ervaring met chabrak waar gelpad in kan???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

ervaring met chabrak waar gelpad in kan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 00:29

ik bedoel die dekjes waar je een gelpad in kan schuiven

heeft iemand ervaring met die dekjes
werkt het een beetje??

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:32

Ik heb zo'n chabrak, De gelpad blijft er goed in liggen en glijd niet weg, je bent alleen wel ff bezig met het zoeken naar de juiste maten. Het nadeel is dat je als je zonder gel rijdt je goed moet opletten dat de zak ongekreukt ligt.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:20

Ja op de manege waar ik een tijdje heb les gegeven hadden ze deze dekjes ook!
Persoonlijk vind ik het geen fijne dekjes.
Want ze liggen vaak gekreukt of de gelpad glijd er steeds uit.
Dus geef mij maar een gewoon dekje.

boemel

Berichten: 8407
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:37

Een stalgenootje van mij heeft er een. Het schuift niet en het staat erg netjes. Nadeel is wel dat de dekjes duurder zijn.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:20

Ik heb hem ook, ze zijn heel handig! Gewoon zorgen dat je de open kant een beetje omhooghoud, maar het is echt heel erg handig, met een los gelpad is het altijd zo'n gedoe Lachen

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:41

Ik heb ze ook gehad. Heb nooit problemen gehad met dubbel zitten van 't shabrak of zo hoor. Maar de shabrakjes die ik had hadden een "zak" van hetzelfde materiaal als het shabrak zelf. Dus vrij stevig.

Ze zijn inderdaad wel duur.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:46

Wat ik een nadeel vindt van gel pads en dit soort dekjes is dat er altijd een naad ontstaat onder het zadel op de rug van het paard. Ik kan me niet echt voorstellen dat dat nou lekker zit! Stel je voor: je hebt een riem strak om je middel zitten en alleen op je rug zit een strook stof. Daar krijg je op gegeven moment last van, zeker van de naden tussen de strook stof en de riem waar niets onder zit. Stel je voor dat dan bij het paard ook nog iemand op het zadel zit en zo nog meer durk op die naden geeft.
Dat is zo mijn verhaal, zorg voor dekjes zonder naden en dat die ruim onder je zadel ligt. Een gelpad is niet nodig als je zadel goed ligt tenzij er een huidprobleem is. Probeer dan in het laatste geval iets te vinden wat onder de gehele zadel ligt en naden voorkomt (een sjabrak van bont, maar dan onder je hele zadel).