Hoe vaak een nieuwe winterdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Hoe vaak een nieuwe winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 14:24

Om de hoeveel jaar kopen jullie een nieuwe winterdeken?

Mijn eerste deken voor mijn pony heeft ze zeven jaar gehad. Vorig jaar heb ik maar een nieuwe gekocht.
Mijn paard heeft zijn deken voor het tweede jaar op en krijgt volgend jaar zijn nieuwe deken om.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:31

Eh...ik vrees dat er ieder jaar of iedere twee jaar wel een deken bijkomt. Niet omdat ze ze allemaal stukmaakt, maar de eerste had ik te groot gekocht, de tweede ging stuk (heb hem nog , maar moet hem laten repareren, gespen stuk) een derde was niet meer te repareren omdat het hele binnenwerk eruitlag (paard was in een dekensingel blijven hangen en had de deken aan gort gescheurd.) die heb ik dus weggegooid.

Voor de rest hou ik er niet van om dezelfde winterdeken de hele winter op te laten, en je er op een gegeven moment soep van kunt trekken. Ik heb er nu dus drie, en die gaan allemaal om beurten op.

En aangezien ik ook nog een veulen heb (intussen jaarling), denk ik dat een extra deken in de toekomst nog wel eens van pas zou kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:47

Ik heb ze nu al 7 jaar.
En zijn zo goed als nieuw.
Zowel de onderdekens als de buitendekens en de dunnere buitendekens.
Eigenlijk zou ik wel eens een Rambo uit willen proberen, maar ik vind het ook zo jammer om nog goede dekens weg te doen.
Kawa is gewoon een ideaal dekenpaard.
Tot nu toe heeft hij nog niks gesloopt.

En ik heb er ook meerdere zoals Cassidy.
En die worden dadelijk allemaal uitgewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 15:00

De eerste dekens van Lois heeft hij zelf heel professioneel gesloopt. De oudste dekens die ik had gingen hun 5 de jaar in. Omdat die spullen allemaal gestolen zijn weet ik niet hoe lang ik er mee had kunnen doen.
Voor deze winter heb ik alles wee rnieuw aan kunnen schaffen.