Dit helpt ECHT tegen dazen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-01 22:36

10 dagen geleden waren ze er opeens weer: dazen, dazen en nog eens dazen! Extreme duivel-
Suma en Harrie hadden er ieder wel zo'n 15 op hun lijf zitten.
En geen veerust in huis natuurlijk..... l(-
Toen schoot me ineens te binnen dat ik nog spul had staan dat de DA had voorgeschreven voor Turbo.
Die hadden we gekocht met luis. De DA zei dat het eigenlijk een middel is tegen luis bij koeien en schapen, maar dat het bij paarden ook goed werkte en....... dat het ook tegen dazen gebruikt werd.
Affijn, ik sta onderhand wat sceptisch tegenover al die zogenaamde anti-dazenmiddeltjes, want ik heb nog nooit iets gevonden wat de dazen echt weg hield. Veerust helpt nog het beste, maar ook niet 100% en je moet het iedere dag opnieuw opspuiten.
Nou, ik heb een grote injectiespuit gepakt (zonder naald) en bij ieder paard 15 ml op de manenkam en rug aangebracht.
In eerste instantie niks dus, dus ik baalde alweer als een stekker. Verward-
Maar: de volgende dag geen daas meer te bekennen!!!!! 2 hele relaxte paarden, lekker zonnebadend in het zand, zonder verwoed staartengezwaai en vinnig gebijt om zich heen. 10 volle dagen werkte het middel, zelfs na hevige regenbuien. *LOL*-
Vandaag zag ik weer een paar dazen voorzichtig rondzoemen. Nog niet erg hinderlijk voor de paarden, maar morgen toch maar weer herhalen.
Het middel heet Coopertix. Het is te koop bij de Boerenbond. Het is niet echt goedkoop: bijna fl 100,- voor 500 ml maar daar doe je wel een hele tijd mee en de paarden zijn echt 100% vrij van dazen.
Petra

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 22:39

Kun je dat bestellen?

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-01 23:16

Zou ik niet weten.
Zoals gezegd, ik haal het bij de Boerenbondwinkel.
Petra

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:09

Weet je of dit ook werkt tegen die irritantie mugjes die zomerexczeem veroorzaken. Mijn vriend komt ook uit Bergeijk zijn vader heeft daar een Andalusierfokkerij.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 14:35

Nog nooit van gehoord, maar het zal wel helpen dan.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:16

Is die Boerenbond bij jou hetzelfde als een 'Welkoop'winkel (Cooperatie). Wat zijn de ingrediënten?

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 23:11

Of het tegen de mugjes helpt weet ik niet, mijn paarden zijn daar niet gevoelig voor. Ik zie dan ook nooit mugjes bij de paarden. Gewoon eens proberen, denk ik.
De Welkoop-winkel ken ik niet, maar gewoon vragen of ze het verkopen.

De werkzame stof is: Cyhalothrin.
Petra

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 09:46

Ik heb het nagevraagd, maar je kunt dit beter niet voor paarden gebruiken. Het is alleen voor runderen, staat er ook op.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:02

ja, welkoop is ongeveer hetzelfde als een boerenbond, in elk geval, dat zegt mn moeder.
je kunt er spullen voor vee en huisdieren kopen, bij beide, dus wat is het verschil?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:26

Zijn die Boerenbondwinkel bij jullie hetzelfde als AVEVE-winkels in België. Die noemen wij namelijk ook Boerenbond. Maar ik ga wel eens kijken of ze dat bij ons ook hebben. Want ik heb nu Fly Off en ik moet meestal 2 x inspuiten voor de vliegen en dazen echt helpen.
Favo, het is toch wel zo dat er meer geneesmiddelen voor paarden gebruikt worden die eigenlijk voor andere dieren bestemd zijn; ik moet mijn paard bv. Regumate geven van de dierenarts. Dat is eigenlijk een product voor varkens en als de dierenarts van Petra gezegd heeft dat het ook voor paarden gebruikt werd, zal het wel geen kwaad kunnen denk ik.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:55

Een rund heeft een ander spijsverteringskanaal(ik snap wel dat hij het niet opeet), maar ik wil er mee zeggen dat hij heel anders in elkaar zit. Voor een keer zal het niet erg zijn, maar vaker lijkt me niet geschikt. Maar ieder moet het natuurlijk voor zichzelf afwegen wat hij of zij wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 22:22

Je moet niet alleen naar de werkzame stof kijken, maar ook naar de middelen waarmee het gemengd is. Er zijn verschillende dazenbestrijders voor koeien die je niet voor paarden moet gebruiken, maar met een andere oplosvloeistof zijn ze dan ineens wel geschikt voor paarden. De werkzame stof tegen de dazen is dan echter wel precies hetzelfde. Bij twijfel: effe je veearts bellen!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:36

Ik heb zelf een goedje gemaakt wat erg goed werkt en niet veel kost. Andy citroen + azijn + knoflookpoeder. Goed schudden met de spons aanbrengen. Hij gaat er ook lekker van ruiken.
Groetjes