Nieuwe pony wat te doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Nieuwe pony wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 19:30

Hoi,

Ik heb even een vraagje... Ik heb dus een hele lieve pony gekockt... Nou ja bijna gekocht, zaterdag ga ik haar halen!!
het is een kruising tussen een welsh/ dartmoor.
Ze staat gewoon dag en nacht in het land. Nu komt ze dus in een wei met allemaal andere kleine pony;s te staan.

Moet ik haar dan een paar dagen helemaal in de wei laten? Of kan ik er gewoon wel uithalem om lekker te wandelen enzo??

Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Lindsay

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:36

Ik zou eerst je pony even apart zetten maar wel zo dat hij de andere ponies kan zien en dat ze kunnen neusen.
Dus even een stukje afzetten in de wei.
Met een weekje kun je hem er bij laten en als alles goed gaat en hij is gewend dan kun je rustig gaan rijden of gaan wandelen.

Succes met je nieuwe aanwinst.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:50

linds k zou dr wel zaterdag nog ff in dat aparte stukje zetten en dan zondag bij de rest van de ponys doen en dan maandag met r gaan wandelen enzo, heeft ze ff tijd om te wennen want tis wel een kudde met grote paarden waar ze tussen moet Tong uitsteken Kus!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:37

heey linnn!ik denk dat je t ook nog een x goed moet overleggen met die eigenaar van die kudde GROTE paarden. zij heeft t al vaker meegemaakt en zij weet precies hoe het gaat.. maar binnenkort gaan we echt wandelen! hoeveel schelen Troy en Jewel...ong eh 70 cm???????als t regent kan ie onder jewel gaan staan!hhhahaha werelds! dikke kus