Op welk strand kan je goed paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Op welk strand kan je goed paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 17:51

We hebben eindelijk de beschikking over een trailer en willen binnenkort (uiteraard Haha!) naar het strand.
We willen dan het liefst niet alleen in de duinen rijden maar ook over het strand zelf! Wie weet er een goed strand in de buurt van Soest (max. half uur/3 kwartier met de trailer rijden) ???

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:17

Ymke, binnen 3 kwartier naar het strand vanaf Eemdijk dat kan je wel vergeten, met een trailer rij je toch al snel 1 uur en een kwartier als het niet iets langer is. In Noordwijk en Egmond aan de hoef schijn je leuk te kunnen rijden. Ben daar zelf nog niet geweest, maar onze plannen zijn om in het voorjaar ook daar naar toe te gaan.
Maar eerst gaan we met de pensionstal naar groot Bartje met 18 personen en paarden, gaan we eerst Drente onveilig maken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:22

Noordwijk idd, of Langevelderslag. Anders Katwijk (kun je de trailer goed kwijt) of Meijendel (Wassenaar). Meijendel is voor jou wel wat verder weg denk ik, maar je trailer kan daar goed staan. Pannenkoekenhuis ernaast. En eerst een stukje door het bos/duin voordat je op het strand bent (is de ergste energie er al af Lachen )

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:41

Waar Ymke het makkelijkste naar het strand kan weet ik niet...Verward
Dynamiek: Wij vonden Groot Bartje met trektocht trouwens erg tegenvallen, het jaar erop zijn we weer geweest en hebben we Groot Bartje overgeslagen...Je kon niet bepaald zeggen dat ze (toen) erg paard- en klantvriendelijk waren...Maar misschien is dat verbeterd Verward

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:52

Autostrand in Oostvoorne!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:03

Apple schreef:
Noordwijk idd, of Langevelderslag. Anders Katwijk (kun je de trailer goed kwijt) of Meijendel (Wassenaar). Meijendel is voor jou wel wat verder weg denk ik, maar je trailer kan daar goed staan. Pannenkoekenhuis ernaast. En eerst een stukje door het bos/duin voordat je op het strand bent (is de ergste energie er al af Lachen )


Noordwijk is idd leuk, alleen op een mooie dag (zondag) is het er altijd erg druk, wij gingen dan ook altijd bij Noordwijkerhout rijden, Egmond en Schoorl zijn ook heerlijk.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 00:38

Ik heb geen idee hoever het rijden is allemaal, maar we willen gewoon niet zo lang rijden voor de paarden. Haha!
We willen wel eerruug graag over het strand rijden ,kan dat bij die stranden ook ?

Heb je eigenlijk een speciaal bewijs (penning?) nodig voor de stranden ?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:49

Nu niet. Als je veel langer wacht dan begint het toeristenseizoen en wordt het allemaal een stuk moeilijker

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:26

Noordwijkerhout is leuk, eerst een stuk door de duinen dan is de ergste frissigheid eraf en daarna kun je ri Zandvoort km over het strand rijden.
Hier mag je ook in het seizoen over het strand, maar dit is absoluut af te raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:00

Noordwijkerhout, op Langevelderslag!!!! En dan willen Mileen en ik wel mee als gids!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:11

Noordwijk(erhout) is inderdaad onwijs leuk! Ik sta er vlakbij, het is goed te doen, je kunt door het bos, door de duinen en zo via het strand. Leuk Knipoog
Is ook goed te doen voor alle paarden, ook voor paarden die niet van zware stukken houden is er genoeg alternatiefs.

Ben benieuwd! Er zijn trouwens geen penningen nodig bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:57

Op het strand van Den Helder Haha! !!!