Pagony Diamant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pagony Diamant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 00:06

Ik ga waarschijnlijk een Pagony Diamant voor mijn Fjordje kopen maar voor ik definitief beslis ben ik nog even benieuwd naar jullie mening. Zijn er hier mensen met ervaring met dit zedel?
Afbeelding
(zo een dus)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 04:29

ik persoonlijk vind het tien keer niks
zit niet lekker
slappe boom(kennisen van mij hadden hem een half jaar en waren er heel zuinig op , boom dwarsaf en een vriendin van mij zelfde verhaal maar dan met 8 maanden
en het leer is ook niet denderend

ik kreeg ook altijd een houten kont op die zadels

groetjes sonja

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:13

draumpje schreef:
ik persoonlijk vind het tien keer niks
zit niet lekker
slappe boom(kennisen van mij hadden hem een half jaar en waren er heel zuinig op , boom dwarsaf en een vriendin van mij zelfde verhaal maar dan met 8 maanden
en het leer is ook niet denderend

ik kreeg ook altijd een houten kont op die zadels


Hier sluit ik me volledig bij aan! Vindt dit echt K*T zadels. Heb ooit een fjord gereden waar dit zadel op lag, nou ik kon er niet vrolijk van worden. Een pijnlijke kont heb ik eraan overgehouden + dat ik het leer idd ook drie keer nix vindt.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:50

Ik ken het zadel verder niet, maar ik heb zelf een Wintec 500 op mijn fjord sinds kort en dat kan ik je echt aanraden. Past goed en zit lekker.
Ik ken meerdere mensen met een fjord die ook een Wintec hebben en stuk voor stuk zijn ze daar zeer tevreden over.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:42

Een vriendin heeft het zadel ook. En ik vind het ook geen goed zadel.
Eigenlijk zijn bijna alle Pagony's slecht vind ik.
En zoals draumpje zegt is het leer ook niet van een al te goede kwaliteit.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 11:57

Ik heb hier ook wast oude berichten opgezocht over de Pagony Diamant waar ook vaak gezegd werd dat de boom brak. Divoza geeft echter 5 jaar garantie op de boom dus als je dan de aankoopprijs terug krijgt wannneer de boom binnen die tijd breekt is het niet zo`n punt. Maar na jullie stevig commentaar zal ik nog wel eens stevig over nadenken.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:24

Ik denk dat je misschien beter een andere merk zadel kan kopen.
Misschien is dat wel wat duurder maar de kwaliteit s dan ook beter dan Pagony als je een goed zadel koopt. En het is natuurlijk niet de bedoeling dat de boom al binnen 5 jaar breekt. Scheve mond

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:20

Ik heb hem ook gehad, ik vond het geen fijn zadel, de boom is niet gebroken, maar ik vond de kwaliteit (in vergelijking met andere zadels) niet goed, snel slijtplekken etc.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:55

Ik heb ook met zo'n zadel een possje gereden, ik vind het een beetje krap zitten, ik vond em dus ook niet fijn zitten. En ik had heel gauw een gat erin zitten bij het flapje dat over de beugel heen zit... dus ik zou em niet nemen! Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:55

De oude eigenaar van mijn paard had hem, ik vond het echt een verschrikking. Kreeg idd een houten kont erin, de singelstoten waren in no time door, en ook de knistukken werden erg gauw kaal en dun.
Ik heb daarna zelf een engels merk dressuurzadel gehad, heb daar altijd prima mee gereden, tot ie niet meer goed op mijn paardje lag. Nu rij ik met een Wintec pro, en wou dat ik die meteen als eerste had gekocht!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 15:25

For your information, dit is de Pagony Diamant:

Afbeelding

Niet dat plaatje wat jij plaatste, dus, dat was een Pagony Super.
Ik heb zelf een Pagony Diamant voor buiten en springen, en soms zelfs dressuur, en ik vind het een prima zadel! Past goed, en als je hem goed verzorgd, gaat hij aardig lang mee, ook. Slijtplekken krijg je wel, inderdaad.
Ik zal straks een plaatje posten van gister, kun je zelf oordelen. Het zadel is 3½ jaar oud...
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 23-01-03 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:01

De pagony's zijn rotzadels. De stoten zijn van goedkoop leer gemaakt (chroomleer ofzo). dit is snel stuk.
Verder reed ik op het zadel en met een rare sprong is de boom zomaar gebroken. Die is voor 200 gulden gerepareerd, maar sindsdien is de boom scheef. Het zadel zit ook niet goed. het zadel werd verder bruin.

Als ik moest kiezen tussen pagony of kadet, dan nam ik kadet, de helft goedkoper en het leer is zeker weten beter.
Maar wintec of thorrowgood vind ik in dezelfde prijsklasse perfect alternatieven.
Wil je echt duurzaam, kies dan Stubben of een ander A-merk.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 20:08

Astrid: voor wat betreft de omschrijving van het zadel op de site van Divoza heb je gelijk maar in de catalogus noemen ze het zadel waarvan ik hierboven en plaatje plaatste de Diamant en de verkoper ook... Het kan zijn dat ik me vergiste maar bij deze dus de reden waarom.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:44

en ook al heb je 5 jaar garantie op de boom , het is geen pretje om , als je het ding net een half jaar hebt , weer een zadel moet gaan passen want de boom word gerepareert en dan moet je maar hopen of het past of uberhaupt recht is , of een nieuwe erop en dan kijken of ie past want een uniforme maatvoering is ook ver te zoeken de ene wijde boom is bij pagony zeer zeker de andere niet

dan zou ik eerder voor een thorrowgood of een wintec gaan

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:14

ik heb maandag dit zadelk ook bij de divoza zien liggen, maar zie er denk ik toch maar van af.
Ik vond de Rosner Amerika, geloof ik, er veel beter uit zien. Maar daar betaal je dan wel iets meer voor.