Binnen of buiten....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Binnen of buiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 16:41

Hallo

Ik heb de paarden altijd los in de binnenbak, maar als het weer het toelaat laat ik ze buiten in de buitenbak.
Dan kan er een paard extra bij, ze staan dan met z'n 3en buiten, en 1 van de paarden begint dan altijd lekker te rollen Haha! , waardoor ze nog wel eens 'vies' wordt.
De eigenaar vindt het onzin dat ik ze los laat omdat de andere paarden ook niet los komen en omdat ze dan vies worden.
Maar die andere paarden hebben ook niet een verzorger, of de verzorger laat ze niet buiten.

Wat vinden jullie de paarden lekker een paar uurtjes buiten laten spelen, of binnen stil zetten in een box, zodat ze schoon blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 16:59

Buiten
lekker frisse neus halen.
En modder heb je er zo weer afgeborsteld.
Eerder dan dat je stalbenen weg hebt, weven uit verveling weg hebt enz enz.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 17:19

uiteraard buiten, lekker fris en gezond! Beetje vies? Daar draai ik mijn hand niet voor om!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:25

SJonge jonge...wat een gezeik..omdat ze vies worden niet naar buiten?Jezus..waar heb je ingodsnaam een paard voor. alleen om te rijden? Als je de vieze klusjes niet aankan dan kan je ook beter geen paard nemen..

Michelle rolt iedere dag in de modder..ik heb zolangzamerhand stoflongen!

Lekker in de bak zetten hoor... Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:44

Wat erg zeg, als ze vies wordne, het is toch onmogelijk om een vies paard te poetsen *zucht*
Amadeus staat de hele dag lekker buiten in de (ex-)wei het is nu meer een modderpeol... Lekker boeiend als ie zich vies maakt, daarvoor poets je toch...

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:55

Lekker buiten...een borstel erover en eventueel een beetje water en het paard is weer schoon Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:06

die van mij gaan altijd naar buiten!!en dat ze vies worden, ach ja modder gaat er makkelijker vanaf dan mestvlekken die ze krijgen als ze in de stal in de mest gaan liggen!

wat wel opvalt is dat als ik bij de club rij(ik rij in het meest serieuze dressuur-uurtje) dat die van mij de enige is die met moddervoetjes en nog wat stof op zn hals van weggepoetste modder, in de les komt!

nieuwe instructrice moest erom lachen(wel positief hoor, dus niet zo van uitlachen) en ze zei kijk jij laat je paard tenminste lekker paard zijn!en zo te zien was het bij jullie best modderig!

en ja ik kan wel ff zn voetjes afspuiten maar als je op je werk al tig jonge paarden de voetjes hebt afgespoten als ze uit de wei kwamen, dan heb je gen zin om na 5 uur in t donker nog voetjes af te gaan spuiten buiten in de kou, en soms doe ik het wel hoor, maar dan zijn zn voeten niet om half 7 droog en plakt al het bakzand eraan en is ie alsnog vies!

maar mn paard loopt echt niet minder dan de andere paarden die wel schoon zijn hoor!

en morgen heb ik wedstrijd, maar eerst mag ie lekker ff buiten spelen, dan ga ik hem grondig borstelen&wassen en dan invlechten en kom ik met een blinkend paardje op de wedstrijd aan!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:24

Lekker naar buiten. Ach als ze vies is, weet ik ook dat ze het naar haar zin gehad heeft. Bij ons op stal en op de handelsstal waar ik vroeger reed, mochten paarden met modder inderdaad niet buiten loslopen, want ja dan werden ze vies. Ik heb dat altijd al belachelijk gevonden.

Helaas komt mijn paardje de laatste tijd veel te weinig buiten. Ja, er zijn ook altijd veel smoezen. De wei, mag alleen als het heel droog is, de buitenbak is niet omheind, dus valt af, de binnenbak mag niet, want dan moeten ze te vaak slepen en de stapmolen is al tijden buiten gebruik. Lekker balen dus.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:54

Gelukkig heeft iedreen tot nu toe de eerste gestemd! Het zou toch wel erg me je zijn als je je paard op stal zou laten omdat ie dan schoon blijft! (al ben ik bang dat die mensen er wel zijn..)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 21:00

Gelukkig ik ben niet de enige die er zo over denkt Lachen
Ik vond het zo'n kromme reactie.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:41

Mijn pony komy ook altijd met vieze voetjes in de les Knipoog Waren ze nog niet opgedroogd... Hij staat nu lekker hele dagen buiten. Daarvoor liet ik hem meestal voor of na het rijden los in het land of in de buitenbak (en op de vorige stal met binnenbak bij nat weer in de binnenbak zodat hij lekker droog kon rollen) Als ik weinig tijd had ging ik wel meestal eerst rijden, zodat ik niet een nat en modderig paard had en ik dus niets kon doen omdat hij te lang nat bleef... Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:54

Waaaaah moelijk maar mijn gevoel zegt zeker buiten!! Alleen die bagger uit zijn sokken en lange haren te krijgen... grrrr, daar zit ik niet altijd op te wachten!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 03:32

Ook ik sta wel eens te zuchten en te steunen als ik al die manen, staarten en dikke wintervachten weer moet bevrijden van al die bagger Scheve mond ... maar ach... het zijn paarden en het is toch wel de bedoeling dat ze blij en gelukkig zijn Lachen ! En dat zijn ze imo niet als ze 24/7 in de box staan Boos! ! Die van mij worden na 2 dagen al on-genietbaar als ze door extreme regen (= onbegaanbaar paddock!) niet naar buiten kunnen!
Dus... die van mij mogen lekker naar buiten en zich naar hartenlust vies maken *LOL* !

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 10:27

Een paard is er niet op gemaakt om de hele dag binnen te blijven. Beweging is dus ontzettend belangrijk! Ik zou precies hetzelfde doen als jij, hoor.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 12:30

Ah thanks, dit geeft me weer een goed gevoel.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:25

Die van mij staan dag en nacht buiten, waarvan 1tje uit zijn stal zo de wei in kan lopen. Ook al is het vies weer, ze staat gewoon buiten smerig te wezen. Soms wel lastig als je bijvoorbeeld les hebt, dan staat het niet zo netjes. Ze is namelijk redroan met veel wit op haar kont, en dan krijg je de modder er niet zo makkelijk uit.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:04

Tja, bekijk het van een andere kant; omdat zei hun paard niet naar buiten willen doen, is de buitenbak altijd vrij voor jou Knipoog

Maar goed, ik vind het ook onzin, die van mij gaat ook naar buiten, weer of geen weer.
Alleen toen het op een gegeven moment heel erg glad was of als het heel hard regent niet.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:42

Buiten natuurlijk als je een hekel aan vies hebt moet je niet paardrijden of een paard nemen groetjes Corine

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:01

Lekker naar buiten hoor. Ik vind: Hoe meer buiten hoe beter.
Ligt natuurlijk wel een beetje aan het paard. Het is een paard hoor, geen kamerplant. (Geen kritiek op jouw, maar op eigenaresse).