vraagje over wat jij nou het belangrijkste vind...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij het belangrijkste om te doen met je pony?

het rijden
16 (30%)
het verzorgen
37 (69%)

Totaal aantal stemmen: 53


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

vraagje over wat jij nou het belangrijkste vind...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 14:15

Hallo!
Ik vraag mij nou is af: Wat vinden jullie nou het belangrijkste om te doen met je paard/pony??? en dan echt het allerbelangrijkste he!!!
Je kan kiezen uit: rijden/longeren/loslaten etc. of 'het verzorgen'.
Wat vind jij nou het belangrijkste?? ik zou het niet leuk vinden als ik niet meer op Nemo zou kunnen/mogen rijden bijv. een peesblessure of iets en dat kan niet meer genezen, altijd erg natuurlijk.
Maar toch vind ik zelf het verzorgen van de paarden het belangrijkste. Als er iets voor het rijden gaat, vind ik dan, dan is het het verzorgen wel...
Verzorgen vind ik zelf dus eigenlijk leuekr dan het rijden...Wat vinden jullie daar nou van???
Meningen!!!!!!
xxx Ilona

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:18

K ben het helemaal met je eens Iloon!!!
Zal wel door die lieve mooie sgattige baby van ons zijn Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:18

rijden, ik start fanatiek wedstrijden en heb mijn paard niet om naar te kijken.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 14:19

Ja maar ik rij ook wedstrijden en alles maar voor mij gaat het verzorgen toch echt voor, want als je je paard niet goed verzorgt.......dan heb ik geen lol in het rijden....sorry..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:23

klopt, maar daarmee blijf ik het rijden nog steeds wel belangrijker vinden. Altijd alleen maar poetsen en zo, daar maak je me dus niet blij mee.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 14:25

oh...ok... das jou mening dan...als het rijden bij mij niet meer zou kunnen zou ik me daar wel bij neer kunnen leggen...met rijden vind ik het ook wel leuker...maar als het niet meer zou kunnen....dan leg ik me daar bij neer...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:26

Ik heb m'n pony om op te rijden, maar het verzorgen vind ik ook heel belangrijk en leuk, mocht Dar om een of andere reden niet meer bereden kunnen worden gaat ze echt niet weg, trouwens niet elk paard is even leuk om te verzorgen, als je bv. zo'n zure merrie hebt, die het vresselijk vind om aan geraakt te worden is de lol er gauw af (om maar een voorbeeld te noemen Haha! )

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 14:31

nee maar dan zou ik ook wel snappen dat je het rijden zelf leuker vind, maar dan is het rijden voor de pony meestal ook wel leuker!!
Maar stel je nou voor dat een pony juist niet goed verzorgt wordt en daardoor bijv iets aan zijn hoeven krijgt, omdat die niet goed verzorgt zijn....dan kan je ook niet rijden!
Dus eigenlijk vind ik de verzorging belangrijker want zonder goede verzorging, kan je ook niet rijden!!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:34

Ik heb Den niet echt gekocht om te rijden. Ik was er al veel te groot voor toen ik hem kocht. Gewoon lekker tutten kunnen we allebei heerlijk van genieten. Lekker poetsen, vrijheids dresuur, fietsen, longeren. Alles alleen zo als wij het leuk vinden, echt niet om te presteren of weet ik het wat.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:42

Verzorgen, ik zou liever een pony willen die ik alleen kan verzorgen en wandelen enzo dan alleen rijden(dus je pony staat klaar om gereden te worden en je mag hem niet poetsen, wandelen enz).
Ik vind rijden wel heel erg leuk om te doen, maar Passion zou echt niet weg gaan als ik om een een of andere reden nooit op hem zou kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:44

Ondanks dat ik geen fanatieke wedstrijdruiter ben, kies ik toch voor 'rijden'. Anders had ik mezelf een hoop geld kunnen besparen en een Shetlander kunnen kopen Haha!
Als Mileen niet meer bereden kan worden, weet ik ook niet of ik haar hou. Ik heb in eerste instantie een paard gekocht om te rijden, niet om naar te kijken.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:00

Lielle schreef:
rijden, ik start fanatiek wedstrijden en heb mijn paard niet om naar te kijken.


ik had verzorgen, als een paard niet goed verzorgd word en zich niet lekker in zijn vel zit, dan presteert hij ook minder,
ik start ook wedstrijden, en heb mijn paard wel om naar te kijken, anders kun je beter op een lelijk peerd gaan zitten. *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:08

ja, maar hier worden nu een paar dingen door elkaar gehaald. Je kunt niet rijden zonder je paard goed te verzorgen, dat klopt. Maar de vraag gaat erom wat je het belangrijkste vindt om te doen (IMO waarom heb je een paard?). En voor mij is dat om te rijden, anders kocht ik net als Sonja een shetlander *LOL* En ik heb ook het liefst een mooi paard (kijk maar in mijn profiel), maar primair moet ik er prettig mee kunnen rijden.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:57

Voor mij is de verzorging het belangrijkste.
Ik heb zowieso 2 paarden met gebreken,waarvan ik het van 1 wist en van de ander kwam ik er na ongeveer 1 jaar achter.

Ik heb altijd gezegt,waar ik voor kies,die taak maak ik af dus mijn paarden gaan nooit weg bij mij omdat ze een gebrek hebben en niet meer zo te gebruiken zijn als wat ze zouden moeten kunnen.

Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen trouwens,wie weet waar ze terecht komen en dat terwijl ze nog zo levenslustig zijn.
Nee,mijn paardjes blijven bij mij totdat het leven niet meer draagzaam is of totdat ze van ouderdom gaan.

Het kost een hoop geld maar ik heb nu eenmaal gekozen voor ze,dus ik wist waaraan ik begon.

Ik was zelf ook altijd een gezonde meid die van alles kon en iedereen wilde helpen en toen ik reuma kreeg waren er de zogenaamde vrienden die me links gingen laten liggen omdat ik nu niet meer zo functioneer dan ik eerst deed.
Ik weet dus hoe dat voelt en zal nooit een levend wezen zoiets aandoen!
Al zullen ze het niet met dezelfde gevoelens zo opvatten,ik doe dat dus wel en ben er met mijn gevoel dus niet mee eens als ik mijn dieren dat aan zou doen.

Kijk je heb naturlijk ook opvangadresen,bejaardenhuizen,gezelschapspaard en dergelijke voor zulke paarden en als men voor zo een beslissing gaat kan ik het begrijpen.

Echter een paard na misschien wel jarenlange trouwe dienst maar zo wegdoen omdat het dier ongewild en misschien zelfs wel door schuld van de eigenaar een gebrek zou hebben ontwikkeld,nee dat begrijp ik niet zo goed eerlijk gezegt.

Dit zal zeker niet iedereen met me eens zijn en dat mag ook maar dit zijn mijn gevoelens en die zullen nooit veranderen.
Geen enkel dier van mij(en dat zijn er nogal wat)zal weg moeten door een gebrek of wat dan ook,ik kan dan mezelf ook wel een spuitje geven Verward
Ik functioneer namelijk ook niet goed en kost de staat ook veel geld!
Al ben ik wel mooi om naar te kijken Haha! Knipoog

Groetjes Smousje.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:04

Beweging is natuurlijk het belangrijkst voor je paard! Maar als ik mijn paard niet meer zou kunnen rijden zou ik haar echt niet weg doen hoor, dat getut vind ik ook wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:06

Ik vind dit echt zo'n onmogelijke vraag.
Ik heb al vaak meegmaakt dat ik mijn paard door een blessure alleen kon verzorgen en dat gaat snel vervelen hoor. Maar alleen rijden en iets aan de verzorging doen lijkt me ook heel vreemd en niet leuk.
Ik ken heel wat ruiters en amazones die prof. in de sport bezig zijn en leven van het rijden. Stuk voor stuk doen ze nog steeds een deel van de verzorging zelf ook al is dat helemaal niet nodig omdat er voldoende grooms zijn.
Ik denk dat de mensen die nu roepen dat ze echt voor het rijden kiezen net zo goed niet zonder dat onderdeel verzorging kunnen. Het hoort gewoon allemaal bij elkaar.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:08

Hoewel beide erg belangrijk zijn vind ik rijden het belangrijkste.. Ik heb het meegemaakt dat ik niet kon rijden vanwege een blessure en hoewel het verzorgen ook errug leuk is/was was ik toch wel blij wanneer ik er weer op kon. Daar heb ik tenslotte ook een paard voor gekocht.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:22

nemo schreef:
nee maar dan zou ik ook wel snappen dat je het rijden zelf leuker vind, maar dan is het rijden voor de pony meestal ook wel leuker!!
Maar stel je nou voor dat een pony juist niet goed verzorgt wordt en daardoor bijv iets aan zijn hoeven krijgt, omdat die niet goed verzorgt zijn....dan kan je ook niet rijden!
Dus eigenlijk vind ik de verzorging belangrijker want zonder goede verzorging, kan je ook niet rijden!!!


Zo denk ik er ook over! Ik vind de verzorging het allerbelangrijkst maar daar hoort voor mij dus ook beweging van het paard bij dus rijden/longeren/losgooien/weidegang e.d. Ik vind het allemaal belangrijk maar zonder verzorging vind ik ook dat je niet kunt rijden.

Ik zou mijn paard trouwens ook niet weg doen als ik niet meer op hem zou kunnen rijden vanuit het paard gezien. Als ik zelf om welke reden dan ook niet meer zou mogen rijden denk ik dat het voor Omar het eerlijkst is dat ik hem verkoop. Omar heeft het rijden echt nodig anders is hij niet te genieten

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:50

Ik vind het allebij want als je wedstrijden wil rijden moet je ook goed poetsten en dat hoort er nu eenmaal bij.
Ok je het je paard (meestal) ook voor het rijden jah.
Maar als je m nooit poetst krijg je ook een vies paard of ni dan?
Doei,
[naam]

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:11

Beetje een raar toppic.
Het is net met de poll, alsof je kiest voor het rijden, alsof het een machiene is.
Je koopt een paard niet om naar te kijken.
Maar om te verzorgen en om het paard in beweging te houden.
En dan heb je er zelf ook nog plezier aan!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:40

Ik vind dat het allebei ongeveer evenveel waarde heeft. Candor heeft best vaak wat, of de bak is niet goed en dan kan ik niet rijden. Maar een paard rijden is eigenlijk ook verzorgen, zonder beweging kan een paard niet leven (daarmee bedoel ik 24 uur op stal) 1 of 2 weekje(s) niet rijden vind ik niet erg, maar daarna wil ik wel weer eens een keer, en we zijn nu ook heel erg bezig met dingen leren, zoals aan de teugel lopen enz. en als hij dan heel lang niet word gereden is dat er bij hem ook weer vanaf.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:40

Ik kan hierbij geen stem uitbrengen. WAnt ik vind eht toch echt even belangrijk.

Als je alleen rijd en niet verzorgt, dan heb je je paard denk ik niet gelukkig, maar andersom ook niet...
Een paard dat namelijk elke dag gepoetst word, maar verder altijd op stal staat heb je denk ik ook niet echt vrolijk...

Beide even belangrijk dus...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:11

Ik vind het ook even belangrijk.
Ik heb nu al een maand niet meer op Sher gereden omdat ze in training staat, maar ik kan niet zeggen dat ik het echt mis ofzo. Er zijn zat dingen die je buiten het rijden kan doen.
Maar rijden vind ik ook heel leuk. Niet dat ik Sher zou verkopen als ik niet meer op haar kan rijden om een of andere reden, maar je koopt je paard deels toch ook om te rijden. Anders had ik idd wel een shetlander gekocht Knipoog

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:09

Ik vind het verzorgen echt veeeeel belangrijker!!
het rijden boeit me niet zo... vind ik ook niet echt leuk, maar het knuffelen en aandacht geven en lekker wandelen enzo natuurlijk vind ik heerlijk!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:07

Ik vind de relatie met je pony hebt het belangrijkste, die krijg je door zowel goed met hem te rijden, maar ook goed te verzorgen. Natuurlijk kan het ook zonder rijden, maar zonder verzorgen wordt moeilijk denk ik...