Thiedemann veels te groot?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Thiedemann veels te groot?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 23:14

Kloppen die maten van de Thiedemann eigenlijk wel? Ik heb donderdag bij de KWPN-keuring een Fullsize-geval gekocht, kom thuis, even passen en wat denk je? Echt 10 kilometer te groot. Gister heb ik hem omgeruild tegen een Cob en ook die is nog te groot.
En dat terwijl Imker toch echt 1.64 meter is... Extra gaatjes zijn inmiddels aangebracht, maar ik vind het vreemd dat een paard in een pony-Thiedemann past.

Zijn er nog meer van dat soort uitschieters, wat maten-verschil betreft?

sigi
Berichten: 138
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:44

die van mijn was ook veel te groot heb hem opnieuw aangemeten hoe ie moest en heb hem naar de zadelmaker gemaakt om hem te verstellen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30622
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:08

Er zit veel verschil in hoe ze vallen. Ik had voor mijn pony 1.45m een Cobmaatje, die was veels te groot. Maar die had ik meegenomen toen ik een nieuwe ging kopen, en ging er al vanuit dat ik een ponymaatje nodig had. Maar toen kwam ik daar. Ze hadden hem van twee merken, er zat flink prijsverschil in, maar de enigste die leek te passen was de Cobmaat en dan de goedkoopste.
Dus dat ligt aan het merkje. Taran draagt nu een Cob-maat en die past goed en dat hoort ook bij hem. Maar die ik daarvoor had in Cob-maat was veels te groot.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:33

Ik heb een welshcop heeft in alles maat cop. behalve met een thiedeman ,teugel dan heeft ze een pony maat.Ik heb geen merk teugel. Gaaaap Gaaaap Gaaaap Ben net wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:42

Die van mij is ook te groot. Zijn gewoon standaardmaten. Ik heb 2 kopen in de riemen die van het bit naar de singel lopen gedaan. Zorg dat de riempjes even lang blijven.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:45

Ik had ook het geval dat die van mij ineens te groot was terwijl ik altijd maat Cob heb voor mijn haflinger.
Maar opzich kon ik hem nog wel gebruikten ondanks dat hij te groot was. (maar ik heb hem nu verkocht).