Hoofdstel mag niet meer om :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Hoofdstel mag niet meer om :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:44

Lido wil haar hoofdstel niet meer om. Ze was altijd super braaf, hoofd naar beneden, mond open. Maar sinds afgelopen vrijdag wil ze niet meer. Ze gooit haar hoofd omhoog en ze gaat rondjes lopen door haar stal heen.
Het probleem zit vooral bij haar rechter oor.
Iemand een idee wat we (haar eigenaresse en ik) aan kunnen doen? We zijn samen een kwartier bezig geweest vandaag om het hoofdstel om te doen, en ook een kwartier om het weer af te doen.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:52

Ze is zowiezo al beetje mutsig met haar hoofd, maar de eigenaresse mocht wel in haar oor zegmaar. Maar het koste wel moeite om haar zover te krijgen. Tanden hebben we niet na laten kijken.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 00:06

Ja, maar ze vond het later wel goed dat de eigenaresse aan haar oor zat, en zelfs in haar oor. Verward

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 19:54

Dat zou ook kunnen, maar waarom is het dan pas sinds vorige week (en nee, ze heeft geen nieuw hoofdstel)?

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 20:07

Tja... het is dus alleen als er iets over haar oor heen moet. Maar morgen ga ik weer, dus dan kijk ik wel hoe het nu gaat. De eigenaresse zou vandaag aan haar instructrice vragen wat zij ervan vindt. Morgen horen jullie er wel meer over dan. Iig bedankt voor de reacties Haha!

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 00:11

Ik ben vandaag weer bij Lido geweest. Het lukte weer niet goed. Met praam uiteindelijk wel gelukt.
Alane: ze is 9 jaar, halster is geen probleem, die hoeft niet over haar ogen heen. Voor zover ik weet is het hoofdstel niet te klein ofzo.
We (eigenaresse en ik) denken dat ze haar hoofd gestoten heeft, en een wondje/bultje (gehad) heeft, en dat het hoofdstel erop drukt ofzo.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 22:13

Wacht ff hoor. Lido is niet mijn paard. De eigenaresse had het vrijdag ook met praam geprobeert (en dat lukte dus). Zaterdag waren we er samen. Eerst gewoon geprobeert (lukte niet), daarna weer met praam. Is ook niet mijn methode, maar als de eigenaresse het wil Verward
De instructrice heeft er vrijdag naar gekeken, hoefsmid ook. Zij haalt er liever geen da bij, omdat ze een beetje krap zit.
Op stal heeft ze geen halster om. Met poetsen en in het land wel. Met rijden merkte ik ook wel dat ze niet helemaal lekker liep. Heb zelf ook niet gereden zaterdag, de eigenaresse wel.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 23:50

Ik ga donderdag weer naar haar toe, ben benieuwd hoe het dan gaat. De eigenaresse zou het gister met halster gaan proberen Verward en dan daar het bit aan vast maken *vraag me niet hoe*
Ik hou jullie op de hoogte.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 23:07

Ben dus net terug. De eigenaresse heeft toch de da gebeld, hij komt morgen. Afgelopen maandag ging het weer niet. Heeft ze na lang tutten samen met een andere instructrice kunnen kijken/voelen. Blijkt dus dat Lido een bult tussen haar oren heeft zitten. Ongeveer formaat ei en hard...

Nog steeds lief verlegen en onschuldig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers