wat zouden jullie doen met startproblemen.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

wat zouden jullie doen met startproblemen.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 01:05

..........van verzorgsters??
zal het even toelichten! is een heel verhaal hoor, sorry! maar ik zit er erg mee Scheve mond
Omdat ik een tijd lang stage heb gelopen, moest ik hulp hebben omdat mijn paarden er niet onder mogen lijden. Dat is prioriteit 1! Dus dat is door de mede-eigenaar geregeld.....
Maar dat is dus goed mis gegaan.....ik had al 4 meisjes lopen (inclusief mijn zusje) en die hielpen ieder met een paard. Suzan doet Vinessa, Martine Truus, mijn zusje doet haar eigen paard Marion. En Annelies deed van alles en nog wat. Omdat deze meiden niet elke dag mijn paarden konden doen en er altijd een paar dagen niemand kon komen en ik alleen stond heb ik dus een aantal meisjes met overleg aangenomen om de paarden te komen doen. In totaal dus 4 meiden (voor 3 paarden, brechje doe ik volledig zelf!),maar dat was geen probleem, want ze konden elk 2 dagen komen en er is altijd wel een paard te doen etc.
Nu gaat het met 2 verzorgsters prima en daar heb ook niks over, ze komen wanneer ze hadden gezegd te komen, ze zijn lief voor de paarden en verzorgen ze goed. Maar die andere 2, daar gaat mijn vraag over:
Ik had gezegd dat ze als ze de paarden kwamen doen ook mochten rijden, maar eerst de paarden qua karakter moesten bekijken, omdat ze niet allemaal even gemakkelijk zijn en met rijden soms totaal onrekenbaar. Wat was er dus gebeurd........mijn zusje kwam dinsdag uit school meteen naar stal en zag daar dus een ravage van hier tot tokio, ze belde me dus op stage op! Wat was er gebeurd: ze waren dus om 9 uur s'ochtends gekomen en waren meteen gaan rijden, omdat ik maar 1 zadel had liggen hadden ze Truus genomen(marion konden ze denk niet vangen, was zo blij dat ik geen 2 zadels had liggen......) en waren dus tot 2 uur in de middag (5 uur dus!!!!!!! en dat na een stilstand van dik 2 weken) gaan rijden met een paard met onwijze artrose aan haar voorbenen (kleine beetje aan het kreupelen), ze hadden daarnaast netjes de stallen uitgemest......
Maar ze hadden de boxen helemaal leeg gemaakt en er per stal 1 baal stro ingeflikkert (paarden vonden dat geweldig, maar komen in de problemen) ze eten namelijk de hele stal leeg en zijn nu dus allemaal aan de dunne! Scheve mond Daarnaast krijgt Marion koliek van stro en mag het absoluut niet, ze staat op vlas en dat mag er dus niet elke dag volledig uit (wel gedaan), omdat we 20 euro voor zo'n baal betalen en dat is natuurlijk niet de bedoeling, Marion stond dus op stro (lekker slim, je ziet toch dat het paard op vlas staat en dat zal vast wel een bedoeling hebben Verward )
Ze hadden al het schone vlas op de mesthoop gegooid en al mijn borstels lagen over het erf. Mijn zadel was in een ijzeren bak gegooid en het hoofdstel lag op de grond (die trouwens niet van Truus was). Nu het allerergste......Brechje die nog maar 1 keer onder het zadel was geweest, hadden ze dus geprobeert te rijden en dat is helemaal mis gegaan. Ze was zo geschrokken dat ze er ineens op gingen zitten en met haar de weg op wilden dat ze erg begon te bokken en ze haar maar terug op stal hadden gezet. Mijn zusje kwam dus op stal (meisjes waren al weg) en Brechje stond dus te stuiteren in stal, ze was drijfnat van het zweet en was enorm aan het hyperventileren en stond enorm tegen de boxdeur te beuken (arm dier Huilen ) ze was zo erg geschrokken dat toen mijn zusje van schrik ging kijken bij haar rende ze de box in en bleef stokstijf staan bij de poetsplaats, toen mijn zusje haar wou pakken.....oren in de nek en ze begon te trappen naar haar (zo is ze niet, ze is ontzettend lief Lovers ), maar in iedergeval ze is nu al rustiger (ben meteen net uit stage naar haar toe gegaan) .
Straks heeft ze dus voor altijd angst door dit voorval , lekker is dat!
Nou denken jullie toch een beetje eigen schuld, dat er niks is uitgelegd, maar nou komt het mooie.........ik heb ze nog nooit in het echt gezien, ze mochten van mij komen, maar moesten samen met mijn zusje die dus om half 3 uit school komt alles doornemen en dan zou zij kijken welke paard er geschikt was om te beginnen met een klein ritje in de bak en dus niet meteen rijden en dan meteen 5 uur naar buiten met een vreemd paard (zeker niet met Truus, die wil wel eens gaan donderen). Ze waren dus al weg voordat mijn zusje er was en wisten niet eens hoe de paarden heette en welke paarden er staan, + leeftijd+ ervaringen.
Ze zouden veel ervaring hebben, maar als ervaren ruiter weet je toch dat een paard die al 2 weken geen arbeid verricht heeft, niet 5 uur mag rijden (weet niet wat ze hebben gedaan, maar dan toch....)!!!!!! Lips are sealed En misschien hebben ze het verkeerd begrepen, maar je gaat toch niet rijden op een paard van een ander zonder dat jet het paard kent en zonder dat je de eigenaar gezien hebt...sorry hoor maar daar kan ik niet bij! vrijdagochtend komen ze dus weer, maar er is dan weer niemand en weet zeker dat ze mijn aantekeningen niet lezen op het grote whiteboard, want anders hadden ze geweten hoe de paarden heten en hoe ze gereden mogen worden......er stond namelijk "het paard in de rechtse boks heeft nu een los ijzer en het grijs witte paard (brechje) was erg vervelend met rijden, we hadden maar 1 zadel dus konden maar 1 paard meenemen. We zijn er vrijdag om 10 uur"
ik ben echt zo ontzettend kwaad, ik heb een paard verloren 2 jaar geleden, door het niet luisteren van verzorgsters (paard was hoogzwanger en werd toen in volle galop 2 km over strand gejaagd, ze zaten er met zijn tweeen op(tegelijk) en daardoor kreeg ze een erge koliek aanval en is daar later aan overleden) en ben zo bang dat het nu weer gaat gebeuren. Ik wil ze zelf wegsturen, maar de mede-eigenaar heeft ze als het ware aangenomen en vind dat hij het moet doen (hij is er alleen nooit, in weekend, maar dan zij er niet), vind namelijk niet dat ik andermans rotzooi moet opruimen, maar mijn paarden mogen er niet onder lijden!
Wat moet ik doen? Wat zullen jullie doen in deze situatie?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 08:53

Die meiden onmiddelijk op hun gedrag aanspreken. En de mede-eigenaar ook inlichten. Misschien had die ook geen idee wie hij in huis heeft gehaald...
Maar laat het er niet bij zitten. Op deze manier gebeuren er ongelukken! Ik zou in deze situatie desnoods spijbelen op mijn werk om er iets aan te doen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:03

Die meiden zou ik er uittrappen,
die kunnen jou nooit geen vertrouwen meer geven, dan zit je met een knoop in je maag op stage als je weet dat ze die dag komen.

Verder moet je ook naar jezelf kijken,
ik vind dit geen manier om verzorgsters aan te nemen.
Ik laat ze altijd langs komen en dan gaan we gelijk een ritje maken, ik laat zien welk zadel van dat bewuste paard is, waar het hoofdstel hangt en waar de rest van de spullen opgeborgen liggen.
Ik ben ondertussen bezig met een ander paard opzadelen en vlak voordat we klaar zijn maak ik een rondje om het paard om te controleren of alles correct op het paard ligt.
Dan weet je al of ze met tuig om kunnen gaan. Dan ga ik altijd een bosrit met ze maken en dan zie je snel genoeg of er gestuurd kan worden.
Afzadelen werkt precies zo, ik zeg niets maar zie snel genoeg hoe ze met het tuig omgaan.

Tot nog toe heb ik op deze manier nog nooit een misstap gemaakt en heb altijd verzorgsters waar ik heel erg blij mee ben.
De enigste die ik ooit heb weggetrapt was een meisje wat met een andere verzorgster was meegegaan, ik heb die fout dus ook 1 keer gemaakt maar heb er wel van geleerd!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:03

Als je dit verhaal verteld aan de mede-eigenaar, lijkt mij dat hij ook zou zeggen, weg ermee!
Die meiden hebben of niet goed nagedacht, of echt niet begrepen wat jij hebt gezegd, maar dat laatste kan ik me niet eens voorstellen..
Zorg ervoor dat je er vrijdag gewoon bent, meld je desnoods ziek op je werk, zolang zij maar niet weer zo kunnen doen met je paarden.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 11:48

DaphneL schreef:
Als je dit verhaal verteld aan de mede-eigenaar, lijkt mij dat hij ook zou zeggen, weg ermee!
Die meiden hebben of niet goed nagedacht, of echt niet begrepen wat jij hebt gezegd, maar dat laatste kan ik me niet eens voorstellen..
Zorg ervoor dat je er vrijdag gewoon bent, meld je desnoods ziek op je werk, zolang zij maar niet weer zo kunnen doen met je paarden.


ik hoop het, het is iemand die namelijk geen nee kan zeggen, brechje is wel volledig van mij, omdat dit gezeik ook 2 jaar geleden geweest is en ik niet wou dat er maar iemand met zijn tengels aan mijn wijfie zou zitten.
Er waren dus 2 meisjes die net deden of ze niet konden rijden, ik had mijn paard (lobke) tot hun beschikking gesteld, omdat zij het meest te vertrouwen was en een prima leerpaardje was. Ze was op dat moment dat het gebeurde 10 maanden drachtig en mocht alleen zachtjes een klein half uurtje stappen en that's all. Prima toch voor mensen die niet kunnen rijden en het willen leren. het ging goed (dacht ik Lips are sealed ), tot die ene dag.
Ik kwam op stal en Lob lag zwetend en kreunend op de grond, zware koliek aanval, en wij meteen naar Utrecht gereden(nadat DA advies had uitgegeven).
Ze werd geopereeerd en een week later werd onze brech geboren, maar Lob is er nooit overheen gekomen en keer een terugval en overleed alsnog Huilen . En wat was er gebeurd: ze waren naar strand gereden( is al een half uur verder) en waren daar dus met zijn tweeen erop (want dat kan ze toch wel dragen!!!!!!!! )in volle galop over strand gegaan Huilen
Dat heeft ze dus niet kunnen verdragen.......
en weet je wat ze die middag dat ik in utrecht zat had opgeschreven:
"jeetje jij bent ook lekker......jij had gezegd dat ik jouw paard mocht verzorgen en dan ga je er zelf mee rijden, lekker aardig"
Ik kwam er dus achteraf achter, omdat een vriendin van mij dus haar honden aan het uitlaten was op het strand en dus vond dat dit verdacht veel op Lob leek........ze was ook de enigste blauwschimmel bels die hier stond!
En wat dacht je, 1 van die meisjes kwam na een maand vragen of ze terug mocht komen en hij zei dus JA......ik heb het er erg moeilijk mee gehad en dat begreep hij niet, uiteindelijk heb ik me zo zitten ergeren aa haar dat ik het gewon midden in het gezicht gezegd heb en toen is ze zonder iets te zeggen wegegaan! gelukkig.......
maar ben bang dat hij dat nu weer doet, maar ik ga er zeker wat van zeggen......ga gewoon zeggen waar het op staat, daar heb ik recht op, hij heeft er geen last van, want hij is er alleen zaterdag en zondag (dan is er niemand, behalve ik en mijn zusje die de paarden doen)Maar hij gaat het wel horen...dit pik ik niet

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 11:51

en weet je wat ik nog het ergste vond, dat mijn verzorgster.....die super met de paarden om ging weg ging, omdat ze niet met 10 man de paarden wou doen......ze is dus weggegaan zonder iets te zeggen (ze durfde het niet)Ik heb een goed gesprek gehad met haar en aangeboden om samen met mij Brechje te doen 2 keer in de week (die dagen ben ik er niet en kan ze mooi opletten en verzorgen) en ze wou dus weer terugkomen en toen heeft de mede-eigenaar dus gezegd dat ze niet meer op stal mocht komen, omdat ze niet te vertrouwen was (ze had het namelijk niet verteld, maar ja dat durfde ze niet) en dat ga ik hem meteen ook zeggen, want zij is et haar elke dag komen in die 2 jaar veel meer te vertrouwen dan die 2 betweters die er net een week zijn Lips are sealed

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 23:48

Ik heb wat meer over dit alles.......1 van die meisjes is nu dus weg (zij was dus niet 1 van de meisjes die ik had aangenomen,maar een vriendin van die ander) en die ander die op truus had gereden is morgen ook weg, want ik ben nog meer te weten gekomen..........
Ze hebben Brechje niet geprobeerd te rijden, ze hebben haar gereden ik werd dus vanochtend gebeld door een vriendin en vroeg of ik mee ging rijden mat brechje...ik kon niet want ten eerste ik moest werken en ten tweede vertelde ik haar dat ze helemaal nog niet goed is ingereden. Toen kwam het dus...........haar moeder moest dinsdagochtend met de auto naar haar werk en stond voor het stoplicht en toen zag ze dus 2 belsen oversteken...een bruine en een blauwschimmel (brechje is de enigste blauwschimmel hier in de buurt!!!!!) en ze keek dus of ze mij zag, wat dus niet het geval was Scheve mond en dat had ze tegen mijn vriendin gezegd, dat brechje al onder het zadel was! zo moest ik dus te horen krijgen dat ook brechje 4 uur!!!!!!!! Lips are sealed Huilen onder het zadel is geweest Boos!
wie doet nou zoiets?????
die zijn morgen mooi weg, de groeten...dit pik ik niet Boos!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 02:02

Bloos Wat gaat er nou om in die hoofden van zulke mensen? Misselijk Boos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 03:41

ho ho!! Goede begeleiding is nodig!! En dat is niet voor een paar weken maar een paar maanden!!!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 03:44

Nou, het verhaal is nogal rommelig, waardoor ik niet alles begrepen heb, maar wat ik eruit begrepen heb, zou voor mij al genoeg zijn om die 2 meisjes weg te sturen.

Jij hebt dus 1 paard, Brechje, die je zelf doet, nu dus samen met een ander meisje.
Daarnaast heeft je zusje een paard, Marion, die ze ook zelf doet.
En daarnaast heb je 2 paarden samen met iemand anders, Truus en Vinessa, waar je verzorgsters/bijrijders voor zocht?
En naast Brechje doe je ook de andere 3 paarden, naast de bijrijders?
En je had al 3 verzorgers/bijrijders voor die 2 paarden en je zocht er nog 2 bij?

Wat ik niet snap, is dat jij je zo over je heen laat lopen.
Het paard van jou heeft niemand helemaal iets over te vertellen dan jezelf, het paard van je zusje heeft niemand anders over te vertellen dan je zusje zelf.
Dus het zal om die andere 2 gaan.
Je hebt zelf meegemaakt hoe fout het kan gaan met Lobke, ik dacht dat je dan wel beter wist voordat je dezelfde fout weer meemaakt.

Ik weet niet hoe de andere eigenaar is, maar mij lijkt het behalve dat hij geen nee kan zeggen, niet veel verstand van paarden hebben en ook niet dol op zijn dieren, alsof het hem niks kan schelen.
Je zegt zelf dat hij nooit komt, en dat hij die meisjes heeft aangenomen.
En dat hij 1 van de 2 meisjes die Lobke de dood heeft ingejaagd, heeft gezegd dat die zo weer terug mocht komen.
Ik dacht dat die paarden samen van jullie waren, en dat jij dat niet wou.

Dat zou ik al nooit pikken.
En dan tegen dat meisje zeggen die nu samen met jou Brechje doet, dat die niet meer op stal mag komen?
Wat heeft hij er over te zeggen?
Het is toch jouw paard die ze nu doet?
Blijkbaar kan hij nu wel nee zeggen.
Moet ie maar vaker doen en dan wanneer het nodig is.

Die 2 meisjes zonder pardon de laan uitsturen.
Ze hebben een boel fout gedaan.
Ten eerste was de afspraak dat ze er om half 3 zouden zijn, en dan zou je zusje het een en ander uitleggen.
Ze waren er s´ochtends al terwijl ze nog nooit een van jullie hebben gezien of de paarden.
Ze trekken maar wat paarden uit stal, gooien er wat op en peren er vandoor, jakkeren wat rond, gooien de spullen ergens neer, paarden in stal of waar dan ook, en vliegen er dan vandoor.
Jezelf weet van niks, behalve de verhalen van anderen en wat je na de tijd nog op stal zag.
Dus ze hebbben ook na de tijd geen contact met jou opgenomen.

De andere eigenaar kan misschien die 2 meisjes wel willen aanhouden, maar de paarden zijn van jullie samen, dus beslissen jullie er samen over toch.
Ookal zouden ze nog zoveel spijt hebben ed, wegwezen...
Je vertrouwt ze toch niet meer, zijn onbekwaam, hebben er geen verstand van, zijn onbeleefd (en dat is nog een net woord, eerder asociaal) en ga zo maar door.
Ik zou er niks meer mee te maken willen hebben.
Dus zeggen tegen de andere eigenaar, dat hij ze binnen nu en 1 dag moet vertellen dat ze niet weer hoeven komen, hoe en wat dan ook, persoonlijk, telefoon, tegens ouders, briefje, wat dan ook.
Dat ze alleen de schade misschien moeten betalen (hoezo hoefijzer los? spullen kapot, dierenarts nodig, je kunt wel wat bedenken, ookal meen je het niet, ze schrikken iig wel).
Ik zou ze toch niet meer weer willen zien joh, zeker niet in de buurt van de paarden.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 11:18

Pellie schreef:
ho ho!! Goede begeleiding is nodig!! En dat is niet voor een paar weken maar een paar maanden!!!!

dat weet ik, dat was ook zeker de bedoeling, maar die meisjes waren een beetje te overenthousiast en wilden waarschijnlijk laten zien dat ze het zelf ook goed konden Verward en dat ene meisje zou 11 jaar ervaring hebben Scheve mond nou dan heeft ze een hele andere ervaring opgedaan dan de bedoeling was Scheve mond !!!!!!

Citaat:
Nou, het verhaal is nogal rommelig, waardoor ik niet alles begrepen heb, maar wat ik eruit begrepen heb, zou voor mij al genoeg zijn om die 2 meisjes weg te sturen.
1. Jij hebt dus 1 paard, Brechje, die je zelf doet, nu dus samen met een ander meisje.
2. Daarnaast heeft je zusje een paard, Marion, die ze ook zelf doet.
3. En daarnaast heb je 2 paarden samen met iemand anders, Truus en Vinessa, waar je verzorgsters/bijrijders voor zocht?
4. En naast Brechje doe je ook de andere 3 paarden, naast de bijrijders?
5. En je had al 3 verzorgers/bijrijders voor die 2 paarden en je zocht er nog 2 bij?

6. Ik weet niet hoe de andere eigenaar is, maar mij lijkt het behalve dat hij geen nee kan zeggen, niet veel verstand van paarden hebben en ook niet dol op zijn dieren, alsof het hem niks kan schelen.
Je zegt zelf dat hij nooit komt, en dat hij die meisjes heeft aangenomen.
7. En dat hij 1 van de 2 meisjes die Lobke de dood heeft ingejaagd, heeft gezegd dat die zo weer terug mocht komen.

8.En dan tegen dat meisje zeggen die nu samen met jou Brechje doet, dat die niet meer op stal mag komen?
Wat heeft hij er over te zeggen?
Het is toch jouw paard die ze nu doet?

9. De andere eigenaar kan misschien die 2 meisjes wel willen aanhouden, maar de paarden zijn van jullie samen, dus beslissen jullie er samen over toch.



zal het even beter toelichten, want het is geschreven in een waas van woede en onbegrip.... Lachen heb er even nummers biijgezet, dat schrijft wat makkelijker.

1. Brechje is omdat ze de dochter is van Lobke, me te veel waard en ik laat er dan ook niemand aankomen.....dat meisje wat me gaat helpen kan haar vanaf haar geboorte en weet wat ze niet en wat ze wel bij haar kan doen. Ze zou dan alleen maar komen om te poetsen, maar ze weet hoe het zit en dat respecteerd ze.
2. mijn zusjes paard is ziek en moet elke dag veel verzorging hebben, ook dit paard is in gedeeltelijk eigendom, maar noem het voor het gemak mijn zusjes paard (het is die van mij en Ben)omdat zij de enigste is die het paard normaal accepteerd. Ze moet elke dag verzorgd worden aan haar benen en die tijd heeft ze niet, dat meisje wat nu mij helpt deed eerst dus dit paard. Omdat er toen nog steeds 2 dagen over waren die opgevuld moesten worden, dus 1 meisje erbij (dus 1 van de nieuwe verzorgsters).
3. dan zijn er dus nog 2 paarden over, die 2 keer in de week door mezelf worden gedaan en 2 of 3 dagen door de 'oude' verzorgsters en daar moesten dus voor elk paard nog iemand bij.
4. ik doe alle paarden en controleer of het allemaal juist ging, ik ben nu dan ook elke dag aanwezig (loop geen stage meer!)
5. het is dus voor 3 paarden dan, en die meisjes die er nu zijn komen 2 of 3 dagen.
6. hij heeft best veel ervaring en verstand van paarden, maar hij zit op de vrachtwagen naar buitenland en kan er dus alleen in weekenden zijn.
Als hij er is, doet hij ook alleen dingen in dat weekend omtrent de paarden. Hij heeft de meisjes juist aangenomen om de paarden en mij te helpen. ze waren ook gecontroleerd op ervaringen en leeftijd. De eis was vanaf 17 jaar met ruime ervaring en voor 2 vaste dagen in de week. de meisjes die kwamen waren beide 21 en dat is netjes (andere 2 iets ouder), enen meisje had zelf een paard gehad....arm dier Scheve mond het was goed bedoeld en hij is ook diegene geweest die dat enen meisje al heeft weggestuurd, maar dit is voor dat ik wist wat ze met brechje gedaan hebben! die kan ik nooit meer vertrouwen en ze moeten het met mij doen elke dag en dan heb je dus pech.
7. ik kon niet bewijzen dat zij het meisje was die toen achterop zat, maar ze heeft wel haar excusses gemaakt naar mij toe, omdat ze met dat meisje is omgegaan. en verder heeft ze een jaar lang goed en zonder problemen geholpen. ze is nu wel weer weg!
8. hij heeft problemen met haar (ikke niet) en ze was voor marion en dat kon dus niet (daarom heb ik aangeboden dat ze alleen nog helpt met brechje), hij heeft er wel wat over te zeggen, want ze staan bij zijn huis en al die meisjes lopen op zijn erf. Als hij het dus niet wil, is dat dus een probleem. maar ze komt vanmiddag en hij kan toch geen nee zeggen, dus komt ze praten.
9. dat weet ie, heb een gesprek gehad gister en eergister en hij was het met me eens, vandaar dat dat ene kind al weg is en de ander hebben we nog niet gezien, dus die gaat pleite als ze komt.

Is het zou wat duidelijker uitgelegd? Scheve mond

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:41

Als die meiden zo weinig respect voor jou en je paarden hebben en zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel tonen, zou ik ze al niet meer hoeven.
Zoiets doe je gewoon niet! Het is vervelend als je even zonder verzorgers zit, maar met zulke meiden ga je ook niet met een gerust hart weg!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:01

Ze zijn nog volwassen ook? Ik dacht dat je 't misschien over 'n paar jonge meisjes had, maar dit is helemaal ziekelijk! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:22

Ik snap niet hoe die meisjes maar zo naar stal zijn gegaan en alles hebben kunnen pakken en doen zonder dat iemand daar toezicht op houdt. Hebben jullie de stallen en de zadelkamer niet afgesloten dan? Kan dan iedere gek maar naar jullie stallen toe en de paarden uit hun box plukken?
Ik denk dat het voor jou wel verstandig is een klein contractje op te stellen voor de verzrogers dat je ze eerst laat tekenen. Hierin kun je de wederzijdese rechter en verplichtingen zetten.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de leeftijd van de verzorgers. Ik krijg het idee dat deze meisjes nog wel erg jong zijn en weinig ervaring en verantwoordelijkheidsgevel hebben. Als ze nog erg jong zojn [<18] dan zou ik zeker ook eerst contact willen met de ouders ivm aansprakelijheid wanneer iets mis gaat.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:33

Jippie schreef:
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de leeftijd van de verzorgers. Ik krijg het idee dat deze meisjes nog wel erg jong zijn en weinig ervaring en verantwoordelijkheidsgevel hebben. Als ze nog erg jong zojn [<18] dan zou ik zeker ook eerst contact willen met de ouders ivm aansprakelijheid wanneer iets mis gaat.


Ze zijn 21 zei ze Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:38

Dan zie je weer het belang van een contractje [en vraag daar ooknaar een identieiteitsbewijs]! Heb je wel hun NAW gegevens voor het geval je ze aansprakelijk wilt stellen voor de geleden schade.
Dat kan materiaal zijn, maar ook de gemaakte DA kosten door hun onoordeelkundig handelen.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 19:29

ze zijn dus ouder dan mij, ze zijn 21! die 2 die dus nu niet meer mogen komen Haha! heb ze gebeld en toen gooide ze de telefoon steeds uit.....okay dan hoef je niet meer te komen.
mijn spullen liggen niet achter slot en grendel, omdat we een zadelkamer aan het bouwen zijn, daarnaast heb ik maar 1 zadel liggen.....de rest thuis :1 engels zadel, bareback en westernzadel (zusje) dus daar kunnen ze niet bij.
Er horen elke dag mensen te zijn, omdat de stal achter iemands huis ligt, maar het blijkt dus makkelijker te zijn er zomaar bij te komen. Maar net op die dinsdagochtend was iedereen weg.
gelukkig ben ik nu wel elke dag zelf thuis en dan kan ik mooi zelf toezicht houden.
denk wel dat zo'n contact handig is, dan weet ik tenminste dat het wel goed gaat!
We hebben nu op stal alles uitgepraat en zo geregeld dat die andere meisjes dus wel komen als ik er zelf bij ben, dat is wel zo handig. Voorlopig mag er niemand rijden, behalve diegene die de paarden al deden en dan zal ik even kijken of ze geschikt zijn om te rijden en op welk paard.
Ik hoop dat het zo is opgelost! Scheve mond