Strooizout in de buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Strooizout in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 00:35

De afgelopen keer met de vorst heb ik geoord van wat mensen die wel konder rijden omdat de bak was behandeld met strooizout. Ik had het erover met de stalhouden, die vindt het een erg goed idee, maar wil graag weten wat voor hoeveelheden hij moet strooien (doet hij dan met de giertank)
Zijn er hier mensen die er verstand van hebben, over hoe je dat precies doet en hoeveel zout er per m2 gestrooid zou moeten worden?

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:39

is dat niet slecht voor de hoeven? Volgens mij is het ook een kwestie van loshouden met slepen ofzo

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:16

nee, hoefjes daarna schoonmaken en desnoods invetten, maar ze moeten er niet in gaan liggen rollen. Waar Leo_American (danielle) van bokt rijd hebben ze ook zout in de bak, ik zal haar vragen hoeveel er in gaat, anders moet je haar ff pb-en

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 03:54

Wij hebben er ongeveer een kuub wegenzout in gegooid, daarna verschillende keren gesleept en elke avond de bak glad trekken met de sleep. Je moet wel een bak hebben die goed afwatert, want na de vorstperiode blijft het zout nog geruime tijd in het zand zitten, en trekt het juist veel vocht aan.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:58

idd ook veel slepen

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:51

argh. Ik heb ooit eens ergens gestaan waar ze die winter zout in de bak gedaan hebben en raad eens? Alle paarden kregen mok. Ze hadden daar nog nooit een paard met mok gehad en toen ineens alle 22. Het heeft echt maanden geduurd voordat het laatste paard ook van zijn mok af was. Voor mij NOOIT MEER ZOUT in de bak.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:29

wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan werkte perfect maar di jaar vergaten we het steeds dus jah ik geen last van mok gehad.