BIT haalt ideeen van Bokt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

BIT haalt veel artikelen van Bokt?

Ja
3 (9%)
Nee
11 (35%)
Geen mening
17 (54%)

Totaal aantal stemmen: 31


Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

BIT haalt ideeen van Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 12:18

Ik las zaterdag de BIT door en ik vond dat er verbazend wekkend veel artikelen leken te zijn gebaseerd op zaken die ook op Bokt staan. Ik weet dat de redacteuren ook op Bokt zitten maar is het nu de bedoeling om een kopie Bokt in BIT af te drukken?
Ik ben niet meer tevreden over de BIT en denk er echt over na om mijn lidmaatschap op te zeggen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:20

Mmm, ik heb hem alleen nog maar doorgebladert maar ik kreeg die indruk (nog) niet.
Heb je voorbeelden?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:21

Noem eens wat voorbeelden. Welke onderwerpen jatten ze van bokt en komt in het Bit terecht? Ik heb geen lidmaatschap omdat ik niet helemaal eens ben met hun informatie vergaren. Vaak is de info eenzijdig en onjuist. Ze schijnen meestal niet de moeite te nemen om te kontroleren of hun verhaal klopt of niet en benadelen vaak ontterecht mensen of instellingen.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:28

Ik zag het artikel over Rennies voor Luchtzuigers hier op Bokt 1 of 2 weken gelden voorbijkomen. En inderdaad, van de week stond het in de BIT. Maar of BIT ze nu van Bokt afhaalt? Kan het niet zo zijn dat de Bokt auteur van het artikel dezelfde bron heeft gebruikt als BIT?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 12:29

Ik kan ze zo niet opnoemen. Maar na het eerste doorbalderen kreeg ik dat gevoel. Veel titels die over eenkomen met titels op Bokt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:39

Als het zo zou zijn lijkt het me een compliment voor Bokt. Dat zou betekenen dat Bit naar het paardenpubliek luistert.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:51

Ik had niet het idee dat het gebeurde, of het is gewoon toeval.

Ik lees toch niet alle topics op Bokt, dus als het ook in Bit behandelt wordt, maakt het mij niet uit.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:59

Dat van die Rennies had ik allang in Bit gelezen voordat ik het op Bokt zag. Maar het zou natuurlijk kunnen. Maar beter goed kopiƫren dan slecht zelf bedenken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:00

Ik zou het eerder raar vinden als er veel dingen die in de Bit stonden op bokt niet behandeld worden, aangezien er over alles wat met paarden te maken heeft hier wel iets staat.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:01

Pellie schreef:
Als het zo zou zijn lijkt het me een compliment voor Bokt. Dat zou betekenen dat Bit naar het paardenpubliek luistert.


Maar dan mogen ze ook wel 'n goede donatie gaan doen als ze dat nog niet hebben gedaan Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:04

Ze mogen tenminste een mooie Banner bij Bart gaan aanvragen Pling !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:05

Sterre schreef:
Ze mogen tenminste een mooie Banner bij Bert gaan aanvragen Pling !


Bij wie? *LOL*

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:10

Alvaron schreef:
Ik zag het artikel over Rennies voor Luchtzuigers hier op Bokt 1 of 2 weken gelden voorbijkomen. En inderdaad, van de week stond het in de BIT. Maar of BIT ze nu van Bokt afhaalt? Kan het niet zo zijn dat de Bokt auteur van het artikel dezelfde bron heeft gebruikt als BIT?



Een artikel over dit onderwerp heeft ook in de your horse gestaan en ik ben het ook tegengekomen in een Duits blad. Het eerste onderzoek over luchtzuigen en Rennies komt uit America, daar is het al een jaartje bekend. Twee maanden geleden hebben Engelse onderzoekers hun onderzoeksresultaten gepubliceerd (o.a. op internet). Wellicht zitten er gewoon goede redacteurs bij Bit dit hier (net als ik) op tijd info over hebben gevonden. En als ze het artikel wel naar aanleiding van het bit-topic hebben opgepikt, dan ben ik ze daar zeer zeer zeer dankbaar voor. Er gaan nog steeds enorm veel kletsverhaaltjes over luchtzuigers en de gevolgen en oorzaken. Iedere publicatie voor een groot publiek (en dat wordt door Bit bereikt) is meegenomen. Kortom ik hoop dat ze hier mee doorgaan!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:41

Ik denk dat het niets te maken heeft met bokt, maar gewoon met dingen die de paardemens aanspreekt. En dat komt overeen, hoe zou dat nou komen? *LOL*
En stel nou dat... Dan is dat toch alleen maar positief? Dan zien ze wat de gemiddelde paardenmens interesseerd!(denk dat een bokker wel een gemiddelde paardemens is niet?)

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 14:05

Ik vind het een compliment voor Bokt. Dat zeker maar ik vindt het zonde van mijn abonnementsgeld. Net zoals de vele advertenties. Ik vind BIT het laatste jaar slechter geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:56

Alvaron schreef:
Ik zag het artikel over Rennies voor Luchtzuigers hier op Bokt 1 of 2 weken gelden voorbijkomen. En inderdaad, van de week stond het in de BIT. Maar of BIT ze nu van Bokt afhaalt? Kan het niet zo zijn dat de Bokt auteur van het artikel dezelfde bron heeft gebruikt als BIT?


Waarschijnlijk is de deadline van artikelen van Bit wel wat eerder dan 1 of 2 weken voor de verspreidingsdatum ivm eindredactie, opmaak en drukken. Lijkt me dus erg stug.

Ik denk dat het gewoon komt omdat Bokt erg groot is, en zo'n beetje alles dus hier wel besproken wordt. De mensen van Bit lopen ook daadwerkelijk in het paardenwereldje rond, dus komen dezelfde onderwerpen in de praktijk tegen als wij.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:43

Volgens mij is ALLES hier al een keer besproken, en Bit is een blad dat gemaakt wordt voor ongeveer dezelfde mensen als die op Bokt komen. Ik heb een abonnement op Bit en ik vind het een goed blad, hoewel ik me soms rot erger aan vee-arts Evert Offereins. Maar ik denk echt niet dat Bit ons forumpie als bron gebruikt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:57

dat van die Rennies viel me ook al op. Zal wel heersen of zo dat Rennies virus. Mara het is idd goed dat er eens op een andere manier naar luchtzuigen gekeken wordt. En naar mijn idee wordt ook ieder onderwerp hier wel besproken dus is de kans altijd erg groot dat je de onderwerpen ook elders tegenkomt.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:00

Misschien moet er van Bokt ook maar 'n blad gemaakt worden Haha!

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:17

Citaat:
Ik zag het artikel over Rennies voor Luchtzuigers hier op Bokt 1 of 2 weken gelden voorbijkomen. En inderdaad, van de week stond het in de BIT. Maar of BIT ze nu van Bokt afhaalt? Kan het niet zo zijn dat de Bokt auteur van het artikel dezelfde bron heeft gebruikt als BIT?


Mmm, als ik me het goed herinner zit het zo ;
in de Hemel op Paarden van december 2002 stond een stuk over de nieuwste ontwikkelingen mbt kribbebijten en luchtzuigen en werd ook het onderzoek met maagzuurremmers vermeld. Ik lees zo'n beetje alle nederlandse bladen en was dat nog niet eerder tegen gekomen. Een bokker heeft dat op Medisch nog helemaal overgetypt voor iemand. Vervolgens is de discussie hier op Bokt losgebarsten.
Dus misschien heeft Bit het gepikt van Hemel op Paarden ?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:39

Tinkie schreef:
Mmm, als ik me het goed herinner zit het zo ;
in de Hemel op Paarden van december 2002 stond een stuk over de nieuwste ontwikkelingen mbt kribbebijten en luchtzuigen en werd ook het onderzoek met maagzuurremmers vermeld. Ik lees zo'n beetje alle nederlandse bladen en was dat nog niet eerder tegen gekomen. Een bokker heeft dat op Medisch nog helemaal overgetypt voor iemand. Vervolgens is de discussie hier op Bokt losgebarsten.
Dus misschien heeft Bit het gepikt van Hemel op Paarden ?


Die bokker was ik Haha! Kortom; Hemel op paarden schreef het, ik heb het gecopieerd en Bit heeft het van mij Haha! Haha! Haha! (ik wordt nog eens beroemd )

Nee, ff serieus.............. alle bladen schrijven natuurlijk zo'n beetje hetzelfde. De Bit koop ik ook niet vanwege zijn medische artikelen want vaak slaat het nergens op of is het allemaal achterhaalde informatie. Heb overigens net een abbonnement op de Bit (wilde ik al een hele tijd) en ik vind het nog steeds een mooi blad met leuke stukjes en intressante testen, zoals de shabrakken test en de manege test

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:52

Ik snap het ff niet, eerst zeg je dat je het bit niet koopt, vanwege slechte info, later zeg je dat je het een prima blad vindt en dat je er een abonnoment op hebt.

Ik vindt het Bit een prima blad, alleen ik heb de nieuwe aflevering nog niet ontvangen Verward

En tja alles wat hier wordt besproken is actueel zo ook in het bit.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:56

adriana schreef:
Ik snap het ff niet, eerst zeg je dat je het bit niet koopt, vanwege slechte info, later zeg je dat je het een prima blad vindt en dat je er een abonnoment op hebt.

Ik vindt het Bit een prima blad, alleen ik heb de nieuwe aflevering nog niet ontvangen Verward

En tja alles wat hier wordt besproken is actueel zo ook in het bit.


Beetje beter lezen lijkt me zo: Napoleon koopt bit niet vanwege de medische artikelen maar omdat hij het verder wel een leuk blad vindt !
Niet zo moeilijk toch ?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:57

dat rennies verhaal had je al ruim een half jaar geleden kunnen terugvinden op bokt. Toen werden op internet al de eerste resultaten van een amerikaans onderzoek gepubliceerd. Maar omdat geen van ons de paarden wilden gebruiken als testdier heb ik in ieder geval gewacht tot er meer bekend was. Ik ben in december voor het eerst met de Rennies begonnen en pas toen ik zeker wist dat het hielp en ik ook het fiat van de veearts heb gekregen om er mee door te kunnen gaan, heb ik iets verteld over het geven van Rennies. Kortom: het rennies-verhaal is al heel lang bekend onder de bokkers met een luchtzuiger. De hemel op paarden kwam er ongeveer gelijk mee met het Engelse blad, de bit volgde een maand later....Dat is ook niet zo raar....de resultaten van dit onderzoek zijn pas afgelopen maand gepubliceerd. Ik neem aan dat Bit dit soort zaken gewoon op de redactie aangeboden krijgt. En als ze door bokt op een idee komen...Wat dan nog. Dat is toch alleen maar goed. Luchtzuigen houdt veel mensen (eigenaren van een luchtzuiger in ieder geval) bezig. Dus dat ze daar aandacht aan besteden is niet raar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 02:05

bubbels schreef:
Ik heb een abonnement op Bit en ik vind het een goed blad, hoewel ik me soms rot erger aan vee-arts Evert Offereins.


Grappig *LOL*. De Bit van december en januari heb ik juist gekocht vanwege de mening van Offereins over NB beslag. Over deze manier van beslaan voer ik een discussie-in-afleveringen met mijn hoefsmid. Hij heeft zich er in verdiept en ik wil er graag meer over weten. De mening van een Offereins vind ik ook interessant om te lezen, dus vandaar.

Volgens mij is het gewoon zo dat veel hetzelfde is. De Bit kan nog even voort, want er zijn zoveel onderwerpen die aan bod kunnen komen. Als ze het even niet meer weten, kunnen ze hier wel inspiratie opdoen Haha!. (in ruil voor een banner)