trailerkenteken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

trailerkenteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 22:51

Zoals jullie wellicht gehoord hebben of dat er hier een topic over gaat hebben we vandaag onze trailer laten registreren bij het postkantoor. Onze trailer weegt ledig 620. Als we leeg zouden rijden hoefden we m dus niet aan te melden. Het gaat om ledig gewicht plus lading meer dan 750 moet je m aanmelden. Ik vraag me af of mensen dit hebben gedaan of nog moeten doen?
De kosten zijn 15e je krijgt een voorlopig bewijs mee van aanmelding en het kenteken plaat, een apart nummer moet je bij de garage ophalen.
Wie heeft zijn trailer ook aangemeld en wie niet?
Tsja je snapt wel dat als ik een paard of hooi/ en stro in de trailer heb zitten ik altijd boven die 750 kg zit. Scheve mond

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:58

Hoi,

Even een foutje weg werken !
Ook al zou je met de trailer alleen leeg rijden dan moest je nog een kenteken aanvragen !
Je moet nl op de registratie kijken naar het beladen gewicht en niet naar het gewicht van de aanhanger alleen.
Dus ook al zou je alleen met een lege trailer rijden en er staat op de registratie dat hij beladen meer dan 750 kg weegt dan moet je nog een kenteken aanvragen !

Groetjes Jacqueline.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:59

of hij geladen is of niet maakt niks uit.
Al laad je een veertje.
Het gaat idd om het laadvermogen plus ledig gewicht.

En ja wij hebben een kenteken bij onze trailer.
Is gewoon wettelijk verplicht, dus je kunt er niet om heen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 23:05

runningkawa schreef:
of hij geladen is of niet maakt niks uit.
Al laad je een veertje.
Het gaat idd om het laadvermogen plus ledig gewicht.

En ja wij hebben een kenteken bij onze trailer.
Is gewoon wettelijk verplicht, dus je kunt er niet om heen.


idd vanaf februari heb ikmij laten vertellen en uiterlijk in september moet het erop zitten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:01

Tot september kunnen ze je er geen bekeuring voor geven, na september wel. Ik zou eigenlijk wachten tot augustus, maar nu heb ik een nieuwe trailer gekocht en zat het kenteken erbij. Ik was bang dat het net zo’n kletsverhaal als met die witte platen zou worden. Die zijn ook nooit echt doorgevoerd. Ik heb 3 jaar met gewone gele plaat op trailer en aanhangers gereden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:05

Wij hebben onze trailer ook al op kenteken staan.
Tegen inlevering van het registratiebewijs krijg je een apart kentekenbewijs voor de trailer.
Als je de registratiepapieren kwijt bent, kun je gelukkig ook nog een kenteken aanvragen door het reg.nr. (staat op het plaatje van de trailer) en merk door te geven, binnen een paar weken krijg je het kentekenbewijs van de RDW thuisgestuurd.
Met dit kentekenbewijs ga je bij een bedrijf langs wat kentekenplaten maakt, en klaar is Kees !