Fries veulen kopen ipv volwassen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 00:27

Wij hebben binnen nu en 1-2 maanden waarschijnlijk een Fries te koop...

Een 3 jarige merrie, die ik eventueel voor je kan zadelmak maken.
Na het afspenen is ze de opfok ingegaan en ze is van januari, dus nu echt 3 jaar. Er zitten geen papieren bij maar we weten de volledige afstamming, zowel vader als moeder zijn te bezichtigen.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:52

Westernfreak schreef:
Lieke heeft de mogelijkheid en facaliteit en de ervaring om een veulen op te fokken, dus waarom zou ze dit niet doen?
Wat ik niet begrijp is waarom een particulier (let wel, iemand die er wel verstand van heeft) beter geen veulen op kan fokken, maar de fokkers wel?

Mirjam
Wij fokken welsh moutains en ook hiervan fokken we de meesten op. Het is inderdaad zo dat je de eerste jaar meer kosten hebt aan het veulen dan opbrengsten, maar daar staat tegenover dat wij de beestjes wel door en door kennen.

Omdat een particulier maar 1 veulen heeft, als er net met die wat misgaat is het extra zuur. Aangezien de kosten dan erg hoog zijn, net als de emotionele waarde.

Verder is het helemaal niet gezegd dat je een beest door en door gaat kennen, of dat je er een sterke band mee gaat opbouwen.
Wij hebben een frieze ruin die we zelf gefokt hebben, ik kan dus echt niet met dat dier opschieten. Je zou toch verwachten dat ik hem na 7 jaar wel zou kennen, maar niets is minder waar. Ik ken mijn hengst van 3 die ik pas een jaartje heb al veel beter. Als je een ouder dier koopt is het veel makkelijker beoordelen of het karakter bij je past of niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, boemel, ComscoreBot, criollo_yess, Danseresje, DogWords, Geertema, Henkje, Iris94, Lian, Nickeltje, Suliko, xAnthea en 113 bezoekers