paard straffen als ie schrikt????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

paard straffen als ie schrikt????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 22:16

uuh ja als ik zo de titel bekijk vind ik t al gek klinken...maargoed, ff mn uitleg:

ik had vanavond les met mn paard en aangezien raysa nogal temperamentvol is longeer ik dr altijd ff 10 minuten a een kwartiertje om dr wat losser te krijgen en de meeste pit er ff uit te krijgen.
naja ik kwam de bak dus in en het regende keihard en t waaide en onweerde, naja al met al dus een hoop herrie in de bak. kon zelfs mn moeder haast niet horen praten
nou ik ging raysa dus ff longeren maar door die herrie werd ze steeds drukker en bokte en rende er op los. ik heb dat toegstaan, want het was zo'n herrie en ik kan me best voorstellen dat ze t doodeng vond.
naja na een kwartiertje ben ik er op gestapt en ze reed gewoon rustig.

het probleem: nu hoorde ik van mn moeder dat een vrouw in de kantine zei dat ik raysa een mep had moeten verkopen toen ze aan de longe begon gek te doen.

ik ben t daar zelf niet mee eens en zou ook niet weten waarom ik dr zou hebben moeten straffen Verward ik bedoel, ik heb altijd geleerd (en dat lijkt me ook t logischte) dat als je paard druk is of iets eng vindt je zelf rustig moet blijven en het paard op zn gemak moet stellen....

nu mn vraag: wat vinden jullie? had ik raysa moeten straffen aan de longe?

Thnx

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)


Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 14:44

thnx voor jullie reacties!

ennum ik heb mn paard niet als een gek rond laten rennen... ik ben gewoon doorgegaan met t longeren. ze luisterde nog wel naar me, ze had dr aandacht dus zeker nog wel bij mij ik heb m met name gelongeerd om de ergste drukte er ff uit te laten gaan. raysa schrok wel degelijk, het was zeker geen aanstellerij, want dan doet ze wel anders
ik heb dr ook niet met bijzet gelongeerd, dat doe ik alleen ter vervanging van het rijden, dus echt hard werken hoefde ze van mij nog niet.


Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 17:32

uuh mn paard rent NIET als een gek rond van te voren! ik longeer m om de ERGSTE drukte er fftjes uit te laten gaan, maar dat doe ik niet door m als een gek rond te laten rennen! ik laat m rustig draven en galloperen en zorg dat ie naar me luistert. MAAAR daar ging deze hele topic helemaal niet over?!?!?!?!?!?!

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 17:39

de 1e xen als er een windvlaag met regen en onweer kwam, sprong ze op zij, gaf een bok en rende een half rondje. daarna kwam ze uit zichzelf alweer terug.
normaal als ik dr longeer is ze heel rustig en heeft dr aandacht echt bij mij.

(zag t ook niet als een aanval, maar mn vraag ging over t straffen en niet over t longeren)

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 89 bezoekers