Wat vinden julie van sneeuw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Wat vinden julie van sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 21:44

Hey iedereen,
Ik vind sneeuw sinds ik paardrij niks meer aan.
Het is rommel en als het weg gaat maakt het rommel.
En je kan niet rijden Boos!
Bah nee doe mij maar de zomer of lekker lente! Cool
Doei,
[naam] Pling

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:47

Sneeuw is harstikke leuk, voor jezelf dan, maar voor de paardjes niet. Je kunt idd niets meer. Niet rijden, ik kan niet het erf meer op, ik kan vrijwel nergens heen met de paardjes!! En om ze op stal te laten staan is ook weer zo iets! Dus gaan ze wel lekekr de wei in. Ik ben op zo'n moment blij dat die van mij niet gaat rennen (meestal) want met die sneeuw hou ik mijn hart vast!!!!!!!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:16

Ik rijdt gewoon met sneeuw hoor..... Ik vind sneeuw heel mooi om te zien en dan om samen te zijn met mn paardje of geliefde ofzo...

Maar het kan ook verrekte lastig zijn idd

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:50

Ik vind sneeuw echt hartstikke mooi.
Maar het nadeel is...je kunt niet rijden of niks.
Maar dat kon ik nu toch al niet.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:10

Ik vind sneeuw nix meer aan. Vroeger vond k het helemaal super! Maar k vind het zielug voor de paardjes, moeten ze heel de dag op stal blijven!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:12

Het ziet er heel leuk uit, heel gezellig en geeft een leuk wintergevoel, maar het ligt altijd in de weg !!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:18

Het heeft voordelen en nadelen.Omdat Rinkja ijzers (zonder propgaten) heeft,kan ik dus niet rijden.
maar Rinkja vind de sneeuw geweldig,en als de grond bevroren is,mogen de paarden het weiland in,en dat vinden ze echt geweldig.
En het is wel mooi natuurlijk,het moet alleen wel OF een flink pak sneeuw zijn wat ook even blijft liggen,of geen sneeuw.
Zo'n dun laagje wat binnen een paar uur in vieze drab is veranderd is niks aan.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:51

Maar er zijn ook heeeeeeeele leuke kanten aan sneeuw...Wel als er een behoorlijk pak valt natuurlijk, niet dat halfbakken, maar wat d8 je van skiën? Ik ga nooit op ski-vakantie, maar als er genoeg ligt doe ik dat wel thuis!! Ja, ja!!!
Hier in Nederland, pom preciezer te zijn: zo Drenthe!!! Dus wie er zin heeft komt maar langs!! Kan nog gezelig worden!!

Hoe? Gewoon...Neem een paard (in idt geval een koelbloedige fjord), neem 2 touwen/longeerlijnen, zoek een mooi stuk op en gaan met die banaan!! EN dat is zooooo gaaaaaaaaffffffffff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie heeft er ski's en durft de uitdaging aan? misschien zet ik het ook wel op de veiling, maar het probleem met ons polderlandje is dat je nooit weet wat het weer gaat doen..

Bovendien heb ik ons fjordenbeest dit jaar ook op ijzers staan en heb vergeten er propgaten in te laten zetten (stom!!). Moet dus ook even zien hoe dat gaat, maar ip een redelijke bodem, en voorzichtig...mmm, zie wel.

Bovendien is de straat vaak geod gestrooid.. Dus kan ik gewoon naar de manege. Even warm inpakken en van top tot teen in de reflectie en we kunnen .... Zolang het niet glad is...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:50

ja het is wel leuk
Maar het moet gewoon alleen in de kerstperiode vallen.
Daarna vind ik het niks meer aan!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:53

Ik vind het helemaal niets, kan nl. niet rijden in de sneeuw en natuurlijk moet het steeds in het weekend vallen. Amadeus heeft ijzers, met een beetje pech mag ie straks ook de wei niet meer in, omdat ie van die sneeuwklonten onder zijn hoeven krijgt...

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:57

Op wintersport is sneeuw leuk, het liefst heel veel verse. Als ik er zit dan een weekje zon en weinig wind, elke nacht mag er 2-3 cm bijvallen. Niet meer omdat je anders met lawines zit.

Hier in Nederland moet er of neits vallen, of flink veel. NIet die halve cm zoals nu. Daar kun je niets mee, maar je hebt er wel last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:03

Sneeuw sucks!
Bah, dat was toch niks vanmorgen,op de weg....

coekie
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:04

bleeeh ik haat sneeuw!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:27

Sonja schreef:
Sneeuw sucks!
Bah, dat was toch niks vanmorgen,op de weg....


Heb jij er ook zo achterlijk lang over gedaan?

Ik vind het ook niks, het is wel mooi om te zien als er niemand gelopen heeft, en sneeuwballen zijn ook wel leuk, maar verder zie ik er absoluut niets leuks aan.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:39

Ik vind sneeuw hartstikke leuk! Maar alleen als het een poosje van te voren en naderhand blijft vriezen zodat er niet direct een vieze prutpoel ontstaat. Jammer dat we geen bos naast de deur hebben want ik zou maar wat graag het bos in gaan...

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:46

Ik vind sneeuw alleen maar leuk als ik:

1. Ski's onder mijn voeten heb
2. Ik niet de weg op hoef om te gaan werken
3. Het kerst is Knipoog Haha!

Helaas was punt 2 vanmorgen een feit, waardoor ik dus bijna de dijk afgleed bij mij in het dorp. Ik ben huilend naar huis gereden en heb eerst gewacht totdat het droog werd.. Ze hadden nog niet gestrooid Scheet bagger!! Bloos

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:48

pffffffff ik haat het kan ik weer iedere dag naar de manege bleeeeeeeh

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:56

Merel schreef:
...maar wat dacht je van skiën?

Hoe? Gewoon...Neem een paard (in idt geval een koelbloedige fjord), neem 2 touwen/longeerlijnen, zoek een mooi stuk op en gaan met die banaan!! EN dat is zooooo gaaaaaaaaffffffffff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jaaa, dat heb ik vorige winter met Beer gedaan Party!! (een koelbloedige Haf Kusje !). Is idd super leuk! Beer vond het ook geen probleem om sleetjes (met een berg kinderen erop) te trekken. Zo konden we gezellig met de kinderen door het bos lopen om naar de "slee berg" midden in het bos te gaan. We hadden warme chocoöade meegenomen en wat lekkers erbij, was echt super leuk!

Hier sneeuwt het nu volop; het was gisteren al begonnen, maar dat dooide toch weer wat weg Verdrietig . Vannacht heeft het weer gesneeuwd en ook nu sneeuwt het als een dolle Party!! ! Voor morgen is er nog meer voorspeld, en dan schijnt het kouder te worden, dus ik hoop dat het goed blijft liggen! Een dik pak sneeuw vind ik geweldig, maar ik haat smeltende sneeuw Frusty !!
(mijn paarden staan ´s winters trouwens zonder ijzers, dus het rijden is ook geen probleem Lachen !)

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:36

Heel dubbel!

Aan de ene kant vind ik sneeuw eigenlijk heel gezellig, romantisch, en als het sneeuwt (of gesneeuwd heeft) heb ik gelijk zin om een lange wandeling te gaan maken met mijn vriendje.... Lovers Het staat ook zo gezellig als je naar buiten kijkt!

Maar..... aan de andere kant vind ik het niet prettig, vanwege de paarden. Je kunt gelijk bijna niets meer. Er wordt bij ons niet gereden als er sneeuw ligt (i.v.m. gevaar voor uitglijden) dus weer een hele onderbreking in de training.

Hetzelfde geldt voor vorst. Eigenlijk houd ik vreselijk van vorst. Ook weer zo gezellig, en dan behaaglijk binnen bij de open haard!! Maar ook met strange vorst kunnen we niet rijden, dus dat is ook niets.....

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:37

Sneeuw is k*t! Je kunt niks doen met je paard want je glijd telkens uit. van mij mag het weer zomer zijn!

Ik had eerst sneeuw is sh*t staan maar daar kwam in plaats van dat woord ,oliebol te staan! Waarom?
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 01-02-03 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:05

sneeuw is k*t.
je kan niets met je paard doen en meestal is het nog koud ook .

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:06

sneeuw is k*t.
je kan niets met je paard doen en meestal is het nog koud ook .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:10

Ik vind het heerlijk. Staat gezellig, en ik kan genoeg met mijn paardje...ik heb een binnenbak tot mijn beschikking.
Sneeuw vind ik geweldig. Lijkt me heerlijk om lekker in een besneeuwd bos een buitenritje te maken

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 16:32

Wat is er nou zo romatisch? het is vies en kout.
Zie bij vuur kan ik het nog wel geloven dat dat romatisch is maar sneeuw?
Brr liever zon! Haha! (maar ook niet te warm)
Doei,
[naam]

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:02

Sterre:
-Hier sneeuwt het nu volop; het was gisteren al begonnen, maar dat dooide toch weer wat weg . Vannacht heeft het weer gesneeuwd en ook nu sneeuwt het als een dolle ! Voor morgen is er nog meer voorspeld, en dan schijnt het kouder te worden, dus ik hoop dat het goed blijft liggen! Een dik pak sneeuw vind ik geweldig, maar ik haat smeltende sneeuw !!
(mijn paarden staan ´s winters trouwens zonder ijzers, dus het rijden is ook geen probleem -


Klopt!! Bij ons vandaag ook, ik heb op scholl heerlijk zitten te genieten, wat een prachtgezicht!! Er ligt hier al een aardig pak, helaas moet ik morgen naar zutphen (jaja), en wel met openbaar vervoer (zal me benieuwen wat er rijd), dit omdat mijn moeder bij mijn zusje in het ziekenhuis is en ik dus geen vervoer heb... Maar goed, morgen werodt het dat niet, maar ze hebben het erover dat het morgen vriest, en zaterdag weer sneeuwt, dus een beetje verse sneeuw zaterdg en we kunnen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hier heb ik lang op zitten te wachten.. En iedereen die me compleet voor gek verklaard....

En dan de kwestie ijzers...Ja, meestal ook geen ijzers in de winter, maar ben weer fanatiek begonnen met trainen, toen ht weer het weer enigzins toeliet, dus toch weer nodig, maar ik met mijn stomme kop maar bij 1 pony propgaten laten boren!! Grrr, af en toe kun je jezlef wel wat doen!!

Gewoon proberen en maar zien hoe het gaat. Allen is degene die zou gaan skiën het weekende weg, dus ik zoek nog vrijwilligers (hinthint)..............WIE???