Wel heel erg goedkoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Wel heel erg goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 01:20

Wat is het addertje onder het gras, wat vinden jullie hiervan:

Een 12 jarige keurmerrie met een pracht van een stamboom (cabouchon keur uit een keur/preferent moeder van pretendent keur). gefokt door een hele bekende naam, heeft al veulens gehad, ziet er leuk uit. Voor maar 2600 euro. Op volgence site staat een foto

http://www.paardenexpert.nl/catalog/pro ... ts_id/484/

Lijkt me te mooi om waar te zijn???? Verward

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 06:11

Als ik zo dit paardje bekijk dan zie ik meer een was dan een is en misschien is dat het addertje onder het gras.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:23

Alleen al voor de fok zou deze merrie minstens het dubbele moeten kunnen opbrengen Holly.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:30

Ik heb het ook gezien. Staat ook op marktplaats dacht ik.
Ik wou dat ik voor dat bedrag een goede keurmerrie had Haha!
Er zit echt wel een addertje onder het gras. Maar waarom bel je niet op? gewono info vragen kan toch geen kwaad?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:36

Ik heb die vrouw wel eerder gebeld voor een Cabochon zie ik nu,
helaas was die net verkocht, dat was nog een jong dier van een jaar of 4 en hoefde ook niet veel te kosten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:42

Hmm... Misschien kun je de eigenaar eens opbellen. Er is blijkbaar iets dat de prijs drukt en ik vraag me wel af wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:38

Je kunt altijd gaan kijken.
Maar het zou best kunnen dat de merrie niet vruchtbaar [meer] is en oko niet geschikt is voor de sport ivm een oude blessuren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:00

In de advertentie staat duidelijk dat ze geschikt is als fokmerrie en ook voor de sport.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:11

Daar zit idd een addertje onder het gras . Ik ben er toevallig zelf wezen kijken en een stalgenoot van een vriendin van mij (woont niet bij mij in de buurt) toevallig ook. Wij waren al zover dat we een klinische keuring gingen afspreken, daar werd erg moeilijk over gedaan. We konden toch ook zo de verzekering overnemen Verward (waarde minder dan het aankoop bedrag).

De merrie was erg mager, volgens hun omdat ze haar veulen verloren had afgelopen zomer. Ze had ook erg lang op het land gestaan daarna en was pas in November daar gekomen. Goed, oke, kan gebeuren. Krijg ik ineens een foto van haar onder het zadel, waar het hoog zomer is. Duidelijk in dezelfde bak Verward , vond ik een beetje vreemd. Ook werd er duidelijk opnieuw met haar geadverteerd terwijl wij al een keuringsdatum hadden afgesproken. Wij vertrouwden het niet meer en hebben de boel af laten ketsen. Ze gingen er of al vanuit dat de merrie niet goedgekeurd werd of ze probeerden ons te pushen. Daar waren wij niet van gediend en we vonden het een vreemde zaak.

Achteraf vond ik op het internet een advertentie (van Mei) van de vorige eigenaar (Cabochon was verkeerd gespeld). Toevallig heb ik een tijd contact gehad met deze man en ik weet dat hij alleen merries weg doet als ze niet meer geschikt zijn voor de fok!! Deze merrie was dus niet drachtig. Twee weken geleden liet ik de band zien aan een vriendin van mij die echt heel veel kijk heeft op het bewegingsmechanisme van het paard en die vertelde mij (zonder te weten waar het over ging) dat deze merrie pijn had en niet zuiver liep. Merrie was overigens wel erg lief en had een heel aansprekend type, jammer maar helaas. Paard staat nu ook al dik twee maanden te koop, dat zegt ook wel iets over een keurmerrie voor die prijs. Ik ben blij dat wij de keuring niet door hebben laten gaan.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:39

Wat ik bedoel met Ik zie meer een was dan een is.Is dat als je de merrie bekijkt op de foto dat dat niet overeen komt met de advertentie.Of te wel waarschijnlijk was deze merrie alles wat in de advertentie staat maar is dat nu niet meer.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:43

Ach, de merrie is nog jong...wie weet dat je met wat sleutelen en fysio nog een heel eind kunt komen. Je kan er een leuk (recreatie)paard aan over houden met een heel imponerend papier.
Beest is overigens nu al 13.

Wil je hier aan beginnen, zie het dan als een grote gok van dik 5,5 duizend piek, en de kans op een gezelschapspaard.
Wil je ermee kunnen fokken, laat die merrie dan nakijken door je eigen dierenarts. Maar na bovenstaand verhaal, heb er niet te veel hoop op...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:44

Misschien is het wel papierfraude...
Een donkerbruine merrie met een heel klein beetje wit op het hoofd, daar zijn er wel meer van.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:45

De merrie kan ook wel niet meer drachtig willen worden.