Wat te vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Wat te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 09:26

hey!

Een vriendin van mij wil haar paard in de lease doen. Dit voor 2 a 3 dagen in de week. Wat moet ze daarvoor vragen?

Ik hoop op veel reacties, zodat ik kan zien wie wat vinden.

Doei! xxx Roos.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:18

Dat hangt er helemaal van af.
Staat het paard in pension? Welke faciliteiten zijn daar op stal?
Wat voor niveau heeft het paard? Moet hij nog veel leren of kan degene die het paard least hem juist nog wat leren?
Wordt er alleen op gedressuurd of mag er ook mee gesprongen en buitengereden worden? Mag het paard mee naar wedstrijden, enz.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 22:27

Het paard staat in pension, er zijn 2 buitenbakken, een binnenbak en uitrijmogenlijkheden. Het paard kan L-dressuur, maar dat ligt ook aan de ruiter, en hij kan iets van 1 meter springen. Het is een paard van ongeveel 1,60/1,65. Hij is soms bijterig en soms heel lief en hij is teugelkreupel. Je mag er dressuur mee doen, een klein beetje springen en mee naar buiten (ligt natuurlijk ook aan de ruiter) Of hij naar wedstrijden mag weet ik niet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:56

Ik heb weinig verstand van prijzen voor bijrijd/leasepaarden, domweg omdat ik er nog nooit mee te maken heb gehad.
Toch zal ik eens een gooi doen:
Als ik het zo lees, dan loopt het paard ongeveer op hetzelfde niveau als een gemiddeld manegepaard.
Voordeel van bijrijden/leasen is dat je wat meer vrijheid hebt in je doen en laten.
Voor de eigenaar zit er natuurlijk ook een voordeel aan: het paard wordt op gezette tijden gereden/verzorgd en er staat een tegemoetkoming in de kosten tegenover.

Ik zit te denken aan ca. 100 euro per maand, in elk geval iets dat redelijk overeen zou komen met wanneer je op een manegepaard les zou halen (sorry, weet niet precies wat dit tegenwoordig kost Knipoog )

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:09

Oscar schreef:
Ik zit te denken aan ca. 100 euro per maand, in elk geval iets dat redelijk overeen zou komen met wanneer je op een manegepaard les zou halen (sorry, weet niet precies wat dit tegenwoordig kost Knipoog )


jam aar meestal mag je dan wel vaker rijden toch, en niet twee/drie dagen in de week.?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 19:45

Ja, het is ook een oud-manegepaard, daarom heetf hij zijn beweging ook nodig. Nou, ik denk wel dat diegene dan vaker mag rijden, ook bijv als de eigenaarresse op vakantie is enz. En op een manege is het meer dan 100 euro in de maand voor 1x in de week rijden, bij ons tenminste.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:16

Meer dan 100 €uro in de maand voor 1 keer per week rijden op een manege-paard? Jeetje, bij mijn oude manege ben je zo'n 40 €uro kwijt (10 per les gok ik zo)
Ik denk dat je rond de 90 à 100 €uro een aardig bedrag hebt, meer zou ik er niet voor vragen.
Ik lease een pony, kan 5 keer per week rijden, waarbij hij soms 's avonds nog een uurtje moet lopen, maar dat kan hij best aan en betaal 90 €uro. Als ik zelf z'n ijzers betaal mag ik ermee naar buiten.
Dan heb ik alleen geen binnenbak..
Zijn er niet meer paarden op stal die geleased worden, zodat je een richtlijn hebt?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 14:28

100 euro in een kwartaal bedoel ik, sorry. Nee, er zijn verder geen paarden in de lease, alleen maar verzorgers die niet hoeven te betalen. Mara wat denken jullie? Er zijn nutuurlijk wel luxe dingen, ik was ook nog vergeten te zeggen dat er nog een stapmolen is en hij gaat af en toe in de wei.