Wat zouden jullie doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 11:45

Stel: je paard is afgekeurd wat zouden jullie dan doen?
Mee geven aan je verzekering of terug kopen en zelf wegbrengen.

Ik weet het namelijk niet wat ik zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:48

Zelf wegbrengen. Ik zou niet willen dat íe op transport gaat of ondanks z'n afkeuring nog ergens in een of ander fout toeristenoord moet lopen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:52

waarschijnlijk zou hij als hij enkel voor de sport is afgekeurd gewoon vroegtijdig pensioen krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:54

Dat is geen keuzemogelijkheid, dus ga ik er vanuit dat het dier een heel ernstige blessure oid heeft.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:00

Het hangt er vanaf hoe erg je paard is afgekeurd. Kan hij/zij nog leuk als recreatiepaard? Dan zowiezo terugkopen en dan een eventuele volgende beslissing nemen.

Is je paard 100% afgekeurd en zal hij ook niet pijnvrij de recreatie in of het weiland op kunnen, zou ik hem terugkopen en zelf wegbrengen. Je weet dan 100% zeker dat er geen gekke dingen mee gebeuren, zoals op het laatste moment bij de slacht weggekocht worden oid.

Succes!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:07

Hangt er inderdaad vanaf. Mijn paard heeft een tijdje terug een naar ongelukk gekregen. Gelukkig allemaal wel weer goed gekomen (mazzel gehad) maar als je de hele dag bij een paard zit, dat half in shock is, alleen maar bibbert, korst heeft, en duidelik pijn heeft, kun je het allemaal wel eens somber inzien. Het "wat als?" scenario heeft dan ook behoorlijk door mijn hoofd gespeeld. Mijn paard was toen ongeveer 3 jaar, 3 maanden. Als een paard dan blijven ongeschikt wordt (dus hij zal altijd kreupel blijven) wat doe je dan?

Ik heb gelukkig die beslissing niet hoeven te nemen, maar als dit inderdaad het geval geweest zou zijn, had ik hem waarschijnlijk in laten slapen. Het paard was niet verzekerd, dus dat laat ik even helemaal buiten beschouwing.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:20

Het paard gaat niet met de verzekering mee. Ze zijn niet eens verzekerd, maar in het geval, nee, zelf wegbrengen. En als dat te emotioneel is, vraag iemand hem weg te brengen die je vertrouwd dat het op een diervriendelijke manier gebeurt en DAT het gebeurd.
Maar die van mij gaan never, nooit niet mee met de verzekering

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:31

Ik geef mijn paard niet mee. Ik wil als dat ooit zou moeten gebeuren, ook zeker weten dat hij ingeslapen wordt. En dat hij niet ergens terug de handel ingaat of op transport wordt gezet...
Ik zou hem zelf laten inslapen zodat ik erbij kan blijven en ik weet wat er met hem is gebeurd. Iets anders zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen...
Anders wordt het als mijn paard nog een goed leven op de wei zou kunnen hebben. Dan blijft hij gewoon bij mij.

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 14:17

Bedankt voor jullie reacties. Het volgende is namelijk aan de hand. Mijn paard is al vanaf augustus kreupel. Eind oktober is mijn paard ingespoten, werd na een maand weer goed en ik mocht weer rustig gaan opbouwen. Mijn geluk kon niet op. Helaas kwam er weer een donkere wolk boven mij en mijn paard te hangen. Mijn paard heeft vast gelegen op stal en met zijn been tussen de staldeur gezeten. Hierdoor een grote vleeswond in zijn koot. de wond geneest zeer mooi, maar helaas is hij sinds deze week weer kreupel. Maandag 27 januari gaat mijn paard naar utrecht voor verder onderzoek met goed keuring van mijn Verzekering. Nadat dit allemaal mee te maken en terug kijkend op het verleden jaar ben ik mijn toch wel bewust dat ik met afkeuren rekening moet gaan houden. Misschien klinkt dit wel heel negatief, maar ik vind dat mijn paard nu lang genoeg heeft pijn geleden.
Graag jullie advies.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:28

ze krijgen een spuitje, hier bij mij thuis in hun eigen omgeving!!

no way dat ze naar de slacht gaan, oke spuitje en op laten halen kost geld, slachten levert slachtprijs op, maar mijn paarden mogen hun laatste momenten mooi in hun eigen stalletje beleven!!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:37

Ik ben het helemaal met Renske20 eens!
Ik zou mijn pony ook nooit meegeven.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:45

De verzekering krijgt mijn paard NOOIT!een spuitje en in laten slapen dat is toh wel het minste wat ik haar schulidg ben als het ooit zo ver mocht komen (wat ik niet hoop natuurlijk!)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:46

En ik zou mijn paard dus liever naar de slager brengen dan thuis in laten slapen. En dan nog niet eens om de kosten...
Ik heb paarden zien vechten tegen de dood en geloof me, dat is echt niet prettig! Daarna moeten ze de stal nog uit(eerst benen breken of je moet demontabele stallen hebben...) en liggen ze vaak nog een paar dagen langs de kant van de weg...Huilen
Maar goed, hier zijn al meerdere dicussies over geweest *LOL*

Ik zou hem niet meegeven aan de verzekering, zeker niet als het dier nog een paardwaardig bestaan kan hebben op de wei(mits je hem/haar dat ook kan geven). Ook bij het verhaal afmaken regel ik het liever zelf. Ik moet gewoon echt zien dat het dier dood is(en anders iemand anders die ik daarvoor gevraagd heb!). Heb al teveel via-de-achterdeur-eruit-verhalen gehoord...En ook het idee van een veetransport staat me niet echt aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:48

precies wat buitenzorg zegt.
Als hij zonder pijn nog lekker in de wei kan mag hij dat van mij.
Is het ernstiger en is de beste optie dat hij dood is, wil ik zelf zien dat dat gebeurt zodat hij niet nog ergens de handel in gaat.