hoeveel lijnzaadolie voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

hoeveel lijnzaadolie voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 14:11

Mabel begint met verharen (joepie binnenkort verlost van die ellendige wintervacht Tong uitsteken )en daarom wil ik haar lijnzaadolie gaan voeren maar hoeveel moet ik haar per dag geven?

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:25

lijnzaad moet je een beetje opvoeren, want paarden kunnen er erg van aan de diarree raken, begin met 2 eetlepels per dag 1 week lang en langzaamaan steeds iets meer.
groetjes tessa

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:50

Ik geef meestal een klein scheutje. Ik neem het meestal niet zo nouw.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:07

Ik gooi gewoon een scheut lijnzaadolie over het voer. Echter krijgt alleen mijn (aankomende dek)hengst lijnzaadolie, ook voor de glans. de andere paarden krijgen of maiskiemolie of zonnebloemolie, is nl een stukje goedkoper en helpt bij het verharen net zo goed.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 15:21

Echt waar?heeft zonnebloem olie hetzelfde effect?
Ik heb net lijnzaadolie bij de reformzaak gekocht maar ja ik maak het wel op en daarna zonnebloem olie dat scheelt weer een paar centen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:22

ik geef joy ook een scheutje
ze mogen 200 ml bij verstopping

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:39

Diana_Mabel schreef:
Echt waar?heeft zonnebloem olie hetzelfde effect?
Ik heb net lijnzaadolie bij de reformzaak gekocht maar ja ik maak het wel op en daarna zonnebloem olie dat scheelt weer een paar centen.


Lijzaad olie help 2% beter. Kost alleen wel 10x zoveel Tong uitsteken

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:46

Wat is dan het verschil tussen lijnzaadolie van de reformzaak en lijnzaadolie van de coörperatie? Op die van de coöp staat ook dat het 100% pure is, het kost alleen een fractie. Bij de laatste wordt het verkocht als verzorgingsmiddel voor poreuze oppervlakken en om stopverf mee te verdunnen? Het ruikt en smaakt Vingers aflikken gelijk Misselijk . Vies dus, ben blij dat ik niet verhaar Haha! .

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:01

Roos schreef:
Wat is dan het verschil tussen lijnzaadolie van de reformzaak en lijnzaadolie van de coörperatie? Op die van de coöp staat ook dat het 100% pure is, het kost alleen een fractie. Bij de laatste wordt het verkocht als verzorgingsmiddel voor poreuze oppervlakken en om stopverf mee te verdunnen? Het ruikt en smaakt Vingers aflikken gelijk Misselijk . Vies dus, ben blij dat ik niet verhaar Haha! .


Coöperatie? Huh? Wat is dat?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 17:19

Dat is de welkoop Lachen

Ik merkte gisteren pas dat ze verhaarde en ik liep vandaag over het winkelcentrum en dacht aha daar verkopen ze vast wel lijnzaadolie dus zodoende. er zit geen diepe gedachte achter *hihi*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:49

hihi, ik doe het makkelijk, ik geef kasmier een klein schepje lijnzaadbrok. Dat koop ik bij een voerhandel vlakbij Harmelen, ideaal en je doet er best een geruime tijd mee. Geen geklieder of wat dan ook. 'T is een droge rulle korrel.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:54

ik had ook lijnzaadolie gekocht en moest v/d DA hem een kopje per dag geven. Bij hem zat het niet helemaal lekker in zijn buikje. Na een week heb ik dat terug gebracht naar 25 t/m 50 ml per dag. Nu heb ik laatst lijnzaad gekocht en nu ga ik voorlopig hem het slijm v/d gekookte zaadjes geven. Als dat op is ga ik niet zo moeilijk meer doen maar koop ik gewoon maiskiemolie of zonnebloemolie werkt allebei hetzelfde en scheelt een hoop in de kosten.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:40

JAMAAR DAT IS EEN GOEIE TIP Haha!
Verharen ze door die olie sneller..?
Want dat scheelt me een hoop poetswerk (en van top tot teen vol met haren zitten...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 03:21

Het is niet zozeer dat ze sneller verharen, maar de olie werkt in op de haarzakjes cq talgklieren waardoor die in betere conditie zijn, je smeert de zaak door zeg maar Knipoog. Bij dikke talgkliertjes kan het ook heel erg goed werken, met dezelfde functie.