Heel vroeg op je paard zitten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:30

Ik heb het van de zomer wel gedaan, rijden voordat er gevoerd werd, zat ik er om half 8 ofzo op. Nooit gemerkt dat ze daar last van had, staan een beetje raar te kijken als je ze 's ochtends wakker maakt (die knipperende oogjes zijn zo schattig als je het licht aan doet Haha! ), maar verder... Nee, niks vreemds gemerkt.
De energie waar ze dan op lopen halen ze toch ook niet uit het voer dat ze net gekregen hebben, dat moet eerst verteren, dus voor de energie is het nergens voor nodig om pas na het voeren te rijden. En de lege maag... Dat zal ook wel meevallen als je voldoende hooi voert.
Hier voeren ze om 7.30 ongeveer, meestal plukte ik haar dan net voor het voeren van stal (oooooh wat gemeen }> ), handje brok voor het idee, anders ook zo sneu en rijden maar.
Enige waar ik wel rekening mee moest houden dat ik haar niet de ene dag 's ochtends vroeg reed en de dag erna pas 's avonds laat, dat is wel een erg lange periode op stal (we hebben geen weidegang).

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:43

Het ene paard is ook gevoeliger voor verstoring van zijn ritme dan het andere. Sommige zijn al helemaal van slag als de brok 5 minuten later komt, anderen interesseert het helemaal niks. Dat zul je ook een beetje moeten aftasten. "Technisch" zijn er volgens mij iig geen bezwaren.

Nulla tenaci invia est via

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers