als dat echt het probleem is, dan zullen ze wel akkoord gaan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:16

Kan een goede optie zijn. Maar wat spreek je dan af over overige da kosten? Zijn die voor jou of voor hun?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:42

Ik zou het niet doen. Ze willen de pony, of ze willen haar niet. De kans dat het niet goed gaat is niet zo groot. Ik zou haar liever aan die mensen verkopen en dan de pony bij me houden rond de bevalling.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 13:43

Ik heb inderdaad besloten dat de pony bij me blijft tot na de bevalling, als ze haar echt willen hebben dan moeten ze dat geduld maar opbrengen.
Ik wil ook niet dat er iets gebeurd met moeder of kind.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:31

Heel verstandig! Anders krijg je er alleen maar ellende van.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:52

Groot gelijk heb je.
Super dat je die mensen wil helpen hoor, maar ook buiten de bevalling kan er iets fout gaan en als ze dit risico al niet 'aandurven' dan weet ik niet of een pony voor hun wel zo'n succes is.
Als ze Tammy na de bevalling nogsteeds willen (dan houden ze toch al een flinke tijd aan) kun je het natuurlijk best proberen.
Succes