Hoeveel mag een Minishet kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Hoeveel mag een Minishet kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 17:54

Hoi!
Ik vroeg mij af wat een normale prijs is voor een kleine shetlander. Een mini shet dus.
Voor de euro kwam ik ze al tegen voor 50 tot 150 gulden, nu zie ik ze alleen maar ruim boven de €100 (op marktplaats dan).
Ligt het aan mij of zijn de mensen gestegen met de prijzen in pony's of waren ze altijd rond deze prijs maar zag ik alleen de 'afdankertjes' ofzo?
Ik zie nu namelijk al een doodgewoon hengst veulentje voor €175.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:21

Ik heb mijn mini shet verleden jaar verkocht voor 90 euro en daar zat geen papier bij.Het was een ruintje van +/- 80cm en in de winter zwart en in de zomer grijs tot wit dus wel een aparte.Maar ik had wel het geluk dat die mensen al ruim een half jaar op zoek waren naar een geschikte mini.
Ik zelf heb ook het idee dat de prijzen steeds hoger worden maar dat is met de grote paarden ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:06

Idd loontje. Er zijn ook paardjes te krijgen voor € 25,- Tip -> Landleven.nl of het schrift zelf. Die van € 25,- was wel een hengstje en het was ook een veulen ...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:21

Ligt eraan. Als het echt een mini-shet is met papieren e.d dan krijg je veel hogere prijzen als die hier genoemd worden. Ik heb ooit eentje willen kopen, en daar vroegen ze 2000 gulden voor.
Maar goed, ik vind 100 euro toch wel een beetje een bodemprijs, als de prijs lager is, dan is er vast iets mis mee lijkt mij... (of het is een heel lelijk hengstveulen)

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:46

Als het een paardje is met goede papieren, vind ik wel dat er wat geld voor gevraagd mag worden......ik heb ook altijd 2 mini's gehad en die had ik toen gekocht voor 30 gulden en de ander voor 50! maar deze prijsklasse zie je dus niet meer.......dus als het er eentje tussen de 75 en de 150 euro is, lijkt me dat een goede prijs! mits hij volledig gezond is en zonder verdere problemen

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:37

het ligt eraan of je een goed paardje koopt met papieren,zo ja dan kom je al gouw rond de € 120.
en al zoek je een dood gewone schetlander dan kan je inderdaad al een voor € 70 hebben.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 22:40

Ik heb dus een shet gezien wat mij op zich wel een leuk beestje lijkt.

Het is een hengst veulen, een normale vos, nog geen 1 jaar (wordt rond de 85 cm), geen papieren voor €175. Dat vind ik dus vrij veel.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:16

Op stal hebben we ook een minishet hengstveulen staan.Hier zitten papieren bij(zit zelfs falabellabloed in) en deze hebben we dus GEKREGEN!
Ze geven die ponys gewoon weg,ze brengen niets op want je kunt er gewoon niets mee.Als je op een paardenmarkt loopt moet je ook uitkijken dat je niet op zo'n pony bied want dan kun je hem dus meenemen.En nu niet zeggen van'' ja maar dat is een hengst'' ,want het merrieveulen hebben ze weggegeven voor een appeltaart.
Maar goed voor een veulen zonder papieren in de kleine maat betaal je ongeveer 50 euro.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:04

Ik was altijd in de veronderstelling dat hengsten goedkoper waren als merries Haha!...
Misschien moet je gewoon goed zoeken naar een shettie voor een leuke prijs Lachen
vroeger waren ze inderdaad al te koop voor 50 gulde.. Damnn waar is die tijd gebleven Boos!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:57

Hengsten zijn ook goedkoper dan merries, en helaas zijn alle paarden duurder geworden kleine en grote rassen!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 19:48

Hengs, ruin of merrie maakt me niet zoveel uit hoor! Ik ben meer aan het kijke naar een kleine shet, alle kleuren zijn goed, behalve een vos (maar blonde manen vind ik wel weer mooi), verder moet hij/zij gezond zijn en het liefst vanaf 2 jaar. Papieren niet noodzakelijk.

Jessica24, jullie hebben dan wel mazzel gehad! Hebben ze er toevallig nog eentje staan Haha! ? Ik ben ook wel benieuwd waar je woont. Ik woon namelijk in Zuid-Holland. Daar zijn de paarden over het algemeen wel duurder (of ligt dat aan mij?!). Want bij mijn oma zijn de paarden en pony's igg goedkoper, en zij woont in Lichtenvoorde (gelderland).

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:48

Ik woon nu in Culemborg,maar ik kom regelmatig op paardenmarkten en daar zijn ze gewoon heel goedkoop.
De meeste shets gaan dan ook met de veewagen naar Italie voor in de paardenworst.
banketstaaf maar waar.Dit komt vooral omdat er ongeveer 10 jaar terug heel veel vraag naar de mini shetlander is geweest.Dan betaalde je voor een goede fokmerrie ongeveer 5000 gulden.
Men zag daar natuurlijk wel brood in en is massaal gaan fokken.
Maar ook in de kop van Noord Holland zijn ze echt niet zo duur.
Voor mijn Moorkopschimmel hengstje hebben we toen geloof ik 250 gulden betaald. En dat is nu 4 jaar terug.
Maar ik hoop gewoon dat je een leuke shet vind want het zijn gewoon erg leuke paardjes met een eigen karakter.
Groetjes Jessica

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:25

Echte mini-shets heb ik wel adressen voor je in Zuid-Holland. Alleen die zijn met papieren en dan moet je toch wel denken aan 2000-3000 gulden.
Dus als je niet zoveel kwijt wil zijn, moet je het zonder papieren gaan zoeken. Maar waarom ga je niet voor een iets grotere Shet? Die zijn goedkoper.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:17

Ook de minishets met papieren zijn dat geld niet meer waard of je moet een goede,bewezen fokmerrie kopen.
Maar ik neem aan dat je gewoon op zoek bent naar een gewoon lief maatje. Kijk maar eens in de paardenbladen of in kranten want daar staan ook regelmatig leuke shets voor een kleine prijs te koop.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:28

Bij ons gaan de hengstveulentjes met papieren niet weg onder de 150,- + voorwaarde van een goed tehuis.

Een stamboekminimerrie met goede afstamming en vaak ook dragend zal toch ca. 1400,- moeten kosten.
Maar dan heb je ook daadwerkelijk kwaliteit.
Er zijn zat minimerries met papieren voor weinig geld te koop, maar dan weet je (vaak) ook wat je hebt!
De goede, zonder gebreken of erfelijke kwalen of wat dan ook en die goed presteren op keuringen en goed fokken, zul je niet voor weinig kunnen kopen. Ieder zijn keus........

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 01:21

Ik zoek juist gewoon een zo klein mogelijke shet, maximaal 90 cm hoog. Daarnaast hoeft hij duz geen papieren te hebben want ik ben niet van plan te gaan fokken oid.