Hulsebos zadel... anderen die er op lijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Hulsebos zadel... anderen die er op lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 20:04

Ik heb ondertussen al uitgeprobeerd.. Kieffer Lech, andere Kieffer, Stubben Scandica en AVG Barnsby. Vond ze eigenlijk allemaal niet zo. Ik heb het probleem dat ik lange zweetbladen moet hebben en veel wrong, anders rollen mn benen naar voren. Ik moet een stille beenligging hebben.

Nu heb ik vandaag met een Hulsebos gereden en die zat echt Lovers Nu de vraag aan jullie... zijn er andere modellen/merken die op en Hulsbos lijken? Wie wat waar? En anders.. weten jullie nog een tweedehands Hb te koop?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:48

Ik heb en Daaleman op maat laten maken, met extra kange zweetbladen en extra wrong. Ik vond de wrong nog niet genoeg, en toen hebben ze er andere op gezet. nog meer wrong.. ! super ! Ik ben zo blij met mijn zadel.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:21

Ik had het zelfde probleem.

De PREMIERE BORDEAUX is een supper oplossing!!

Het is niet een zadel wat op HB lijkt maar dit zadel heeft zeer mooie extra lange zweetbladen en dikke kniewrong.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:25

Passier Grand Gilbert? Wel duur hoor.... dan kun je net zo goed een echte hulsebos laten maken. Maar ook passier heeft lange zweetbladen en heerlijke dikke en zachte wrongen. En topkwaliteit uiteraard.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:29

Je bent net te laat, ik heb afgelopen weekend een erg fijne Hulsebos overgenomen van een Bokker. Cool

Ik weet zo snel geen zadel dat er op lijkt. Maar het lijkt wel alsof er bij ons in de omgeving (oost) vrij veel Hulsebos-zadels in omloop zijn. Een stalgenootje op onze vorige stal had er een en op onze huidige stal zijn er twee (met ons erbij drie).

Geen idee of ze er binnenkort van af willen (ik denk zelf van niet Haha!) maar mocht ik iets voor je weten, dan hoor je het van me!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:38

ik heb mijn scandica naast een hulsebos zadel met extra lange zweetbladen gelegd, en dat scheelde precies 1 centimeter.
verder worden hulsebos-zadels dus op maat gemaakt, en dus is elk zadel weer anders. Als je dus een tweedehands vind die past heb je heel veel geluk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 19:57

Klopt, ik heb echt veel geluk gehad met dit zadel. Beide paarden komen enorm overeen qua bouw. Ik heb er een aantal keren mee gereden, zowel binnen als buiten, en het ligt perfect. Waarschijnlijk ga ik er nog wel een keer mee langs Hulsebos om het te laten verfijnen, maar vooralsnog heb ik het gevoel dat ik er een goede koop aan heb.

Maar staan zadels van Hulsebos dan echt zo bekend om hun lange zweetbladen? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:08

Bij Daaleman is alles mogelijk,
alleen is de leerkwaliteit veel beter!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 23:08

Maarja als je een tweedehands wil en een budget tot max. iets van 700 euro hebt....?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:20

dan kom je in tweedehands A-merken uit. Dus hulsebos nieuw valt ook af. Ik zou gezien de verhalen nooit hulsebos nemen.
Voor 700 euro wordt het goed zoeken naar zadels met langere zweetbladen. Die zijn er toch niet zo veel. Voor 400 euro meer zit je wel goed, maar dat is wel 900 gulden meer. Dus of je dat wilt weet ik ook niet

JC, Rossner, CTD, allemaal merken die nieuw te rijgen zijn voor 700 euro, maar allemaal zonder lange zweetbladen.

Daaleman kost de goedkoopste nieuw 1180 euro, extra lange zweetbladen is 60 eur omeer ofzo.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:48

Ja, ik heb de duurtse uitvoering van daaleman, met alle extra`s die je maar kunt bedenken. Hij lijkt ook totaal niet op het zadel in de folder..... Want ik was bang dat ik achteraf de Hulsebos mooier zou vinden... maar de hulsebos kan niet tippen aan mijn heerlijke Daaleman zadel !

En wat een Passier Grand Gilbert betreft, is idd duur, maar echt 10 x liever een passier als een Hulsebos hoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:53

Ik denk dat als je een hulsebos fijn vind dat je niet kan rijden in een Passier,
ik heb er ook één en vergeleken bij die Hulsebos puddinkjes is een Passier een plank.
Daaleman zit er een beetje tussenin.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:56

Wij rijden ook op Hulsebos zadels. Ze zitten heerlijk! Zeker die vaste diepe stevige zit vind ik prettig, met de bovenbeem-wrongen.

Toevallig heb ik afgelopen vrijdag nog bij Divoza staan kijken naar de Kieffer Lusitano. Is een vrij nieuw zadel (qua model), en lijkt op Hulsebos als je kijkt naar de diepe zit en de bovenbeenwrongen. De Kieffer Lusitano zat ook erg lekker (even geprobeerd).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:02

Ik denk dat het ook heel persoonlijk is wat je fijn vindt rijden en wat niet. Toevallig ben ik erg blij met mijn Hulsebos, ondanks de verhalen hier op Bokt. Voor mij was het een goede overname: ik kende het zadel al, ik zit er lekker in en het ligt prima op ons paard. En dat lijkt me toch allemaal erg belangrijk.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:24

Deze advertentie staa op EA......van SunnyGirl.....

zwart, 17,5 of 18" (weet niet precies meer), geheel compleet, 4 maanden gebruikt, wegens overstap naar wetsern.
p

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:41

Mijn Daaleman heeft een extra diepe zit, extra lange zweetbladen, extra extra wrong, zo`n singeltje waardoor het zadel mooi aansluit, brede kussen en dan zo`n gel zitting. Toen ik er de eerste week mee reed dacht ik.. o nee, waarom heb ik een Daaleman gepakt, ik wil weer op mijn zachte County. Maar nu.... Super zadel. Die speciale zitting komt pas tot zijn recht als het zadel goed ingereden is. Het nadeel bij Huldebos vind ik: Het lijken zo`n kuipjes. terwijl dat verder helemaal niets te maken heeft met een diepe zit.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:23

ik zou me echt niet laten afschrikken door verschillende hier op bokt(weet niet of je dat deed). bij ons hebben veel mensen (en ik zelf) een hulsebos en die zitten en liggen perfect! bij hulsebos zelf hebben ze regelmatig 2e hands zadels. als je daar langs gaat met een zadel dat goed ligt, maken ze het 2e hands zadel op die maat. als ze toevallig in de buurt zijn willen ze ook voor 2e hands zadels langskomen om te passen. de kwaliteit van het leer is trouwens ook goed hoor! ik wil geen ander zadel meer dan hulsebos, dus ook geen daaleman (heb ik opgezeten). ik kan je 1 ding zeggen: hulsebos zadels zijn echt fijn!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:47

Bij Daaleman kan je ook tweedehands zadels kopen, dus ook tweedehands Daalemans. Je kan daar je zadel ook inruilen. Dus waarom ga je niet eens bij Daaleman kijken of ze een tweedehands hebben liggen die wat voor jouw is.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:32

Ik weet dat Ooteman in Hoogkarspel zadels verkoopt die op Hulsebos lijken, maar ik weet niet hoe duur die zijn. Op de website kan je de openingstijden en het telefoonnummer vinden. www.ooteman.nl is de naam van de site.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:22

Tja, dan worden het maar 'puddinkjes' genoemd, maar ik breng vaak uren achter elkaar in het zadel door (zeker tijdens een wedstrijd) en dan heb ik toch liever een wat zachter zadel dan dat harde veelzijdigheidsding van ons (dat overigens prima geschikt is om mee te springen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:02

Delphi schreef:
Ik heb ook op een Passier gereden vond ik keihart en had voor mij te lange zweetbladen (ik heb korte pootjes).


Ik heb ook korte pootjes en heb nu een Optimum besteld met een 17" zit en een 16,5" zweetblad. Kostte hetzelfde (da's nog een voordeel van een duur merk, de service Haha!)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:30

paardje schreef:
ik zou me echt niet laten afschrikken door verschillende hier op bokt(weet niet of je dat deed). bij ons hebben veel mensen (en ik zelf) een hulsebos en die zitten en liggen perfect! bij hulsebos zelf hebben ze regelmatig 2e hands zadels. als je daar langs gaat met een zadel dat goed ligt, maken ze het 2e hands zadel op die maat. als ze toevallig in de buurt zijn willen ze ook voor 2e hands zadels langskomen om te passen. de kwaliteit van het leer is trouwens ook goed hoor! ik wil geen ander zadel meer dan hulsebos, dus ook geen daaleman (heb ik opgezeten). ik kan je 1 ding zeggen: hulsebos zadels zijn echt fijn!


Het is een feit hoor dat het leer van Daaleman beter is dan het leer van Hulsebos. Maar goed. zoals je zelf al zei: Ze moet zich niet laten afschrikken door iemand hier. Ik heb met precies hetzelfde probleem gezeten. Ik ben daar een topic over begonnen. Zie het topic Haha!aaleman of Hulsebos... (HEB BESLOTEN ! ) sorry, ik weet niet hoe ik hier een link neer moet zetten naar een ander topic.